Αρχική EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣΆρθρο 10 Σύσταση και εσωτερική λειτουργία του Γραφείου Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων (ΕΕΕ)Σχόλιο του χρήστη Δημήτριος Ζημιανίτης-Ευρωπαίος Εισαγγελέας | 11 Φεβρουαρίου 2021, 14:50
Η εσωτερική λειτουργία του Γραφείου ΕΕΕ ορθώς μπορεί να διέπεται από τον προβλεπόμενο εδώ εσωτερικό Κανονισμό. Ενημέρωση του Ευρωπαίου Γενικού Εισαγγελέα δεν είναι απαιτούμενη, κατά την άποψή μας, αλλά για λόγους καλής συνεργασίας και λόγω της ευθύνης της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για την όλη λειτουργία του Γραφείου ΕΕΕ, δύναται να κοινοποιείται στην Κεντρική Υπηρεσία. Διατηρώ επιφυλάξεις ότι αντικείμενο του (εσωτερικού) κανονισμού του Γραφείου ΕΕΕ θα πρέπει να είναι "ιδίως" η πρόβλεψη διαβίβασης ετησίως στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, γενικών στατιστικών στοιχείων, όσον αφορά στον αριθμό και στον τρόπο χειρισμού των υποθέσεων εκ μέρους του Γραφείου ΕΕΕ. Θα ήταν, ίσως, πιο ορθό ο εσωτερικός Κανονισμός του Γραφείου ΕΕΕ, εάν καταρτισθεί, να καθορίσει ποιο ή ποια θα είναι τα αντικείμενά του, σε προηγούμενη συνεννόηση με τον Επιβλέποντα Ευρωπαίο Εισαγγελέα και με βάση τις σχετικές οδηγίες (guidlines) που θα υιοθετηθούν από τον EPPO, διότι το ίδιο το Γραφείο ΕΕΕ δεν αποτελεί εθνική δικαστική υπηρεσία αλλά αποκεντρωμένο βραχίοντα του EPPO, ο οποίος έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του προς εξυπηρέτηση της ποινικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Συνεπώς, η διαβίβαση στατιστικών στοιχείων στην Εισαγγελία του Αρείου πάγου, ως κατ' εξοχήν αντικείμενο ("ιδίως") ενός τέτοιου εσωτερικού κανονισμού, δεν είναι σκόπιμο να αποτυπωθεί στο νόμο, διότι -εκτός άλλων- υποβαθμίζει το γεγονός ότι σκοπός του Γραφείου ΕΕΕ δεν είναι κυρίως η ενημέρωση των εθνικών δικαστικών αρχών για τις υποθέσεις, αλλά ο χειρισμός τους για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και σύμφωνα με τις ειδικές ή γενικές οδηγίες της (Συλλογικό Όργανο, Μόνιμα Τμήματα, Επιβλέπων Ευρωπαίος Εισαγγελέας). Καταληκτικά, θεωρώ ότι η πιο πάνω διάταξη πρέπει να απαλειφθεί από το σχέδιο νόμου.