Αρχική Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου- Εθνικός Μηχανισμός Παρακολούθησης και Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του ΠαιδιούΆρθρο 01 – Δικαιώματα του προσώπουΣχόλιο του χρήστη Γιώργος | 7 Μαΐου 2017, 16:23
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως προς τη σκοπιμότητα του προτεινόμενου σχεδίου νόμου: Διατυπώθηκαν πολλές επιφυλάξεις αλλά και επιδοκιμασία ως προς τη σκοπιμότητα του προτεινόμενου σχεδίου νόμου. Εντούτοις, πρέπει να παραδεχτούμε και να συμφωνήσουμε ότι, εφόσον ο νομοθέτης αποφάσισε -πρόκειται να αποφασίσει, εφόσον το σχέδιο νόμο ψηφιστεί από τη Βουλή-, ασκώντας την ευρεία διακριτική ευχέρεια που του παρέχει σχετικώς το Σύνταγμα να θεσπίζει νόμου σε εκτέλεση των διατάξεών του, η σχετική απόφαση για ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας δεν μπορεί να τίθεται στην κρίση των πολιτών. Δεν έχω σκοπό να παραθέσω μια διατριβή για τη σχέση Συντάγματος και νομοθετικής εξουσίας, αλλά ούτε και για τα όρια και την έκταση της τελευταίας. Θα περιοριστώ μόνο στην παραδοχή, ότι αν οι προστατευτικοί των θεμελιωδών δικαιωμάτων νόμοι ετίθεντο στη λαϊκή ετυμηγορία θα υπήρχε ο κίνδυνος, η πλειοψηφία να επιβάλλεται -διά της νομοθετικής «βίας»- στις κάθε είδους μειοψηφίες. Τέλος, για όσους νιώθουν να καταλύονται μέσα τους από αγανάκτηση, θα πρότεινα να συμμετάσχουν και στη διαβούλευση για την αναθεώρηση του Συντάγματος -η οποία λήγει την 15η Μαΐου-, η οποία (αναθεώρηση) θέτει σε διαβούλευση ένα είδος λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας. Έτσι, με τη συνδρομή των τιθέμενων προϋποθέσεων, θα μπορούσε κάποιος, είτε βρίσκεται στη μια ή στην άλλη πλευρά απέναντι στο θέμα της διαβούλευσης, να αγωνιστεί για την πραγματοποίηση των σκοπών του και μ’ αυτό τον τρόπο. Δυστυχώς διαπιστώνω, ότι, διά της απουσίας αιτιολογικής έκθεσης στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, δεν είμαστε σε θέση, και μόνο να φανταζόμαστε μπορούμε, τουλάχιστον όσοι δεν επιδιώκουμε τη μεταβολή του φύλου μας στις κοινωνικές σχέσεις μας, να αντιληφθούμε το σκοπό του νομοθέτη καθώς και τις ειδικές περιστάσεις, τις οποίες αποσκοπεί να απαμβλύνει, θεσπίζοντας τις υπό διαβούλευση ρυθμίσεις. Αφ’ εαυτής μια τέτοια, ηχηρή κατά τη γνώμη μου απουσία, υποβαθμίζει τη σημασία της διαβούλευσης, ως θεσμού γενικά, και την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης διαβούλευσης, ειδικότερα.