Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΟΖΗ | 21 Ιανουαρίου 2021, 15:46
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρθρο 155 παρ 5. Νέα απόσπαση του ίδιου δικαστικού υπαλλήλου δεν επιτρέπεται πριν παρέλθει τριετία από τη λήξη της προηγούμενης. Η παραπάνω παράγραφος προστατεύει τον υπάλληλο που αποσπούν χωρίς την θέλησή του. Πρόβλημα που έχει προκύψει στο παρελθόν: υπάλληλος αποσπάστηκε χωρίς την θέλησή του από το Διοικητικό Πρωτοδικείο στο Διοικητικό Εφετείο της ίδιας εφετειακής περιφέρειας. Μετά το τέλος της απόσπασής του επιθυμούσε απόσπαση στον τόπο καταγωγής του για προσωπικούς λόγους και οι ανάγκες των υπηρεσιών δεν ήταν εμπόδιο. Ήταν αδύνατο όμως γιατί δεν είχε παρέλθει η τριετία που προβλέπεται στην ανωτέρω παράγραφο. Θα μπορούσε ίσως να υπάρχει διαφοροποίηση στην παράγραφο αυτή για τις περιπτώσεις υπαλλήλων μόνο αν επιθυμούν κάτι τέτοιο. Άρθρο 144 Κριτήρια επιλογής Η επιλογή των προϊσταμένων γίνεται βάσει κριτηρίων που αξιολογούνται ως ακολούθως: 1. Τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα max 45 πτυχίο νομικής+10 δεύτερο πτυχίο συναφές+45 διδακτορικό + 45 εκδδα+ 5 άριστη γνώση ξένης γλώσσας=150 2. Υπηρεσιακή και εργασιακή εμπειρία max 35x3,5=122,5 3. Άσκηση καθηκόντων ευθύνης max 4,5x12=54 4. Ικανότητες - δεξιότητες α) Εκθέσεις αξιολόγησης του παρόντος Κώδικα: max 5x100=500 β) Γραπτή εξέταση: max 120 μόρια γ)Σεμινάριο: max 100 μόρια δ) Δομημένη συνέντευξη: max 200 μόρια Δομημένη συνέντευξη: 1. Ο προβληματισμός που υπάρχει είναι αν ο στόχος, το πνεύμα το οποίο θα υπηρετήσει είναι η αξιοκρατία ή ανατροπή αυτής κατά το δοκούν. Λαμβάνοντας υπόψη τους ανωτέρω υπολογισμούς ΝΑΙ τα 200 μόρια της συνέντευξης υπερβαίνουν κατά πολύ όλα τα υπόλοιπα κριτήρια και ως εκ τούτου δεν υπηρετεί τους στόχους του νέου κώδικα που είναι η αξιοκρατία καθώς επίσης η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της διοικητικής της υποστήριξης από το Σώμα των δικαστικών υπαλλήλων. Καταλαβαίνουμε εκ πείρας ότι: α)μπορεί κάποιος να έχει αυξημένα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα ή β)μπορεί κάποιος να έχει αυξημένη υπηρεσιακή και εργασιακή εμπειρία ή γ) συνδυασμό των α και β, και να μην είναι ικανός να ανταποκριθεί στα αυξημένα καθήκοντα ενός προϊσταμένου (αυτό όμως διασφαλίζεται στο «v. Αν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου διαπιστώσουν ότι ο υποψήφιος είναι ακατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας, μπορούν, με πλήρως αιτιολογημένη ομόφωνη απόφασή τους, να τον αποκλείσουν από την επιλογή, ανεξάρτητα από τη σειρά κατάταξής του με βάση τη βαθμολογία που συγκέντρωσε.») 2. «Ο βαθμός του υποψηφίου προκύπτει από την ευστοχία και την πληρότητα των απαντήσεων σε ερωτήσεις που επιλέγονται τυχαία από τράπεζα ερωτήσεων.» Δημιουργούνται ερωτήματα: αν για παράδειγμα κληθεί κάποιος να απαντήσει για τους πίνακες στατιστικών στοιχείων και δεν έχει ποτέ υπηρετήσει στο αρμόδιο τμήμα και κανείς δεν τον έχει εκπαιδεύσει ποτέ …