Αρχική Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίουΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ – ΚΑΤΟΙΚΙΑ, ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΚΝΩΝ Άρθρο 3 Κατοικία ανηλίκου – Τροποποίηση άρθρου 56 ΑΚΣχόλιο του χρήστη Χρίστος Α. Ζέρβας | 27 Μαρτίου 2021, 15:38
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ Της Επιτροπής Γυναικείων Οργανώσεων για το Οικογενειακό Δίκαιο και την Συναινετική Συνεπιμέλεια Αθήνα 27 Μαρτίου 2021 Εδώ και μεγάλο διάστημα επιχειρείται μια κυβερνητική επίθεση για τροποποίηση του ισχύοντος Οικογενειακού Δικαίου με τον ψευδεπίγραφο ισχυρισμό ότι αυτή αφορά την ισότητα των φύλων. Παράλληλα ξεκίνησε και η επίθεση οργανώσεων μπαμπάδων από ΜΜΕ, ιστοσελίδες, εκστρατείες ενημέρωσης μέσω αφισοκολλήσεων και αναρτήσεων πανώ, τις περισσότερες φορές με προσβλητική προς τις γυναίκες φρασεολογία. Αυτές οι εκστρατείες βρίσκουν συμμάχους και στα δημόσια ΜΜΕ και τους δημόσιους φορείς. Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην στήριξη που παρέχει η ΟΣΥ, υπηρεσία που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω χορηγίας στο σύλλογο ενεργών μπαμπάδων για σχετική αφισοκόλληση σε στάσεις λεωφορείων. Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε ευχαριστήριο των ενεργών μπαμπάδων, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα τους, και έχει ως εξής 1) https://www.energoimpampades.gr/chorigia-politis-group/ «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Politis Group για την ευγενική και αφιλοκερδή χορηγία της προς την “ΑΜΚΕ Ενεργοί μπαμπάδες για τα δικαιώματα του Παιδιού”, με την συνδρομή της οποίας τοποθετήθηκαν οι αφίσες μας σε 300 κεντρικά σημεία σχεδόν σε όλους τους δήμους της Αττικής στα panels που βρίσκονται στις στάσεις των αστικών λεωφορείων». Και: 2) https://www.energoimpampades.gr/eygeniki-chorigia-osy/ «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την ΟΣΥ ΑΕ του ομίλου ΟΑΣΑ για την ευγενική και αφιλοκερδή χορηγία της προς την “ΑΜΚΕ Ενεργοί μπαμπάδες για τα δικαιώματα του Παιδιού”. Με την συγκατάθεση της ΟΣΥ ΑΕ τοποθετήθηκαν οι αφίσες μας σε 40 κεντρικά σημεία σχεδόν σε όλους τους δήμους της Αττικής στα εκδοτήρια των στάσεων Λεωφορείων και Τρόλεϊ. Η αρωγή της ΟΣΥ στον αγώνα που κάνουμε για την ενημέρωση της κοινής γνώμης και την ευαισθητοποίηση όλων για ένα τόσο ευαίσθητο κοινωνικό θέμα που αφορά χιλιάδες συνανθρώπους μας για τα δικαιώματα του παιδιού είναι πολύ σημαντική και ευελπιστούμε ότι μελλοντικά οι δρόμοι μας θα σμίξουν πάλι καθώς μας διακρίνουν κοινά οράματα και στόχοι». Με αυτά κατά νου θέτουμε τα εξής ερωτήματα: 1) Οι «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. – ΟΣΥ Α.Ε. και ο ΟΑΣΑ Α.Ε.» που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν το δικαίωμα να χρηματοδοτούν και να υποστηρίζουν καμπάνια για ένα θέμα που έχει τόσο διχάσει την ελληνική κοινωνία; 2) Αυτή η μονομερής ενέργεια και εύνοια δύναται να υποκρύπτει υποστήριξη στα αιτήματά τους και να χρησιμοποιείται ως Δούρειος ΄Ιππος για να επιτελεσθεί η ανατροπή ενός από τα πιο προοδευτικά Οικογενειακά Δίκαια στην Ευρωπαϊκή΄Ενωση και τελικά αντί να ληφθεί μέριμνα για τα παιδιά μετά το