Αρχική Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 3869/2010 Άρθρο 1 Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6 § 1 ΕΣΔΑ ως προς την εύλογη διάρκεια της πολιτικής δίκηςΣχόλιο του χρήστη STAVRAKIS | 10 Σεπτεμβρίου 2020, 10:03
Οι περισσότερες από τις εκκρεμούσες αιτήσεις έχουν λάβει επικύρωση επί της έδρας και παρουσία των διαδίκων που είχαν νομίμως κλητευθεί. Οι πιστωτές είχαν και έχουν πρόσβαση στα φορολογικά και τραπεζικά δεδομένα των ατόμων που έχουν υποβάλλει τις σχετικές αιτήσεις και ανέκαθεν είχαν και έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν την ακύρωση ή την επαναρύθμιση της όποιας προσωρινής διαταγής. Όπως αρκετοί έχουν γράψει, από πέρυσι έχει γίνει έλεγχος μέσω πληροφοριακού συστήματος των στοιχείων των εν λόγω δανειοληπτών. Από εκεί δεν έχει προκύψει κάτι το επιβαρυντικό για την πλειοψηφία τους. Έτσι, βλέπουμε τώρα να αναζητείται με απαράδεκτο και αήθη τρόπο πλάγια οδός ώστε να αποστερηθούν την εκδίκαση της υπόθεσής τους (ΑΡΝΗΣΙΔΙΚΙΑ). Μια μέθοδος που διαφαίνεται είναι το να ζητούνται εκκαθαριστικά σημειώματα 1 έως 3 ετών πριν τη λήψη του πρώτου προς ρύθμιση δανείου, ακόμα κι αν αυτά χάνονται σε βάθος χρόνου πολλών ετών (δεκαετίας+) προ της κατάθεσης της αίτησης! Μια άλλη προκλητική λύση είναι η γραμμή (αναζητήστε τα σχετικά δημοσιεύματα) να εκλαμβάνονται εξ αρχής ως κακόπιστοι και απατεώνες οι δανειολήπτες! Δηλαδή βλέπουμε τον Νομοθέτη να υιοθετεί άκριτα και άκρατα τη γραμμή των τραπεζών πως όλοι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως απατεώνες! Τα έχουν σημειώσει και πολλοί άλλοι με τους οποίους συντάσσομαι. Ως προς το νέο πρότυπο δίκης που εισήγαγε (σε συγκεκριμένες περιπτώσεις) ο ν.4335/2015 (ΦΕΚ τ.Α' 87/23-07-2015), ακόμα και αν κλείσουμε τα μάτια σε τόσες σοβαρές ενστάσεις που διατυπώνονται για την εκουσία, θα πρέπει να τονιστεί πως τυχόν πρόνοιες του παραπάνω νόμου θα έβρισκαν εφαρμογή μόνο για όσες αιτήσεις έγιναν προ της 1ης Ιανουαρίου 2016! Εδώ, βέβαια, θα μπορούσαμε να αφαιρέσουμε εκείνες η οποίες αναβλήθηκαν με αίτημα του δανειολήπτη και επανήλθαν μετά την 1η Ιανουρίου 2016. Σε κάθε περίπτωση, όμως, λόγω της ιδιαίτερης φύσης της εκουσίας και του ν.3869/2010 που αποτελεί ουσιαστικά μια προσωπική εκκαθάριση υπό αυστηρούς όρους τήρησης απόφασης (καθώς ο ν.3869/2010 δε χαρίζει σπίτια όπως βλακωδώς πιστεύουν κάποιοι haters του πληκτρολογίου) θα πρέπει να προτιμηθεί ο οίκοθεν επαναπροσδιορισμός όσων υποθέσεων εκτίνονται πέραν της 01/01/2023. Είναι γνωστό πως μέχρι το τέλος του 2022 έτσι και αλλιώς 26500 θα έχουν εκδικαστεί. Το έτος 2022 εκδικάζονται μόλις 4400 υποθέσεις. Εδώ θα μπορούσαν να ενταχθούν από το υπολοιπόμενο σύνολο των 9500, 2500 υποθέσεις και όλες οι υπόλοιπες να έλθουν να δικαστούν μέσα στο 2023. Απόλυτα διαχειρίσιμοι αριθμοί. Στα δε Ειρηνοδικεία Πειραιά και Νικαίας ας εξεταστεί το ενδεχομενο να λειτουργήσουν με διπλοβάρδια για ένα διάστημα. Η πρόσληψη 20 - 30 ειρηνοδικών δε θα ρίξει έξω τον ελληνικό προϋπολογισμό. Οι νέοι ειρηνοδίκες θα μπορούσαν να χειριστούν άλλες απλούστερες υποθέσεις και οι εμπειρότεροι (και παλαιότεροι) να συνδράμουν σε αυτές του ν.3869/2010. Με αυτόν τον τρόπο δε θα έχουμε και έκπτωση στην ποιότητα των αποφάσεων. Για άλλη μια φορά, να ειπωθεί πως για τη μακρινή εκδίκαση των υποθέσεων δεν ευθύνεται ο δανειολήπτης. Να ειπωθεί σε αυτό το σημείο πως καθ' όλην τη διάρκεια της προσωρινής διαταγής ο δανειολήπτης καταβάλλει χρήματα στους πιστωτές του. Άνθρωποι με σοβαρά προβλήματα πληρώνουν κάθε μήνα ποσά από 300 έως 500 ευρώ τα οποία ευελπιστούν ότι θα τα δουν να συμψηφίζονται με την έκδοση της οριστικής απόφασης και τη συνακόλουθη τήρηση του δοσολογίου που θα προκύψει για πολλά έτη (φτάνει και τα 35!). "Στρατηγικοί κακοπληρωτές" είναι γηπεδικός όρος και πηγάζει από συγκεκριμένα κέντρα με συγκεκριμένες σκοπιμότητες. Η πλειοψηφία των δανειοληπτών είναι άτομα ειλικρινή με αληθινό πρόβλημα. Σταματήστε την ανθρωποφαγία.