Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη Ειρήνη Σκρέτη | 15 Ιανουαρίου 2021, 12:50
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ειρήνη Σκρέτη, ΠΕ -Βαθμός Α΄ Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Η προκήρυξη με την οποία διορίστηκαν σχεδόν 1000 δικαστικοί υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ το 2001 καθώς και οι περισσότερες από τις επόμενες προκηρύξεις απαιτούσαν ως τυπικό προσόν το πτυχίο του Πανεπιστημίου και μοριοδοτούσαν και όλα τα επιπλέον πτυχία (μεταπτυχιακά συναφή ή μη και διδακτορικά) δίνοντας μεγάλη σημασία στην ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των Δικαστικών Υπηρεσιών προσλαμβάνοντας άτομα ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΑ στις επιστήμες τους. Η απόκτηση πτυχίων και πολύ περισσότερο μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ την ικανότητα, την επιμονή και υπομονή ενός ατόμου να ολοκληρώσει με επιτυχία κύκλους πολυετών σπουδών (4 χρόνια πτυχίο + 2 μεταπτυχιακό ή 4 διδακτορικό δίπλωμα), πολλών μαθημάτων και εργασιών. Όλοι έχουν άριστη γνώση χρήσης Η/Υ καθώς και ξένων γλωσσών (απαιτούμενα των προκηρύξεων). Τα προσόντα αυτά είναι αρκετά για να δείξουν πως όποιας επιστήμης και αν είναι ο κάτοχος των πτυχίων και χωρίς καμία διάκριση (σε αντίθεση με το εν λόγω σχέδιο Νόμου που προωθεί τους πτυχιούχους Νομικής), έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει γρήγορα και αποτελεσματικά σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί διότι μαθαίνει εύκολα, μεθοδικά και έχει εξαιρετικές επιδόσεις. Σε όλο τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα τα προσόντα αυτά μοριοδοτούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνουν στον κάτοχό τους την αξία που θα πρέπει. Στο συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου όμως αυτό δεν ισχύει. Για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η τόσο έντονη διαφορά με τα άρθρα 84-86 του Υπαλληλικού Κώδικα; Η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που ουσιαστικά ΕΚΜΗΔΕΝΙΖΕΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ, δίνοντας προβάδισμα σε κατόχους σεμιναρίων κάποιων ωρών… Τα άρθρα 143 και 144 του παρόντος σχεδίου Νόμου πρέπει να αλλάξουν και να εναρμονιστούν με τον Υπαλληλικό Κώδικα. Όσον αφορά στη σύσταση νέων οργανικών θέσεων δικαστικών υπαλλήλων ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων η θέση μου παραμένει η ίδια. Όλα τα πτυχία είναι ίσα, έχουν αποδοθεί σε άτομα ικανά να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που περιγράφονται στα αντίστοιχα άρθρα του εν λόγω σχεδίου Νόμου συνεπώς δεν είναι λογικό να δημιουργούνται δύο νέοι κλάδοι υπαλλήλων. Μπορούν κάλλιστα να αξιοποιηθούν οι ήδη υπηρετούντες δικαστικοί υπάλληλοι που διαθέτουν ανάλογα πτυχία. Άλλωστε για να δημιουργήσουμε νέες οργανικές θέσεις, δεν θα πρέπει ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ πρώτα τις πάρα πολλές ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ που υπάρχουν σε όλες τις δικαστικές υπηρεσίες της χώρας; Οι κενές οργανικές θέσεις δεν αφορούν μόνο στους δικαστικούς υπαλλήλους αλλά και στους Δικαστές. Τα άρθρα 23 και 66 του παρόντος σχεδίου Νόμου πρέπει να καταργηθούν. Τρία ακόμα σημεία που θέλω να αναφέρω είναι τα εξής: 1. Οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ που είναι θεσμοθετημένο όργανο και παρέχει αξιοκρατία. 2. Να μπορούν και οι δικαστικοί υπάλληλοι να μετακινηθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες όπως ισχύει και στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα. 3. Να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα όπως ισχύει και στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα. Συνοψίζοντας, θεωρώ πως η εναρμόνιση του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων με τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα είναι επιβεβλημένη, είναι ένα δίκαιο αίτημα, διασφαλίζει την αρχή της ισότητας και για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους, όπως και για όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους.