Αρχική Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου- Εθνικός Μηχανισμός Παρακολούθησης και Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του ΠαιδιούΆρθρο 01 – Δικαιώματα του προσώπουΣχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΔΑΝΙΑ | 9 Ιουνίου 2017, 13:47
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ζήτημα είναι πολύ περισσότερο πολύπλοκο απ'ότι εμφανίζεται. Το εν λόγω νομοσχέδιο δεν περιορίζεται στην κατοχύρωση της ισότητας των ανθρώπων που είναι ούτως ή άλλως κατοχυρωμένη συνταγματικά αλλά κατά τη γνώμη μου προσπαθεί να διαμορφώσει μια νέα "κοινωνική ηθική" που απέχει αρκετά απ'όσα γνωρίζαμε έως σήμερα. Η διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες και κατά κύριο λόγο από την οικογένεια και από το σχολείο. Θεωρώ αυθαίρετο και ανεύθυνο το συμπέρασμα πως ένας άνθρωπος είναι ό,τι νιώθει γιατί το τι αισθανόμαστε τη μια μέρα μπορεί να απέχει πολύ από αυτό που αισθανόμαστε την επομένη. Ένα παιδί που μεγαλώνει στη σύγχρονη κοινωνία με τα τόσα αλλοπρόσαλλα ερεθίσματα που εισπράττει από την τηλεόραση, το διαδίκτυο κτλ..είναι λογικό να προβληματιστεί, να ανησυχήσει, να αισθανθεί ή να θέλει να αισθανθεί διαφορετικό από τους άλλους, ειδικά στην ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας, κατά την οποία προσπαθεί να αμφισβητήσει και να γκρεμίσει όσα του είχαν δοθεί προκειμένου να φτιάξει τους δικούς του δρόμους και να διαμορφώσει τη δική του ταυτότητα. Η ταυτότητα ενός ανθρώπου δεν είναι μόνο φυλετική αλλά είναι πολυεπίπεδη. Κάποιος για παράδειγμα έχει το χάρισμα να αγαπά τη μουσική, κάποιος άλλος την ποίηση, κάποιος άλλος τον αθλητισμό κτλ.. Η ταυτότητα σχετίζεται με τις ιδιαιτερότητες του κάθε ανθρώπου. Θεωρώ πως το εν λόγω νομοσχέδιο ξεχνά την πολυεπίπεδη ταυτότητα του ανθρώπου και επιχειρεί να μας κάνει όλους το ίδιο. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούμε πως ένα αγόρι που αγαπά την τέχνη είναι κορίτσι ή πως ένα κορίτσι που αγαπά το ποδόσφαιρο είναι αγόρι. Υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές αλήθειες, οι οποίες δεν μπορούν να αλλοιώνονται ανάλογα με τη διάθεσή μας. Ο άνδρας διακρίνεται από τη γυναίκα με βάση τα σωματικά του χαρακτηριστικά. Είναι μια απλή αλήθεια που δεν χρειάζεται να αμφισβητηθεί. Αυτή η αλήθεια δεν υποβιβάζει κανέναν. Είναι μια αντικειμενική αλήθεια όπως ότι οι άνθρωποι έχουν συκώτι. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει οι άνθρωποι για να νιώθουν ίσοι ή για να νιώθουν ότι έχουν δικαιώματα θα πρέπει να μπορούν να βγάλουν το συκώτι τους εάν θεωρήσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους ότι δεν το χρειάζονται. Είναι δυνατόν να αρνούμαστε την φύση μας κάθε φορά που βιώνουμε κάποιες συναισθηματικές καταστάσεις; Στο όνομα κάποιας αόριστης ισότητας (που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα) επιχειρείται η κατάργηση κάθε διαφορετικότητας και η μαζοποίηση των ανθρώπων. Νομίζουν κάποιοι ότι σέβονται τη διαφορετικότητα με το να καταργούν τις φυσικές ιδιαιτερότητες κάθε ανθρώπου. Ισότητα δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνουμε όλοι ά-φυλοι ή άθρησκοι ή άβουλοι ή ά-δοξοι (δηλαδή χωρίς άποψη, χωρίς γνώμη, χωρίς πιστεύω και χωρίς σταθερές αξίες) αλλά ότι οφείλουμε να σεβόμαστε τον άλλο ακόμη και όταν δεν συμφωνούμε μαζί του. Τα παιδιά είναι σωστό να ξεκινούν τη ζωή τους έχοντας κάποιες σταθερές αξίες και αντιλαμβανόμενα τις αντικειμενικές αλήθειες που μας προσφέρει η ίδια η φύση. Όσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από τη φύση και από τις φυσικές και απλές καταστάσεις, τόσο περισσότερο αλλοτριωνόμαστε και γινόμαστε κάτι το οποίο δεν αναγνωρίζουμε..Και όταν πια δεν έχουμε καμία σταθερά που θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας, το εγχείρημα αυτό της αυτογνωσίας θα παραμένει αδύνατο..Το ζητούμενο είναι να κατοχυρώσουμε ότι ο καθένας θα μπορεί να κάνει ότι θέλει ανάλογα με το πως αισθάνεται κάθε φορά; ή να κατοχυρώσουμε ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε ποιοι πραγματικά είμαστε ανεξάρτητα από τις πρόσκαιρες συναισθηματικές καταστάσεις που βιώνουμε, ώστε να έρθουμε σε επαφή με τον πραγματικό μας εαυτό, να αναπτύξουμε τα χαρίσματά μας και να διαμορφώσουμε ανεξάρτητες και ελεύθερες προσωπικότητες που θα μπορούν να έχουν λόγο, άποψη, που θα μπορούν να ελέγξουν τις πολιτικές εξουσίες και να μην είναι υποχείριο του καθενός; Τι επιχειρείται με αυτό το νομοσχέδιο; Μήπως ο αποπροσανατολισμός; Μήπως η καθοδηγούμενη δημιουργία μιας "κοινωνίας χωρίς φύση", μιας κοινωνίας χωρίς αλήθεια; Θέλω να τονίσω τέλος πως προσωπικά έχω φίλους που έχουν επιλέξει να διατηρούν ομόφυλες σχέσεις και δεν τους κατακρίνω για αυτό. Γνωρίζω όμως πως αυτό ήταν μια δική τους ενήλικη επιλογή και τη σέβομαι γι'αυτό. Το θέμα είναι όμως να σεβαστούμε επίσης και την ανηλικότητα και την παιδική αθωότητα.