Αρχική Κώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΚώδικας Δικαστικών ΥπαλλήλωνΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΑ ΑΡΑΒΙΑΔΗ | 21 Ιανουαρίου 2021, 16:15
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο υπό διαβούλευση Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων,ενώ σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, στόχο έχει να καλύψει ζωτικές ανάγκες της Δικαιοσύνης, και να εκσυγχρονίσει την διοικητική υποστήριξη από το Σώμα δικαστικών υπαλλήλων έχοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις δικαστηρίων της Ευρώπης και των Η.Π.Α,με τις ρυθμίσεις που προτείνονται μόνο αυτό δεν θα επιτευχθεί, καθώς δεν αντιμετωπίζονται κρίσιμα ζητήματα και προβλήματα που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τον κλάδο, και απαιτούνται σε πλείστα σημεία βελτιώσεις ή τροποποιήσεις. 1.ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ του άρθρου 138 παράγραφος 5 για όσους έχουν διατελέσει δικηγόροι -ή οποιόδηποτε επάγγελμα στον ιδιωτικό τομέα-, α. είτε με αναγνώριση της προϋπηρεσίας (άσκησης της δικηγορίας) στην βαθμολογική τους εξέλιξη, β. είτε με μείωση του χρόνου παραμονής τους κατά 2 έτη σε κάθε βαθμό Γ και Β αντίστοιχα, έτσι ώστε να υπάρξει εναρμόνιση, τόσο με το πνεύμα της ήδη ισχύουσας διάταξης, όσο και με το πνεύμα των νέων τροποποιήσεων, που επιχειρούνται στον νέο Κώδικα. 2.Δικαίωμα ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ στον νέο κλάδο ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου από τους ήδη υπηρετούντες δικαστικούς υπαλλήλους ΠΕ Νομικής οι οποίοι έχουν αποδείξει ότι κατέχουν τις εξειδικευμένες γνώσεις, καθώς και την εμπειρία, που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του νέου κλάδου. Περαιτέρω, θα πρέπει να επιτραπεί και να υπάρξει εναρμόνιση με τις αντίστοιχες διατάξεις του κώδικα δημοσίων υπαλλήλων, όπως βασικό είναι να επιτραπεί η κινητικότητα των δικαστικών υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗ – ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΜΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΝΩ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ. Αρχικά, με την ένταξη των δικαστικών υπαλλήλων στην κινητικότητα, θα ανατραπεί η αρνητική εικόνα του ισχύοντος κώδικα ΔΥ όσον αφορά στην ανελαστικότητα με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι δικαστικοί υπάλληλοι. Συνεπώς, μπορούν να δημιουργηθούν ευνοϊκότερες συνθήκες, ώστε να μειωθούν οι παραιτήσεις νεοδιόριστων, και η άρνηση των διορισμών- που τόσο πολύ τις έχει ο κλάδος ανάγκη. Ειδικά τώρα που οι αιτήσεις συνταξιοδότησεις κατατίθενται σωρηδόν. Απαιτείται να επιτευχθεί δίκαιη αντιμετώπιση, ισότιμη με αυτή των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων. Τέλος, να τροποποιηθεί ο κώδικας με τέτοιο τρόπο ώστε να εξαλειφθούν τα εμπόδια στις αποσπάσεις/μεταθέσεις (δηλαδή θα πρέπει να συντρέχει ο χειρότερος λόγος υγείας για να επιστρέψει κάποιος πλησίον του τόπου κατοικίας του, αλλιώς βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια εργασία που τον εξαντλεί τόσο οικονομικά όσο και ψυχολογικά). ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ότι δεν επιτρέπεται η μετακίνηση του προσωπικού σε άλλες δομές του Δημοσίου. Οπότε είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα της μετακίνησης σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου στους δικαστικούς υπαλλήλους σήμερα. Ταυτόχρονα, αυτή η δυνατότητα αποκλείει και την μετακίνηση και άλλων ενδιαφερομένων από άλλες υπηρεσίες που επιθυμούν να έρθουν στα Δικαστήρια. εν κατακλείδι είναι επιτακτική αναγκη πως στην επόμενη αναθεώρηση Συντάγματος, να τροποποιηθεί αναλόγως και το άρθρο 92 Σ!! 3.Τέλος, στον προς διαβούλευση κώδικα είναι άδικη η μοριοδότηση πτυχίου και του μεταπτυχιακού με λιγ ότερα μόρια ενώ η μοριοδότηση για σεμινάριο είναι 100 μόρια. Δεν είναι θεμιτό οι σπουδές να εξομοιώνονται με τα σεμινάρια. Οι Σπουδές είναι Σπουδές (τα χρόνια σπουδών δεν συγκρίνονται και δεν επιτρεπεται να εξομοιωθούν με οποιουδήποτε είδους σεμιναριο. 4. Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει εισαγωγική εκπαίδευση και όχι μόνο στα χαρτιά όπως συμβαίνει ως τώρα, αλλά και συνεχής μετεκπαίδευση. Να οριστεί υποχρεωτική η εισαγωγική εκπαίδευση τουλάχιστον 10 ημερών, ΟΜΩΣ να μην υλοποιείται από τις υπηρεσίες υποδοχής/διορισμού αλλά: • Υποχρεωτικά από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. με την συνδρομή των υπηρεσιών όσων αφορά τα αντικείμενα της κάθε υπηρεσίας. • Να γίνει στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α. ειδικό τμήμα επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων • Να δημιουργηθεί μητρώο δικαστικών υπαλλήλων πιστοποιημένων από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. οι οποίοι θα μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τόσο στις εγκαταστάσεις του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. όσο και στους χώρους εργασίας τα απαραίτητα επιμορφωτικά προγράμματα, όχι μόνο των νεοδιόριστων αλλά και όλων των συναδέλφων 5. Οι Δικαστικοί υπαλληλοι παρά το ότι καταβαλουν καθε ανθρωπινως δυνατη προσπαθεια για να να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της υπηρεσίας καθημερινά, κανένα οικονομικό κινητρο ιδιαίτερα δεν υπάρχει. ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΕΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΥΝΘΗΚΩΝ (ΠΟΡΟΣ). ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΜΕ ΜΟΝΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ!!!!!