Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΙΚΗ Κ. | 21 Ιανουαρίου 2021, 14:06
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο δικαστικός υπάλληλος κατέχει ειδική θέση στο δικαϊκό μας σύστημα και η παρουσία του αποτελεί εχέγγυο στη λειτουργία του δικαστικού συστήματος και ασφαλιστική δικλείδα στην τυχόν αυθαιρεσία των δικαστών κατά των πολιτών. Χαιρετίζουμε τη διασφάλιση της θεσμικής ιδιότητας των δικαστικών υπαλλήλων ως προς την οριστική επίλυση της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων ΙΔΑΧ. Η επαναφορά του επιδόματος των ειδικών συνθηκών και η σύνδεσή του με το 75% του επιδόματος των Δικαστικών Λειτουργών θα αναβάθμιζε τον κλάδο των δικαστικών υπαλλήλων και δεν θα είχε ο κλάδος προμετωπίδα αιτήματος να ισχύσει η κινητικότητα και γι΄ αυτούς. Οι νέοι κλάδοι ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων δεν είναι απαραίτητοι και δεν καλύπτουν ανάγκες υποστήριξης των δικαστικών λειτουργών στη νομολογία, βιβλιογραφική τεκμηρίωση, επικοινωνία και διαχείριση της πληροφορίας. Οι ήδη υπηρετούντες δικαστικοί υπάλληλοι έχουν τη γνώση, την εξειδίκευση και την εμπειρία μέσα από τη δημιουργία νέων οργανικών τμημάτων να συνδράμουν στο δικαιοδοτικό έργο των δικαστών. Οι «μικροί» δικαστές μάλλον για βοήθεια της εξάλειψης της τεράστιας εκκρεμότητας ορισμένων δικαστών (πάνω από δύο χρόνια η έκδοση αποφάσεων) θα χρειασθούν. Οι ικανοί δικαστές δεν έχουν ανάγκη συνεπικουρίας και συναπόφασης. Με τη συμμετοχή των «μικρών» δικαστών θα έχουμε και παραβίαση του δικαστικού απορρήτου των δικαστικών διασκέψεων. Ο εξορθολογισμός κι ο εκσυγχρονισμός του τρόπου οργάνωσης των διοικητικών υπηρεσιών της Δικαιοσύνης θα επέλθει με την ψηφιακή δικαιοσύνη, την απλούστευση των διαδικασιών, την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης και τον εποπτικό έλεγχο. Η πολυνομία, η εύρεση θέσεων εργασίας για τους νέους δικηγόρους και η πρόσληψή τους σε «νέους κλάδους» δικαστικών υπαλλήλων είναι ημίμετρα και αποτελούν κοροϊδία και εμπαιγμό της αξιοπρέπειας των δικηγόρων για εύκολες, ευκαιριακές λύσεις. Μπορεί να καθιερώνεται για πρώτη φορά η μοριοδότηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των δικαστικών υπαλλήλων, αλλά οι κανόνες αξιολόγησης δεν γίνονται με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια. Δεν μπορεί να κρίνεται ένας δικαστικός υπάλληλος Διευθυντής και να είναι στην κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας των υπηρεσιακών παραγόντων με απολυτήριο Λυκείου το 2040 (αν ο νέος κώδικας κρατήσει είκοσι χρόνια, όπως ο προηγούμενος) και να ισχυριζόμαστε ότι τηρείται απαρέγκλιτα η αρχής της αξιοκρατίας. Πολύ δε περισσότερο με την απαράδεκτη μοριοδότηση του διδακτορικού διπλώματος, του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και την ευνοϊκή βαθμολογία επιμορφωτικών σεμιναρίων, συνέντευξης και πριμοδότησης του πτυχίου Νομικής. Η εναρμόνιση με τον Κώδικα Δημοσίων υπαλλήλων κρίνεται επιβεβλημένη προκειμένου να αρθούν οι αδικίες και ενστάσεις για τη μεσολάβηση υποκειμενικών κρίσεων. Ο νέος κώδικας πρέπει να θεσπίζει εγγυήσεις για συνθήκες διαφάνειας και αντικειμενικότητας και να μη δημιουργεί ζητήματα συνταγματικότητας, άλλως για μία ακόμη φορά η αρχαιότητα και οι υποκειμενικές κρίσεις θα υπερτερούν των επιστημονικών τίτλων και της εξειδίκευσης.