Αρχική Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου- Εθνικός Μηχανισμός Παρακολούθησης και Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του ΠαιδιούΆρθρο 02 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Γιώργος | 7 Μαΐου 2017, 16:37
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 2 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου επαναφέρει μια, κατά τη γνώμη μου, μεγάλη συζήτηση που δεν μπορεί, λόγω έκτασης, να περιοριστεί εδώ: μπορεί ο νομοθέτης, μ’ ένα άρθρο που τιτλοφορείται «Ορισμοί», να δημιουργήσει πρωτογενώς ο ίδιος μια (νομική) πραγματικότητα που δεν αντιστοιχεί σε μια (υλική) πραγματικότητα; Με άλλα λόγια, μπορεί ο νομοθέτης, όπως ο επιστήμονας στο εργαστήριό του, να ορίσει έννοιες που δεν αντιστοιχούν σε παραστάσεις του κόσμου μας; Ουτωσί διατυπωμένη η διάταξη, σε συνδυασμό και μ’ εκείνη της § 1 του άρθρου 3, επιτρέπει τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου και σε πρόσωπα, τα οποία βιώνουν π.χ. το ανδρικό φύλο τους ως γυναικείο και χωρίς να προβαίνουν σε μια -σε κάθε περίπτωση, δαπανηρή- ιατρική επέμβαση αλλαγής φύλου, ανεξάρτητα αν την επιθυμούν ή όχι. Δηλαδή, αν είμαι άντρας, αλλά βιώνω κοινωνικά (π.χ. ερωτικά) το φύλο μου ως γυναίκα -συνεπώς, είμαι ομοφυλόφιλος-, χωρίς ποτέ να (επιθυμώ) να μεταβάλω το φύλο μου και οργανικά (με ιατρική επέμβαση), έχω παρ’ όλ’ αυτά, το δικαίωμα να ζητήσω τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου μου από «άρρεν» σε «θήλυ». Ωστόσο, ο νομοθέτης δεν είναι εκείνος που ορίζει τι είναι «φύλο». Ανδρικό φύλο είναι εκείνο που όλοι γνωρίζουμε ως ανδρικό φύλο και γυναικείο φύλο εκείνο που όλοι γνωρίζουμε ως γυναικείο φύλο. Το να έχω τα βιολογικά χαρακτηριστικά ενός άντρα, το να τα βιώνω ως χαρακτηριστικά μιας γυναίκας, χωρίς ποτέ να τα μεταβάλω, όπως επιτρέπει πλέον η σύγχρονη ιατρική, είναι μια αντίφαση που δεν μπορεί να οδηγήσει στην παραδοχή ενός «τρίτου» φύλου. Διαφορετικά, θα έπρεπε να δεχθούμε ότι ένας άντρας, με φωνή και παράστημα άντρα, ο οποίος έχει ομοφυλοφιλικές προτιμήσεις, έχει δικαίωμα να λέγεται «Μαρία». Για τους ίδιους λόγους, δεν μπορούμε να δεχθούμε και το διατυπωθέν: «σεξουαλικότητα είναι φάσμα και δεν είναι άσπρο ή μαύρο, τα κοινωνικά φύλα είναι δεκάδες και όχι μόνο αντρικό ή γυναικείο». Στην πραγματικότητα, υπάρχουν δύο βιολογικά και δύο κοινωνικά φύλα‧ ας δεχθούμε, ότι όποιος δεν νιώθει «καλά» στο ένα, να πάει στο άλλο. Αλλά μέχρι εκεί.