Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη Γ. Ν. | 13 Ιανουαρίου 2021, 23:34
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την επίτευξη του σκοπού του Κώδικα που είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της κατάστασης των Δικαστικών υπαλλήλων, θα πρέπει αυτός να εναρμονιστεί με τις διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, ο οποίος έχει καταλήξει στην τρέχουσα μορφή του ύστερα από πλήθος διαβουλεύσεων, αλλαγών, προτάσεων κτλ. Εργασιακά, οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των δικαστικών υπαλλήλων δεν διαφέρουν σε σχέση με τις αντίστοιχες των δημοσίων υπαλλήλων, άλλωστε κάτι τέτοιο αναγνωρίζεται από τον νομοθέτη με την ένταξη τους στο ενιαίο μισθολόγιο. Για αυτό, παρόλο που συνήθως στις διαβουλεύσεις γίνονται σχόλια κατά άρθρο, στην προκειμένη περίπτωση αρκεί και μόνο ο προτεινόμενος κώδικας να εναρμονιστεί με τον Δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα στα καίρια σημεία όπου αποκλίνει. Τα σημεία αυτά που εντοπίστηκαν πολύ εύστοχα από τα σχόλια της συναδέλφου μου (http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14341), την οποία οφείλω να συγχαρώ για τον χρόνο που αφιέρωσε για τη μελέτη και τον σχολιασμό του κώδικα. Στο σημείο αυτό, καλώ όλους τους νέους αλλά και παλαιότερους συναδέλφους να συνδράμουν στον σχολιασμό γιατί μόνο αν ακουστούμε θα μπορέσουμε να πετύχουμε καλύτερες εργασιακές συνθήκες. Αξίζει να επαναλαμβάνουμε σχόλια που έχουν αναφερθεί και μας αντιπροσωπεύουν γιατί έτσι υψώνεται η φωνή μας και αυξάνονται οι λίγες πιθανότητες που έχουμε να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα του υπό διαβούλευση κώδικα. Στο παρελθόν έχουν επιτευχθεί τροποποιήσεις μέσω διαβουλεύσεων, ειδικά όταν οι παραφωνίες είναι εξόφθαλμες, όπως στην περίπτωση μας. Συγκεκριμένα, στον υπό – διαβούλευση κώδικα έχουν υιοθετηθεί αυτούσια κομμάτια του δημοσιοϋπαλληλικού, αλλά σε κρίσιμα άρθρα, όπως τα άρθρα 132, 138, 143 και 144 γίνεται εμφανής προσπάθεια να διατηρηθεί το σημερινό «καθεστώς» της κατοχής θέσεων ευθύνης από υπαλλήλους με βάση την αρχαιότητα, παρακάμπτοντας εξόφθαλμα υπαλλήλους που διαθέτουν αυξημένα προσόντα. Με μια τέτοια προσέγγιση δημιουργούνται συνθήκες αναξιοκρατίας, τίθενται στο περιθώριο οι ικανοί και προκρίνονται για κομβικές θέσεις ευθύνης πρόσωπα με λιγότερες δυνατότητες. Ικανοί συνάδελφοι με προσόντα και γνώσεις υπάρχουν στα δικαστήρια, και αυξήθηκαν σημαντικά με την πρόσληψη συναδέλφων από τις προκηρύξεις 1Κ/2017 & 2Κ/2017 στις οποίες είχαν προκηρυχθεί 404 θέσεων ΠΕ Γραμματέων και 135 θέσεων ΠΕ/ΤΕ Πληροφορικής αντίστοιχα. Μέσω αυτών των δύο προκηρύξεων, προσλήφθηκαν στα δικαστήρια άτομα με αυξημένα προσόντα, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα και έχουν αξιόλογη επαγγελματική πορεία με αρκετούς από αυτούς να έχουν διδάξει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικά, στην 1Κ/2017 προκήρυξη, η οποία ήταν ανοιχτή για όλα τα πτυχία, σημειώθηκε ρεκόρ αιτήσεων που ξεπέρασε τις 45.000 και προσλήφθηκαν άτομα των οποίων τα τυπικά προσόντα αλλά και η επαγγελματική σταδιοδρομία είναι δυσεύρετα. Αυτοί (αλλά προφανώς και όσοι διαθέτουν αντίστοιχα προσόντα) δεν κρίνονται ικανοί από τον νομοθέτη να αναλάβουν θέσεις ευθύνης αν δεν υπηρετήσουν 5 και 7 χρόνια σε δικαστήρια ανεξάρτητα αν έχουν υπηρετήσει περισσότερα χρόνια σε άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα σύμφωνα με το άρθρο 143, το οποίο πρέπει να τροποποιηθεί. Στο εν λόγω άρθρο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός που κατέχει κάποιος καθώς και τυχόν πλεονάζον χρόνος σε αυτόν ώστε να δοθεί η δυνατότητα και σε υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει σε άλλους φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα και διορίζονται στα δικαστήρια να μπορούν να εξελιχθούν και όχι να παραμένουν επί 5 ή 7 έτη αναξιοποίητοι υπό το πρόσχημα του «ειδικού επαγγέλματος» και της «ειδικής προϋπηρεσίας». Στα υπόλοιπα άρθρα και κυρίως στα άρθρα 21, 29, 70, 132, 138, 144, 156 και 227 με καλύπτουν απόλυτα τα σχόλια προηγούμενων συναδέλφων και κυρίως αυτά των: http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14341, http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14344, http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14337, http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14336, http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?c=14333. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει κάτι, θεωρώ όμως σωστό να ακουστούμε και να παλέψουμε. Το ζήτημα δεν είναι μόνο οικονομικό, είναι κυρίως ηθικό γιατί δεν αναγνωρίζονται οι κόποι και οι θυσίες πολλών ετών εκπαίδευσης αλλά και επαγγελματικής καριέρας αλλά και ουσιαστικό γιατί θα χαθεί η ευκαιρία για αλλαγή και βελτίωση των εργασιακών συνθηκών.