Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΜΙΧΑΗΛ ΘΕΟΦΑΝΗΣ-ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ, ΔΙΚ. ΥΠ. ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | 19 Ιανουαρίου 2021, 16:27
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρα 99-107 Άδειες Στον ισχύοντα κώδικα ορίζεται ότι "Αρθρο: 37 Αδειες απουσίας - Αρμοδιότητα χορήγησης ... 2. Οι άδειες, αν δεν ορίζεται διαφορετικά, χορηγούνται από τον προϊστάμενο του δικαστηρίου ή της εισαγγελίας, ύστερα από αίτηση του δικαστικού υπαλλήλου και γνώμη του προϊσταμένου της γραμματείας. Για τους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι άδειες χορηγούνται ύστερα από γνώμη του άμεσου προϊσταμένου του υπαλλήλου και του προϊσταμένου της υπηρεσίας διοικητικού του δικαστηρίου αυτού." και από τα επόμενα άρθρα στο μόνο που ορίζεται κάτι διαφορετικό είναι στο "Αρθρο: 41 Γονικές άδειες ... 2. Ο δικαστικός υπάλληλος, εφόσον έχει τέκνα που παρακολουθούν μαθήματα πρωτοβάθμιας ήδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δικαιούται, ύστερα από αίτησή του που εγκρίνεται από τον άμεσοπροϊστάμενο του, να απουσιάσει έως πέντε (5) ημέρες κάθε σχολικό έτος, για την παρακολούθηση της σχολικής τους επίδοσης. " Στον προτεινόμενο κώδικα στο Άρθρο 99 ορίζεται " 2. Οι άδειες, με την επιφύλαξη της παρ. 3, χορηγούνται από τον διευθύνοντα το δικαστήριο ή την εισαγγελία ή τη Γενική Επιτροπεία των διοικητικών δικαστηρίων, ύστερα από αίτηση του δικαστικού υπαλλήλου και γνώμη του προϊσταμένου της Γραμματείας. Στους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι άδειες χορηγούνται από τον Πρόεδρο ή τον κατ’ εξουσιοδότηση αυτού Αντιπρόεδρο, ύστερα από γνώμη του άμεσου προϊσταμένου του υπαλλήλου και του οικείου Γενικού Συντονιστή και, για τους υπαλλήλους της Γενική Επιτροπείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, από τον Γενικό Επίτροπο αυτής, ύστερα από γνώμη του Γενικού Συντονιστή Διοικητικής Υποστήριξης. 3. Οι άδειες των άρθρων 100, 102, 103 και της παρ. 2 του άρθρου 105 χορηγούνται από τον προϊστάμενο της Γραμματείας του δικαστηρίου ή της εισαγγελίας ή της Γενικής Επιτροπείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων. Στους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι ανωτέρω άδειες χορηγούνται από τον οικείο Γενικό Συντονιστή. " όπου Άρθρο 100 Κανονικές άδειες Άρθρο 102 Άδειες μητρότητας Άρθρο 103 Γονικές άδειες Άρθρο 105 Αναρρωτικές άδειες (παραγραφος 2: άδεια μικρής διάρκειας, ύστερα από γνωμάτευση θεράποντος ιατρού, έως οκτώ (8) ημερών ετησίως) Σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τον ισχύοντα Κώδικα η μεταφορά της δικαιοδοσίας στον Προϊστάμενο της Γραμματείας για τις παραπάνω άδειες και αναρωτιέται κανείς γιατί δεν "διαφημίζεται" αυτή η πραγματική Καινοτομία στην έκθεση αξιολόγησης. Το πρώτο βήμα για την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΣΗ της Γραμματείας θα μπορούσε κάποιος να πει. Αντί όμως αυτό το γενναίο βήμα να γίνει πραγματικά γενναία καινοτομία με την μεταφορά της αρμοδιότητας για όλους τους τύπους των αδειών, μένει στη μέση και μένει με ένα ΓΙΑΤΙ(?) να αιωρείται. Με αυτή τη μισή μεταφορά αρμοδιότητας δημιουργούνται ενδιαφέρουσες "συγκρούσεις" όπως το ακόλουθο παράδειγμα: Σύμφωνα με το Άρθρο 100 οι κανονικές άδειες εγκρίνονται από τον Προϊστάμενο της Γραμματείας σύμφωνα και με τις ανάγκες της υπηρεσίας αφού σύμφωνα με τις παραγράφους 4 και 5 "4. Η κανονική άδεια χορηγείται υποχρεωτικώς στον δικαστικό υπάλληλο κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους και αν ακόμη δεν τη ζητήσει. Για τον ειδικότερο καθορισμό του χρόνου χορήγησής της λαμβάνεται υπόψη το αίτημα του υπαλλήλου σε συνδυασμό με τις υπηρεσιακές ανάγκες. 5. Με αιτιολογημένη πράξη, που εκδίδεται κατά τη διαδικασία της παρ.2 του άρθρου99, επιτρέπεται να μη χορηγείται, να περιορίζεται ή να ανακαλείται η κανονική άδεια, προκειμένου να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες της Υπηρεσίας." Σύμφωνα με το Άρθρο 101 η " Απουσία κατά την περίοδο των δικαστικών διακοπών, Ο δικαστικός υπάλληλος έχει κατά την περίοδο των δικαστικών διακοπών δικαίωμα απουσίας για δέκα (10) εργάσιμες ημέρες. Η απουσία εγκρίνεται με βάση τις ανάγκες της Υπηρεσίας, και κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στην παρ.2 του άρθρου 99." εγκρίνεται από τον διευθύνοντα το δικαστήριο ή την εισαγγελία κλπ με βάση τις ανάγκες τις υπηρεσίας. Είναι δυνατόν να κρίνει ο διευθύνον το δικαστήρια ότι οι ανάγκες δεν επιτρέπουν το 10ημερο ενώ στο ίδιο διάστημα ο προϊστάμενος της γραμματείας να κρίνει ότι οι ανάγκες επιτρέπουν την λήψη κανονικής άδειας? ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΚΩΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΔΗ ΑΔΕΙΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ!!!!! Ποια η πιθανότητα να συμβεί στον προτεινόμενο κώδικα που αποφασίζουν 2 διαφορετικά προσωπα? Πόσο λογικό είναι στο ίδιο χρονικό διάστημα οι αναγκες της υπηρεσίες να αλλάζουν ανάλογα με το είδος της άδειας που αιτείται ο υπάλληλος; Η "Απουσία κατά την περίοδο των δικαστικών διακοπών" είναι ένα από τα ελάχιστα θετικά (αν όχι το μοναδικό) που έχουν απομείνει στην ιδιαιτερότητα των Δικαστικών Υπαλλήλων και το 10ημερο αυτό πρέπει να διασφαλιστεί από αυθαίρετες περικοπές. Πρέπει στο άρθρο 101 να οριστεί η προτεραιότητα εξάντλησης του 10ημέρου κατα τη διάρκεια των δικαστικών διακοπών έναντι οποιουδήποτε άλλου τύπου άδειας στο ίδιο διάστημα. Το πραγματικά γενναίο και ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ όμως βήμα είναι η μεταφορά των αρμοδιοτήτων για όλους τους τύπους των αδειών στον προϊστάμενο της γραμματείας.