Αρχική Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίουΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ Άρθρο 13 Δικαίωμα επικοινωνίας – Αντικατάσταση άρθρου 1520 ΑΚΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Κ. | 29 Μαρτίου 2021, 02:52
Κατοικία του παιδιού, είναι οι οικίες και των δυο γονέων του, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί η εναλλασσόμενη κατοικία και ο ίσος χρόνος. Ο χρόνος δεν πρέπει να είναι για κανένα λόγο μικρότερος του 1/3 του συνολικού χρόνου σε ετήσια ή μηνιαία βάση, ειδικά εάν οι γεωγραφικές-χιλιομετρικές αποστάσεις είναι μεγάλες, θα πρέπει να εξασφαλίζουν το ελάχιστο 1/3 του οριζόμενου χρόνου. Το οδικό δίκτυο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν εκσυγχρονιστεί. Ο νέος Νόμος πρέπει να γεφυρώνει τις γεωγραφικές αποστάσεις και όχι να τις μεγαλώνει. Να αποσυρθεί ο όρος: "διαταράσσεται η καθημερινότητα του παιδιού", είναι αοριστολογία και μια γενίκευση, είναι ένας όρος-ταμπέλα, που υπονομεύει την παρουσία του άλλου γονέα στην ζωή του παιδιού, όπου θα δημιουργήσει ερμηνευτικά κενά. Όταν το παιδί δεν έχει τον άλλον γονέα στην καθημερινότητά του-στην ζωή του, "δεν διαταράσσεται η καθημερινότητα του παιδιού" ; Στην καθημερινότητα άμα ο ένας γονέας αυθαίρετα "φορτώσει" δραστηριότητες και εξωσχολικές δράσεις, με μεθόδευση και δόλο, τότε γίνεται αντιληπτό πως η "διατάραξη της καθημερινότητας", θα είναι η πρώτη "φωτογραφημένη" δικαιολογία. Καμία δραστηριότητα δεν είναι πιο σημαντική από τις δράσεις που μπορεί να έχει το παιδί με τον άλλο γονέα του και σε κάθε περίπτωση κάποιες δραστηριότητες, μπορούν να πραγματοποιηθούν και στην άλλη κατοικία του παιδιού. Ειδικότερα για το κάθε μήνα θα πρέπει να υπάρχει ενιαία-συνεχόμενη διευρυμένη επικοινωνία όπου θα διασφαλίζεται και θα προωθείται διαρκώς. Μια εφαρμοστέα πρακτική είναι ένα συνεχόμενο δεκαήμερο ή δεκαπενθήμερο το μήνα, όπου ακόμα και η Εκπαίδευση θα διασφαλίζεται με την μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, με την καλή συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέα με την αποστολή εργασιών από και προς το σχολείο, με πολλές ακόμα μεθόδους όπου το Υπουργείο Υ.ΠΑΙ.Θ., με σχετικές εγκύκλιες οδηγίες θα ρυθμίζει για τα παιδιά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο χρόνος επικοινωνίας οφείλει να διασφαλίζεται από τη δικαστική αρχή τουλάχιστον στο 1/3 του συνολικού χρόνου, εκτός εάν ο δικαιούχος γονέας ζητεί μικρότερο χρόνο επικοινωνίας ή οι συνθήκες διαβίωσης του δικαιούχου γονέα δεν το επιτρέπουν. Δεν έχει το δικαίωμα ο γονέας να ζητάει περιορισμό της επικοινωνίας του παιδιού με τον άλλον γονέα και αυτό θα πρέπει να αξιολογείται από το δικαστήριο, ως προσπάθεια αποξένωσης-ρήξης της επικοινωνίας και σχέσης γονέα-παιδιού. Άμεση εφαρμογή του ΑΚ 1532, για να μην δημιουργηθούν συμπεριφορές και στάσεις αποξένωσης από τον γονέα που τις προκαλεί.