Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη Π.Μ. | 17 Ιανουαρίου 2021, 16:31
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 144 Κριτήρια επιλογής «Ενόψει της εκτεθείσας λογικής που διέπει το νέο σύστημα μοριοδότησης, δεν υιοθετήθηκε η πρόταση της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, η οποία χαρακτηρίζεται από την πολύ υψηλότερη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων, την αισθητά χαμηλότερη του σεμιναρίου και της δομημένης συνέντευξης και την απάλειψη της γραπτής δοκιμασίας από το ΑΣΕΠ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη διαφορά στη λογική που διαπνέει τα δύο συστήματα μοριοδότησης είναι το ακόλουθο: Με το σύστημα που προτείνει ο Άρειος Πάγος ένας πτυχιούχος που παίρνει τη βάση στο σεμινάριο και τα ¾ της μέγιστης βαθμολογίας στη δομημένη συνέντευξη λαμβάνει περισσότερα μόρια από υπάλληλο ΔΕ που παίρνει άριστα τόσο στο σεμινάριο όσο και στη δομημένη συνέντευξη, ενώ με το υιοθετούμενο σύστημα μοριοδότησης συμβαίνει το αντίθετο. Όπως έχει αναφερθεί και σε προηγούμενα σχόλια, είναι προφανής η πρόθεση να παρέχεται γενναίο αντιστάθμισμα σε αποφοίτους ΔΕ, το οποίο να εγγυάται ότι όσα τυπικά προσόντα και να έχει ένας ΠΕ, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έχει περισσότερα μόρια τελικά, ώστε να επιλεγεί σε θέση ευθύνης. Εξάλλου, η ακατάσχετη ΄φλυαρία’ του κώδικα στο κομμάτι του περιβόητου σεμιναρίου, που μοριοδοτείται περισσότερο από 1 πτυχίο και 1 μεταπτυχιακό, είναι ενδεικτική της προσπάθειας να αντισταθμιστεί η κατάφωρη αδικία και το παράλογο του πράγματος στο σύνολό του. Αυτά δεν αποτελούν σοβαρές προτάσεις για το επιτελικό κράτος, όπως το οραματίζεστε, επομένως, χρήζουν διόρθωσης/εναρμόνισης με τον υπόλοιπο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, όπως έχει ειπωθεί σχεδόν σε όλα τα σχόλια εδώ. Είναι, επιπλέον, προφανές, ότι ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ο κώδικας αποφασίστηκε να αλλάξει για να ενταχθούν οι δύο νέοι κλάδοι, που ενδύονται τον μανδύα του σωτήρα της δικαιοσύνης, προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσής της. Την ίδια εργασία (ίσως με ελλιπή νομική τεκμηρίωση, πάντως άρτια) κάνουν με επιτυχία χρόνια τώρα σε όλη την Ελλάδα οι (κοινοί θνητοί) υπάλληλοι των ποινικών δικαστηρίων, εμπειρικά. Φανταστείτε να είχαν και μια στοιχειώδη εκπαίδευση! Και εάν μπορώ να δεχτώ τη λειτουργία των βοηθών δικαστών ως ένα βαθμό, αυτό που με ξεπερνάει είναι ο έτερος κλάδος της Επικοινωνίας... Δηλ. θα προσληφθούν απόφοιτοι Νομικής (ενώ υπάρχουν απόφοιτοι αντίστοιχου τμήματος ΑΕΙ που έχουν σπουδάσει ακριβώς αυτό!) για να διαχειρίζονται επικοινωνιακά την εικόνα του Δικαστηρίου στα ΜΜΕ… Είναι μεγάλη αλήθεια ότι αυτό έλειπε από την Ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία αγκομαχά κάτω από την ατελείωτη εκκρεμότητα, δυσκινησία, πολυνομία, έλλειψη μηχανοργάνωσης και ενιαίων, λειτουργικών ηλεκτρονικών προγραμμάτων διαχείρισης υποθέσεων, κλπ… Γιατί, εξάλλου, είναι γενικά παραδεκτό ότι το πρόβλημα, αν το διαχειριστείς επικοινωνιακά επιτυχώς, παύει να υπάρχει ή μετακυλίεται αλλού… Παντού ηχεί η ιδιαιτερότητα των δικαστικών υπαλλήλων κι όμως, η ιδιαιτερότητα αυτή δεν αντανακλάται πουθενά, ούτε μισθολογικά, ούτε σε καλύτερες συνθήκες εργασίας, ούτε σε κανένα άλλο όφελος. Το αντίθετο ισχύει μάλιστα, αφού ο κλάδος εργάζεται με μισθούς ενιαίου μισθολογίου, με απλήρωτες και ατελείωτες υποχρεωτικές υπερωρίες, με αδιαφανείς διαδικασίες επιλογής σε θέσεις ευθύνης, μη αναγνωρισμένη προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα και απαγόρευση συμμετοχής στην κινητικότητα. Τα απαράδεκτα δεδομένα της εργασιακής καθημερινότητας του δικαστικού υπαλλήλου, εξάλλου, ευθύνονται και για την απαγόρευση συμμετοχής στην κινητικότητα, ακριβώς γιατί αν επιτρεπόταν, θα παρατηρούνταν κύμα μαζικής φυγής από τα δικαστήρια… Δώστε κίνητρα στους ικανούς υπαλλήλους να μείνουν και να προσφέρουν, αντί να τους απομυζείτε και να τους κρατάτε ομήρους. Ο παρών κώδικας είναι απαράδεκτος και θα έπρεπε να επιστραφεί ως τέτοιος προς διόρθωση, όχι να βρίσκεται σε αυτή τη μορφή έτοιμος για ψήφιση, σε μια τυπική διαδικασία διαβούλευσης, που δεν έχει κανένα νόημα. Γνωρίζετε τι χρειάζεται διόρθωση, διότι έχετε δαπανήσει πολύ χρόνο στην προσπάθεια να τον κάνετε αρεστό στις συντεχνιακές ομάδες που υπηρετείτε (και όχι για το σκοπό της επιτάχυνσης απονομής της δικαιοσύνης όπως διατείνεστε), μέσα στις οποίες σίγουρα δεν είναι οι δικαστικοί υπάλληλοι. Η μόνη ελπίδα που έχω είναι ότι όταν τελικά τεθεί σε εφαρμογή, θα δείτε και μόνοι σας ότι δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα στην κατεύθυνση της μείωσης της εκκρεμοδικίας, ενώ οι Δικ. Υπηρεσίες θα αδειάσουν λόγω μαζικών συνταξιοδοτήσεων και δεν θα έρχεται κανείς (ούτε με νέες προσλήψεις, αφού μόλις έρθουν και βλέπουν τις συνθήκες εργασίας, παραιτούνται, ούτε μέσω της «απαγορευμένης» κινητικότητας) οπότε θα τροποποιηθεί εκ των πραγμάτων. Κάντε την έκπληξη και διορθώστε τον πριν ψηφιστεί λοιπόν! 1. ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (λειτουργεί και αμφίδρομα, κάτι το οποίο είναι όντως σωτήριο με τις επερχόμενες χιλιάδες αποχωρήσεις Δικ. Υπαλλήλων) 2. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ (διότι δεν γίνεται ο Διδάκτωρ του υπαλλήλου στο σεμινάριο να βγαίνει με λιγότερα τελικά μόρια για τη θέση ευθύνης, θα μας τρελάνετε). 3. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, αλλιώς συνιστά διάκριση. 4. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΤΕΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ 5. ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ (επί του παρόντος ουδέν)