διαζύγιο να προκληθεί βλάβη; Και 3) Με ποιόν τρόπο η ΟΣΥ και ο ΟΑΣΑ, ως Oργανισμοί του Δημοσίου, προστατεύουν τα δικαιώματα του παιδιού και τις μητέρες – θύματα ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον προωθούν ένα νομοσχέδιο που έρχεται σε αντίθεση με τα δικαιώματά τους και είναι πολύ πιθανόν να εγκλωβίσει τις γυναίκες θύματα κακοποίησης σε καταστροφικές συζυγικές σχέσεις; Ως Επιτροπή διαμαρτυρόμαστε έντονα για αυτήν την επιχειρούμενη παρέμβαση στο Οικογενειακό Δίκαιο, η οποία και αποτελεί την κορωνίδα μίας συστηματικής πολιτικής εκστρατείας υποβάθμισης και απαξίωσης των θεσμών και των νόμων για την ισότητα στη χώρα μας ανεξαρτήτως των δεσμεύσεών μας έναντι της ΕΕ και των διεθνών Συμβάσεων. (Η εκστρατεία ξεκίνησε με την υποβάθμιση και την υπαγωγή της Γενικής Γραμματείας Ισότητας στο υπουργείο Εργασίας, απογυμνώνοντάς την από τον αυτοτελή θεσμικό της ρόλο). ΄Ολο το προηγούμενο διάστημα ο δημόσιος διάλογος για το φλέγον θέμα του Οικογενειακού Δικαίου διεξαγόταν με όρους σχεδόν μονολόγου. Ο χρόνος και ο χώρος στα ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ ήταν εξώφθαλμα μοιρασμένος υπέρ της άποψης για την υποχρεωτική συνεπιμέλεια. Συνεπώς δημιουργήθηκε στρεβλά η εντύπωση στην κοινωνία πως δεν υφίσταται αντίλογος, ο οποίος τάσσεται υπέρ της συναινετικής συνεπιμέλειας κατά περίπτωση. Σημειωτέον πως το εν λόγω νομοσχέδιο, το οποίο καταρτίστηκε προχείρως και εν κρυπτώ, δεν προήλθε από τις διεργασίες μίας συμπεριληπτικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, αλλά προέκυψε δι’ αποκλεισμού. Στις εξαντλητικές συζητήσεις για την κατάρτισή του συμμετείχαν μόνον οργανώσεις πατέρων και όχι μητέρων ούτε γυναικείες/φεμινιστικές, κάτι τουλάχιστον αναμενόμενο, εφόσον το θέμα ήταν το Οικογενειακό Δίκαιο και η ισότιμη ρύθμιση της συνεπιμέλειας μετά το διαζύγιο. Επιπλέον, ούτε καν προσεκλήθη η καθ’ ύλην αρμόδια Γενική Γραμματεία Ισότητας, η οποία τηρεί σιγήν ιχθύος μέχρι και σήμερα, υποβαθμίζοντας έτι περαιτέρω το ρόλο της. Το κυοφορούμενο νομοσχέδιο δημιουργεί συνθήκες για την διαιώνιση της βίας εις βάρος παιδιών και γυναικών και μετά το διαζύγιο, σε οικογένειες, που βιώνουν τέτοιες συμπεριφορές, παραβιάζοντας διεθνείς Συμβάσεις, μεταθέτει το κέντρο βάρους από το παιδί στον πατέρα, διατηρεί την έννοια της υποχρεωτικής συνεπιμέλειας, χωρίς να χρησιμοποιεί το όρο, ενώ σχετικοποιεί την ίδια την γονική μέριμνα. Για όλους αυτούς τους λόγους υπήρξαν και υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από την πανεπιστημιακή κοινότητα, τις γυναικείες οργανώσεις και έγκριτες/ους νομικούς. Ωστόσο, στα αλλεπάλληλα αιτήματα της Επιτροπής μας προς τον Πρωθυπουργό, την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, τον Υπουργό Δικαιοσύνης, βουλεύτριες της Ν.Δ. και την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ουδέποτε υπήρξε ανταπόκριση πλην μίας εξαιρέσεως. Η Επιτροπή μας πραγματοποίησε συνάντηση με μία βουλεύτρια της Νέας Δημοκρατίας, την οποία και ευχαριστούμε. Απεναντίας η επιτροπή μας είχε συνάντηση με τις Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙ.ΝΑΛ., ΚΚΕ, ΜΕΡΑ25. Επιτροπή για το Οικογενειακό Δίκαιο και την Συναινετική Συνεπιμέλεια