Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΣΕΛΛΑ ΟΛΓΑ | 21 Ιανουαρίου 2021, 12:53
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δικαστική Υπάλληλος ΔΕ Πρωτοδικείο Κέρκυρας. Προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της Δικαιοσύνης στη χώρα μας, της ταχύτητας, της ορθότητας και της διαφανούς απόδοσής της, μέσω της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της διοικητικής της υποστήριξης από το Σώμα των δικαστικών υπαλλήλων, θα πρέπει να επιδιωχθεί κατά την διαβούλευση και πριν την ψήφιση και κατοχύρωση του σχεδίου νόμου από τα καθ 'υλην αρμόδια όργανα του Υπουργείου Δικαιοσύνης: 1. Σοβαρή αξιολόγηση των ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό στα καταστήματα της χώρας και άμεση κάλυψη των κενών με ταχείες διαδικασίες επιλογής προσωπικού. (τα κενά δημιουργούνται και γιγαντώνονται με τις συνεχείς συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων, με τις παραιτήσεις, με την μη αποδοχή των προκηρυσσόμενων θέσεων απο επιτυχόντες και επιλαχόντες σε διαγωνισμούς που ήδη έχουν διεξαχθεί έτη πριν και ήδη χάνεται υπερ πολύτιμος χρόνος λόγω της δυσκινησίας των διαδικασιών αναπλήρωσης τους.) 2. Ένταξη στην κινητικότητα, (όπως ισχύει στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα) ώστε να υπάρχει, κατ’ αναλογία, η δυνατότητα να έρθουν νέοι υπάλληλοι ή να αποχωρήσουν άλλοι που δεν επιθυμούν να βρίσκονται σε αυτήν την θέση ή θεωρούν ότι αξίζουν να αναζητήσουν κάτι καλύτερο. 3. Η ορθολογική αξιοποίηση του υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού (αποτελεί επιτακτική ανάγκη) μέσω : α. Της εκπαίδευσης και της επικαιροποίησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων των υπαλλήλων όλων των βαθμίδων. β. Του διορισμού, υπηρέτησης και συνυπηρέτησης στον τόπο συμφερόντων του υπαλλήλου (κατά προτεραιότητα και κατά το δυνατόν) ώστε να μην διαλύονται οικογένειες, να μην γίνονται υπηρεσιακά συμβούλια επί υπηρεσιακών συμβουλίων για την λύση αυτών των θεμάτων και να μην αιμορραγούν οι εκάστοτε υπηρεσίες καθώς θα ορφανεύουν θέσεις. γ. Την τακτοποίηση των συναδέλφων ΙΔΑΧ καθώς εργάζονται κανονικότατα σαν Δικαστικοί Υπάλληλοι, αλλά είναι εγκλωβισμένοι σε μια πραγματικότητα που αναγκάστηκαν να επιλέξουν ως υπάλληλοι κατώτερου θεού. δ. την εφαρμογή των κατά το Άρθρο 97 Όρων υγιεινής και ασφάλειας που αναφέρει ότι΄΄1. Στους δικαστικούς υπαλλήλους παρέχονται οι χώροι και τα κατάλληλα μέσα, ώστε να εργάζονται υπό συνθήκες ασφάλειας, υγιεινής και αξιοπρέπειας.’’ ενώ γνωρίζουμε οτι σε πολλά καταστήματα της χώρας οι ελλείψεις σε υποδομές είναι αναρίθμητες. 4. Περαιτέρω, το θέμα των αποδοχών του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στις Υπηρεσίες της Χώρας αποτελεί μεγίστης σημασίας ζήτημα και δεον θα ήταν να εξεταστεί καθώς τα τελευταία χρόνια οι μειώσεις και ο κατακερματισμός της υπόστασης και αξιοπρέπειας των Δικαστικών υπαλλήλων, διόλου δεν συνηγορεί με το ότι ‘’η πρόσληψη και η υπηρεσιακή εν γένει κατάσταση των δικαστικών υπαλλήλων διέπονται ιδίως από τις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας’’, αξίζει δε να σημειωθεί ότι α. δεν καταβάλλεται αποζημίωση ή καταβάλλεται ένα υποτυπώδες ποσό ανά έτος, για υπερωριακή απασχόληση, κατά τις απογευματινές – νυχτερινές ώρες και τις Αργίες, β. οι διορισμένοι μετά το 2011 ΔΕΝ δικαιούνται την προσωπική διαφορά ενώ σε όλο το υπόλοιπο Δημόσιο η προσωπική διαφορά καταβάλλεται. γ. το επίδομα ειδικών συνθηκών που χαθηκε στο βωμο της θυσίας. Θεωρώ ότι στην ζοφερή πραγματικότητα της Ελλάδας τη δεδομένη χρονική στιγμή και με τις συνθήκες φόρτου εργασίας και όγκου προβλημάτων που επικρατούν στα καταστήματα όλης της χώρας, φρόνιμο και σώφρον θα ήταν να επιλυθούν τα ανωτέρω διαδικαστικά και υψίστης σημασίας ζητήματα που πλήττουν επί χρόνια την ατμομηχανή των Δικαστηρίων που είναι οι Δικαστικοί Υπάλληλοι – Γραμματείς και αργότερα, αν κριθεί απαραίτητο,με ώριμη και ήρεμη σκέψη να εξεταστεί το ενδεχόμενο Τροποποίησης και δημιουργίας του Κλάδου ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων.