Αρχική Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου- Εθνικός Μηχανισμός Παρακολούθησης και Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του ΠαιδιούΆρθρο 01 – Δικαιώματα του προσώπουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Μπονατάκης | 22 Μαΐου 2017, 02:54
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ελέχθη από αγαπητό συνάνθρωπο στη δημόσια διαβούλευση ότι: «Σε καμία περίπτωση η επίκληση των «Χρηστών Ηθών» δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όχημα για την έμμεση επιβολή προτύπων κοινωνικής συμπεριφοράς που είναι δυνατόν να αλλοιώσουν(!) την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε ατόμου». Η αλήθεια είναι ότι όταν γίνεται επίκληση στα «Χρηστά Ήθη», αυτό δεν συμβαίνει, όπως υποστηρίζεται, προκειμένου να επιβληθούν έμμεσα κάποια πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς, αλλά ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΗ (όχι οι απόψεις ή ο αυτοπροσδιορισμός κάποιου ανθρώπου), ΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ. Το νομοσχέδιο προωθεί, όχι κάποια αντικειμενικά «ανθρώπινα δικαιώματα», όπως προβάλλεται, αλλά νομικά την ικανοποίηση αιτήματος από μία κοινωνική ομαδα (αίτημα πάντως σαφώς αντίθετο στα Χρηστά Ήθη, τα οποία αποτελούν πηγή δικαίου. (Συντ. 5, 1• Αστ. Κωδ. 178, 281). Το ανθρώπινο δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας επιβάλλεται να είναι σύμφωνο με τα χρηστά ήθη, τα οποία ορίζονται ως οι αντιλήψεις του μέσου «χρηστώς (δηλ. ηθικά και ενάρετα) και εμφρόνως κοινωνικού ανθρώπου» (Συντ. 5, 1• Αστ. Κωδ. 178, 281, ΑΠ 398/1975). Η επίκληση δηλαδή γίνεται απλά για να εφαρμοστεί το αυτονόητο: η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΗΓΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑ, τα «Χρηστά Ήθη», η οποία πηγή πάντοτε θα υπάρχει (δεν δύνανται να αναθεωρηθούν συνταγματικώς, Συντ. αρθρ. 110, παρ. 1). Τα χρηστά ήθη ως πηγή δικαίου, με άλλα λόγια υπάρχουν ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΤΗΝ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ, ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΗΣ! Στην Ελλάδα φυσικά, οι αντιλήψεις του μέσου «χρηστώς και εμφρόνως σκεπτόμενου κοινωνικού ανθρώπου» (ορισμός για τα Χρηστά Ήθη-Άρειος Πάγος 398/1975), δεν συνάδουν διόλου με τις αντιλήψεις (και κυρίως τη σύγχυση και τις συνέπειες), που εκφράζονται από το παρών σχέδιο νόμου! Ταπεινά φρονώ ότι ακόμα και αν ψηφιστεί, αργά ή γρήγορα στο μέλλον κάποια κυβέρνηση, ευκόλως θα προσβάλλει νομικά το εν λόγω νομοσχέδιο. Αποτελεί επίσης νομίζω «παραχάραξη» της έννοιας των Χρηστών Ηθών εάν υποστηρίζεται (ή απλά να υπονοείται) ότι αυτά ...«αλλοιώνουν» «την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε ατόμου», καθ’ ότι το ακριβές είναι ότι αυτά, ΔΕΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΟΡΙΟΘΕΤΟΥΝ το δικαίωμα κάποιου να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του (αλλά και το δικαίωμα επίσης να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, Συντ. 5, 1). Μπορεί δηλαδή κανείς να αναπτύξει την προσωπικότητά του και συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας τόσο, όσο οι ενέργειές του, τα μέσα που μεταχειρίζεται και εν γένει αυτή η ανάπτυξη προσωπικότητας και οι συνέπειές της, δεν «υπερβαίνουν προφανώς τα όρια που ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ η καλή πίστη ή τα Χρηστά Ήθη». (Αστικός Κώδικας 281) Η δε υπέρβαση της άσκησης του δικαιώματος κατά το εν λόγω άρθρο του Αστικού Κώδικα ονομάζεται «ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ». Η δε απαίτηση να Είναι σαφές λοιπόν, ότι στο όνομα της ελευθερίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κτλ. η ελεύθερη ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ Η ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ, ούτε και να ιδεολογικοποιείται! Κάτι τέτοιο συνιστά έναν ΑΚΡΙΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΣΜΟ! Τα Χρηστά Ήθη ως θεμελιώδη πηγή δικαίου, όχι μόνο δύνανται να ΥΠΕΡΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ (δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά διότι τότε θα καταστρατηγούνταν τα δικαιώματα των υπολοίπων), ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙ! (ως ελέχθη στο άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα) Ας προσπαθήσει ο καθένας να εφαρμόσει την απεριόριστη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανθρώπων (εξαιρώντας το ζήτημα που αφορά στο παρών σχέδιο νόμου) να το εφαρμόσει ας πούμε σε διάφορες κοινωνικές ομάδες Πχ •μουσουλμάνοι-πολυγαμία, •καταπάτηση δικαιωμάτων των γυναικών •σε μερικές χώρες γάμος μεγάλων με έφηβα κορίτσια (ή και την προεφηβεία!) • αφρικανοί - κλειτοριδεκτομή •Κινέζοι που τρώνε σκύλους όπως εμείς το κοτόπουλο • Ινδία - απρόσκοπτη διέλευση αγελάδων στους δρόμους •παιδική εργασία • για μερικούς ίσως η εκδήλωση σεξουαλικών επιθυμιών σε ...δημόσια θέα • η ελεύθερη κυκλοφορία στους δρόμους και εντός των χώρων εργασίας με «ελλιπές» ή ...και καθόλου ντύσιμο [όπως στις παραλίες], κοκ) • πχ. σαμανιστικές δημόσιες τελετές • ή εν γένει, ατελείωτος κατάλογος μεμονωμένων ατόμων και κοινωνικών ομάδων (με διαφόρου φύσεως ήθη και έθιμα) Τότε, όποιος είναι ειλικρινής δεν θα αργήσει να κατανοήσει ότι: όταν κανείς επικαλείται απεριόριστη -χωρίς Χρηστά Ήθη- ανάπτυξη της προσωπικότητας των πολιτών μιας κοινωνίας, δεν εξασφαλίζεται η ομαλότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων αλλά και η αξιοπρέπεια της κοινωνικής συμβίωσης και ότι ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ...ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ!