Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη οραματιστής | 12 Ιανουαρίου 2021, 12:38
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον τις προτάσεις για τον Νέο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων. Μου έκανε εντύπωση η δημιουργία του κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και η προσοχή μου δίδεται στην στελέχωση και εκπαίδευση των μελλοντικών υπαλλήλων αυτού του κλάδου. Ας ξεκινήσουμε με ένα ερώτημα, ποιος εισήγαγε αυτό τον νέο κλάδο, έγινε μετά από αιτήματα δικαστών, που δεν έχουν τον χρόνο ή την κατάρτιση να μελετούν τους νόμους ; Τι εξυπηρετεί να προσθέσεις σε μια ομάδα εργαζομένων ένα ακόμα κλάδο ; Θα κάνει την ομάδα πιο γρήγορη; Θα φέρει αποτελέσματα πιο γρήγορα ; Ποίο είναι το κόστος της ετήσιας εκπαίδευσης; Πως θα πιστοποιείται ότι ο υποψήφιος έχει την δυνατότητα να εργαστεί στον κλάδο αυτό μετά την εκπαίδευση του ; Είναι μερικά από τα ζητήματα που τίθενται. Στην πραγματικότητα όμως το ζήτημα είναι διαφορετικό: χρειαζόμαστε ένα ακόμα κλάδο χωρίς να αναβαθμίσουμε να εκπαιδεύσουμε και να καταρτίσουμε το ήδη υπάρχον προσωπικό ; Υπάρχει ένα προσωπικό, που έχει τοποθετηθεί με διάφορους τρόπους και δεν έχει λάβει ποτέ την παραμικρή εκπαίδευση, λειτουργεί μια γραφειοκρατική μηχανή διατηρώντας τύπους και διαδικασίες ξεπερασμένες και άσκοπες, ουδείς ενδιαφέρθηκε ποτέ να ερευνήσει την εργασία που παρέχουν οι δικαστικοί υπάλληλοι και να ταξινομήσει το μέρος της εργασίας που είναι περιττό, δηλαδή γίνεται άσκοπα κοστίζοντας σε φυσικούς και ανθρώπινους πόρους, υπήρξε ποτέ η παραμικρή προσπάθεια βελτίωσης του ανθρώπινου δυναμικού, υπήρξε ποτέ τμήμα ανθρώπινου δυναμικού που να αξιολογήσει να τοποθετήσει και στην συνέχεια να εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους, έγινε ποτέ τοποθέτηση κάποιου με βάση τις γνώσεις, τα ενδιαφέροντα του και τις προσωπικές του ικανότητες σε ένα πόστο, η απάντηση είναι αρνητική αυτός είναι ο λόγος που περπατώντας στις δικαστικές υπηρεσίες δεν συναντάς χαμογελαστούς εργαζόμενους, που είναι πολύ πιθανόν να συναντήσεις σε άλλες υπηρεσίες. Είμαστε ένας κλάδος βαριά δυσαρεστημένων υπαλλήλων, που ακολουθούμε τις οδηγίες του προηγούμενου, τις σφραγίδες και τις θεωρήσεις κάποιου, χωρίς να έχει εξεταστεί ποτέ αν είναι απαραίτητο να γίνει αυτή η δουλειά απλά γίνεται για να γεμίζει ο χρόνος. Απασχολήθηκε ποτέ κάποιος με τον εκσυγχρονισμό του μηχανισμού της δικαιοσύνης; Μας απασχόλησε ποτέ πως οι υπηρεσίες θα γίνουν γρηγορότερες; Η απάντηση είναι αρνητική γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται. Οι Προϊστάμενοι των τμημάτων βρίσκονται σε μεγάλη ηλικία, μακριά από τεχνολογία, γνώσεις και παγιδευμένοι σε μια γραφειοκρατία, η μοναδική ικανότητα του προϊστάμενου είναι να χορηγήσει τις άδειες και να ορίσεις τις βάρδιες, ενώ είναι ανίκανος να λύσει το οποιοδήποτε διοικητικό θέμα αφού απουσιάζει η γνώση οργάνωσης, κουβαλάει να γαλόνια της επανάληψης της συνήθειας και της άρνησης να προχωρήσει η υπηρεσία του σε άλλο επίπεδο. Εάν το ζήτημα που έχουν να λύσουν οι προϊστάμενοι είναι πως θα χορηγηθούν οι άδειες και με ποιο τρόπο θα βγουν οι βάρδιες αυτό μπορεί να λυθεί και ηλεκτρονικά χωρίς να απαιτείται η έξτρα δαπάνη του προϊσταμένου. Μέτρησε ποτέ κανείς τις διοικητικές ικανότητες του κάθε προϊσταμένου; Κατέγραψε ποτέ κανείς την αποδοτικότητα του κάθε τμήματος και την παραγωγικότητα κάθε υπαλλήλου χωριστά; Έσκυψε σε ένα υπάλληλο που δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα είτε έχει χαμηλή απόδοση να κοιτάξει γιατί συμβαίνει αυτό και εάν χρειάζεται περεταίρω κατάρτιση είτε υποστήριξη για να γίνει καλύτερος υπάλληλος. Η απάντηση είναι αρνητική ουδείς νοιάστηκε ποτέ για την εκπαίδευση αυτού του κλάδου και ουδείς θέλησε ποτέ ο κλάδος αυτός να βελτιωθεί. Συμμέτοχος και συνένοχος στην κατάσταση των δικαστηρίων το συνδικαλιστικό όργανο, το οποίο απέχει από μεθόδους οργάνωσης, κατάρτισης και εκπαίδευσης, συμβάλει αντιθέτως με τα συνδικαλιστικά του προνόμια στην περεταίρω μείωση των ανθρώπων που απασχολούνται και παράγουν, ενώ απέχει από την οποιαδήποτε προσπάθεια ανασυγκρότησης και εκσυγχρονισμού των δικαστηρίων. Αυτό που χρειάζονται τα δικαστήρια δεν είναι ένα τσουβάλι ακόμα νομικών, αλλά ανθρώπους που θα εκσυγχρονίσουν τα δικαστήρια, θα διαχειριστούν το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο υπάρχει που θα το εκπαιδεύσουν ώστε να βελτιώσουν ποιοτικά και ποσοτικά την απόδοση του και θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των δικαστικών υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΞΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΩΡΑ