Αρχική Ίδρυση Υπηρεσίας Δικαστικής ΑστυνομίαςΆρθρο 01 – Σύσταση – ΈδραΣχόλιο του χρήστη Αλεξόπουλος Βασίλειος | 23 Ιουλίου 2018, 13:55
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν κι ο θεσμός της Δικαστικής Αστυνομίας προβλεπόταν από Βασιλέως Όθωνα, με το Β.Δ. 85/31-12-1836 το οποίο ποτέ δεν εφαρμόστηκε, η «σφραγίδα» για την ίδρυσή της μπήκε το 1993 επί υπουργίας Άννας Ψαρούδα- Μπενάκη, ωστόσο ουδέποτε υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα που θα άνοιγε το δρόμο για την εφαρμογή της σχετικής διάταξης νόμου. Σύμφωνα με τις διατάξεις του υπάρχοντος νομοσχεδίου, σκοπός της Δικαστικής Αστυνομίας είναι η υποβοήθηση του έργου των δικαστικών και εισαγγελικών αρχών. Το τελικό ζητούμενο όμως οφείλει να είναι αν το νομοσχεδιο προχωραει στο μέλλον προς ένα ξεχωριστό Σώμα ή τελικά προς έναν ξεχωριστό μηχανισμό εντός του κόλπου της Ελληνικής Αστυνομίας μιας και με τόσα μεταβατικά στάδια Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων,με αποσπάσεις προσωπικού ανα τριετία, με την γνωστή σε όλους οικονομικη κατασταση της χώρας, με την υλικοτεχνική υποδομή που μεταφράζεται πάλι σε χρήματα και με την μεταβατική διάταξη του άρθρθου 8 ότι: “καθήκοντα Διοικητή του κάθε Περιφερειακού Τμήματος μπορούν να ασκούν Αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας” τότε μάλλον η απάντηση είναι κατανοητή σε όλους μας. Σε αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης,Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει αποδείξει 18 χρόνια μετά την ίδρυση ενός άλλου ένστολου και ένοπλου προσωπικού, αυτού της εξωτερικης φρούρησης καταστημάτων κράτησης, ότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στα ζητούμενα και στην υποστήριξη ενός ειδικού ένστολου και ένοπλου σώματος με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ,παρόλο που η υπηρεσία αυτή δουλεύει με πλήρη επιτυχία και επάρκεια ως προς το έργο της, να μην έχει αναδειχθεί η Ιεραρχία της με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να ασκεί χρέη διοίκησης η Ελληνική Αστυνομία. Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε τι έχει να γινει με την δημιουργια και έτερου ειδικού ένστολού και ένοπλου σώματος στους κόλπους του Υπουργείου μας υπό την εποπτεία πάντα της ΕΛ.ΑΣ. Επειδή λοιπόν νομοτελειακά στα μεταβατικά-μελλοντικά στάδια ενός τέτοιου Οργανισμού όπως είναι η Δικαστική Αστυνομία θα ανοίξει η συζήτηση για ενσωμάτωση της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης, ιδιαιτέρως όταν θα προκύψουν υπαρκτά ζητήματα με τις μεταγωγές κρατουμένων από και προς τα Δικαστήρια,την φύλαξη αυτών και τα μέτρα τάξης μιας και ξαφνικά θα εμπλέκονται τρεις (03) Υπηρεσίες,οφείλει η Πολιτεία και ο Νομοθέτης να προβλέψει εξ αρχής την ολική μετάταξη-μετακίνηση στην υπό ίδρυση Δικαστική Αστυνομία των Εξωτερικών Φρουρών Καταστημάτων Κράτησης με ταυτόχρονο άνοιγμα των αρμοδιοτήτων Της έως την μάντρα των καταστημάτων κράτησης, του τελευταίου άλλωστε τμήματος του ποινικού δικαστικού συστήματος μας.