Αρχική Μέτρα επιτάχυνσης και εξορθολογισμού της διοικητικής δίκηςΆρθρο 11 – Εισαγωγή του θεσμού του εισηγητή δικαστή σε διαφορές ουσίαςΣχόλιο του χρήστη Κ. Καρλής | 22 Οκτωβρίου 2016, 20:33
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα άρθρα 188 & 189 προβλέπουν τον ορισμό εισηγητή χωρίς όμως να ορίζουν τον χρόνο ορισμού του. Τούτο συνήθως συμβαίνει μετά την συζήτηση της υπόθεσης. Με την προτεινόμενη διάταξη ο ορισμός εισηγητή λαμβάνει χώρα μετά την κατάθεση του δικογράφου. Θα μπορούσε να κριθεί ως θετική διάταξη. Με δεδομένο όμως ότι οι υποθέσεις προσδιορίζονται μετά από 2 – 6 έτη ανάλογα με το φόρτο υποθέσεων κάθε δικαστηρίου η εφαρμογή της διάταξης δεν πρέπει να αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα. Επί πλέον η διατύπωση της φαίνεται ότι ακολουθεί την ακυρωτική δίκη η οποία είναι εντελώς διαφορετική από την δίκη διαφορών ουσίας. Στις τελευταίες συνήθως δεν υπάρχουν στοιχεία προς συγκέντρωση ή έρευνα άλλα πλην αυτών που κατέχουν και επικαλούνται οι διάδικοι. Η παρ. 2 του άρθρου 129 του ΚΔΔ τόσο με την υφιστάμενη μορφή της όσο και με την προτεινόμενη προϋποθέτει ότι η κλήση και το δικόγραφο έχουν επιδοθεί στην διοικητική αρχή αρκετές ημέρες νωρίτερα ώστε να είναι δυνατόν να αποσταλεί ο διοικητικός φάκελος 30 ημέρες πριν από την δικάσιμο. Δυνητικά οδηγεί σε αύξηση των αναβολών γιατί σπανίως ο φάκελος διαβιβάζεται εμπρόθεσμα.