Αρχική Μεταρρύθμιση του θεσμού της διαμεσολάβησηςΆρθρο 05 – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣχόλιο του χρήστη Ολγα Τσιπτσέ | 1 Ιανουαρίου 2018, 17:39
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Θεσμός της Διαμεσολάβησης πρέπει να καθιερωθεί, στην Ελλάδα όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για να επέλθουν τα πολλά και γνωστά θετικά αποτελέσματα που θα προκύψουν, με πρώτο και κύριο την ταχύτητα στην απονομή της Δικαιοσύνης μέσω της αποσυμφόρησης των Ελληνικών Δικαστηρίων. Ο μόνος τρόπος όμως για να καθιερωθεί αυτός ο Θεσμός, είναι η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ, λόγω της σφοδρής επίθεσης που δέχεται και από νομικούς κύκλους αλλά και από άλλους, επίθεσης που πραγματώνεται λόγω του ότι θίγονται συμφέρονται που έχουν βαλτώσει τόσα χρόνια. Η Υποχρεωτικότητα ως προστάδιο μόνο, είναι μια τεχνική που όπου έχει εφαρμοστεί έχει επιφέρει πλείστα θετικά αποτελέσματα, όπως στη γειτονική Ιταλία. Αποτελέσματα που είναι απολύτως συγκεκριμένα και προέρχονται από επίσημη πηγή του αντίστοιχου Υπουργείου. Η Υποχρεωτικότητα αυτή ΔΕΝ είναι αντισυνταγματική καθώς μόνο ως προστάδιο νοείται η υποχρέωση, ενώ δεν απαγορεύεται η περαιτέρω προσφυγή στον φυσικό δικαστή. Απλώς παρέχεται δικαίωμα στους διαδίκους να επιλέξουν πιο γρήγορη και πιο οικονομικά συμφέρουσα μέθοδο στην επίλυση των διαφορών τους. Δικαίωμα που μέχρι τώρα ΔΕΝ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΙΚΟΙ ΩΣ ΟΦΕΙΛΟΥΝ βάσει του Αρθρου 130 του Κώδικα δικηγόρων, ενώ ούτε οι Δικαστές προάγουν, εφόσον αυτοί στρέφουν τους διαδίκους προς άλλες μορφές δικαστικής μεσολάβησης και συμβιβασμού για ευνόητους λόγους! Άρα, όχι μόνο αντισυνταγματική ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η Διαμεσολάβηση, αλλά επιτρέπεται και από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον αν αυτή δεν πετύχει οι διάδικοι μπορούν να συνεχίσουν δικαστικά. Επομένως, ενώ έχει παρουσιαστεί κόντρα μιας μικρής μερίδας δικηγόρων προς έναν πολύ σπουδαίο Θεσμό, κόντρα που ερείδεται στην έλλειψη γνώσης ουσιαστικής του Θεσμού, της εφαρμογής του της διαδικασίας του κλπ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ που θα προκύψει μέσω της εφαρμογής της Υποχρεωτικότητας. Άλλωστε, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ΔΑΔ έχει όλες τις μεθόδους ελέγχου και προστασίας αυτού του Θεσμού και έχει επανδρωμένο τομέα με 2000 και πλέον Διαπιστευμένους Διαμεσολαβητές, που αυτή τη στιγμή περιμένουν να αξιοποιηθούν δημιουργικά. Η αντίθεση προς το θεσμό έχει άλλες αιτίες που ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ με το θέμα και υποκρύπτουν άλλου είδους σκέψεις. Μάλιστα, οι 12 μήνες από τη θέση σε ισχύ της υποχρεωτικότητας είναι ήδη μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς ήδη η Δικαιοσύνη έχει «μπουκώσει» και δεν παρέχεται στην ουσία στους διαδίκους. Πρέπει λοιπόν το γρανάζι να επανατεθεί σε λειτουργία και ο Θεσμός της Διαμεσολάβησης έχει τη δυναμική να το πράξει. Είναι πολύ σημαντικός και ο ρόλος που παρέχεται στους Υποχρεωτικά συμπαραστατούντες Δικηγόρους. Είναι δε τόσο Σπουδαίος ο ρόλος αυτός, ώστε να μπορέσει και πάλι ο Δικηγόρος να αποκτήσει την ουσία και την αίγλη που είχε χάσει τα τελευταία χρόνια μέσα στις αίθουσες των Δικαστηρίων, το κοινό να ανανεώσει τη χαμένη ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ στο πρόσωπο των Νομικών Παραστατών και ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ!