Αρχική Ρατσισμός και ξενοφοβίαΆρθρο 10Σχόλιο του χρήστη Evangelia Vlami | 23 Φεβρουαρίου 2011, 20:40
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
“Λεσβίες για την Ισότητα-Lesb.Equal” Μη Κυβερνητική Οργάνωση για την διεκδίκηση και την προώθηση των δικαιωμάτων των λεσβιών στην κοινωνία Αθήνα 23.2.2011 Προτάσεις βελτίωσης του νομοσχεδίου για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία Θεωρούμε θετικό ότι προσθέτει το νομοσχέδιο ως ρατσιστικό έγκλημα την "πρόκληση εχθροπάθειας" λόγω "γενετήσιου προσανατολισμού". Ο όρος όμως πρέπει να αλλάξει με τον σωστό όρο "σεξουαλικός προσανατολισμός-sexual orientation" να αντικασταθεί ο όρος ομοφυλόφιλοι με τους όρους λεσβίες, γκέι, αμφισεξουαλικές-οι και τρανς καθώς επίσης να προστεθεί και η "ταυτότητα του κοινωνικού φύλου-gender identity". (Άρθρο 3) Όμως για να προσφύγει μια οργάνωση (όπως η δική μας) στην Δικαιοσύνη για παράβαση αυτού του νόμου, θα πρέπει να είναι εγεγγραμμένη στο μητρώο του "Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου του ΟΗΕ". Αυτό πρέπει να αλλάξει και να έχουν όλες οι ανθρωπιστικές οργανώσεις δικαίωμα πολιτικής αγωγής (δηλαδή να κάνουν μήνυση και να εκπροσωπηθούν με δικηγόρο στο δικαστήριο, γιατί έτσι όπως είναι τώρα, μπορούμε να κάνεις μήνυση ως οργάνωση αλλά όχι να εκπροσωπηθούμε στη δίκη με δικηγόρο. Αν περάσει αυτό, οι κατηγορούμενες-οι θα δικάζονται μόνες-οι τους, χωρίς να ακούγεται στο δικαστήριο ο αντίλογος της οργάνωσης “Λεσβίες για την Ισότητα”, αφού δεν θα επιτρέπεται να εκπροσωπηθεί με δικηγόρο, εκτός αν έχει γραφτεί στον ΟΗΕ γεγονός που είναι εξεραιτικά δύσκολο" (Άρθρο 8). Επίσης, σε αντίθεση με τον 927, το προσχέδιο νόμου αναφέρει ότι δεν αρκεί κάποια-ος να έχει προκαλέσει τις θιγόμενες κοινωνικές ομάδες, αλλά η πράξη της-του να έχει και ως αποτέλεσμα "να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη". Αυτό είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί σε ένα δικαστήριο και είναι μια πρόσθετη προϋπόθεση για να καταδικαστεί, με αποτέλεσμα να αθωώνονται πρόσωπα που μπορεί να διαδίδουν λεσβοφοβικές απόψεις, μόνο και μόνο επειδή δεν θα μπορεί να στοιχειοθετηθεί ότι οι διαδόσεις "έθεσαν σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη". Είναι απαράδεκτο ένα θύμα λεσβοφοβικού μίσους να πρέπει να αποδείξει κάτι τόσο δύσκολο και γενικότερο. Η δυνατότητα του βάρους της απόδειξης είναι μια πιο θετική και αναγκαία συνθήκη κατά την γνώμη της οργάνωσής μας Τέλος, με αυτόν τον νόμο τιμωρείται μόνο όποια-ος προκαλεί ή διεγείρει σε εχθροπραξίες ή σε εχθροπάθεια. Επομένως όχι όποια-ος λέει κάτι γενικώς λεσβοφοβικό, προσβάλλοντας ΟΛΕΣ τις λεσβίες ή και ΜΙΑ μεμονωμένη, όπως θα συνέβαινε αν στον 927 προσθέταμε και τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Κι αυτό είναι ένα πισωγύρισμα. (Άρθρο 3). Το νομοσχέδιο έχει πολλές ατέλειες στη μεταφορά μιας Απόφασης της ΕΕ που καλείται να ενσωματώσει το Ελληνικό Δίκαιο, αλλά και περιέχει λάθη σχετικά με την μεταφορά της Διεθνούς Σύμβασης για την καταπολέμηση των Ρατσιστικών Διακρίσεων, τις οποίες θα καταθέσουμε αν κληθούμε επισήμως ως οργάνωση μέσω των δικηγόρων μας. Με εκτίμηση για τη ΜΚΟ «Λεσβίες για την Ισότητα-Lesb.Equal.» Ευαγγελία Βλάμη