Αρχική Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίουΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ Άρθρο 13 Δικαίωμα επικοινωνίας – Αντικατάσταση άρθρου 1520 ΑΚΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ | 29 Μαρτίου 2021, 13:38
Αξιότιμε νομοθέτη, Μελετώντας την τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου του ΑΚ που έχει βαρύτατη σημασία για τη σχέση γονέα και παιδιού, καθώς ορίζει το χρόνο επαφής με αυτόν, επιτρέψτε μου να σας εκφράσω ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΜΟΥ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ και να καταθέσω τα εξής: 1. Υποβάλλω τη δριμύτατη μου ένσταση ως προς το περιεχόμενό της καθώς ο ένας γονέας παραμένει, ως ήταν, επισκέπτης στη ζωή του παιδιού του εφόσον εξακολουθεί να μη διαμένει μαζί με αυτό και διατηρείται ο κυρίαρχος ρόλος σε αυτόν που φέρει την αιχμαλωτική αποκλειστική επιμέλεια. Άρα, εξακολουθεί να υφίσταται η απαράδεκτη ταξινόμηση των γονέων σε δύο ταχύτητες. 2. Τί σημαίνει ότι ο γονέας με τον οποίο διαμένει το τέκνο οφείλει να διευκολύνει και να προωθεί την επικοινωνία σε καθημερινή βάση; Δηλαδή, παραμένει το ίδιο εκβιαστικό καθεστώς που φέρει τον αδύναμο γονέα στα όρια της απελπισίας και επαίτη στις ευσπλαχνικές και γενναιόδωρες προθέσεις του ισχυρού γονέα!! 3. Γιατί παραμένει ακόμη ο απαράδεκτος όρος "επικοινωνία" μέσα στο άρθρο; Ο γονέας είναι κάποιος φίλος, γνωστός, συγγενής μακρινός για να επικοινωνεί; Εκεί τον κατατάσσετε; Ο ΓΟΝΙΟΣ ΑΝΑΤΡΕΦΕΙ, ΔΕΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ. Επομένως, η έκφραση "χρόνος επικοινωνίας" πρέπει να διαμορφωθεί σε "χρόνος ανατροφής". 4. Γιατί ο χρόνος επαφής και ανατροφής τεκμαίρεται στο 1/3; ΟΙ ΑΡΧΙΚΕΣ ΠΟΜΠΩΔΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΡΗΞΕΙΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΠΡΟΕΒΑΛΑΝ ΤΟ ΑΚΛΟΝΗΤΟ 1/3 ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΦΘΑΣΕΙ ΤΟ 50-50, δηλαδή ότι ο αδύναμος γονέας ξεκινάει με σταθερή βάση του 1/3 του χρόνου και μπορεί να διεκδικήσει μέχρι και τα 2/4 αυτού. Για ποιό λόγο έγινε αυτή η υποχώρηση; ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 50-50 ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΛΕΞΗ "ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ"; Και ποιος είναι ο "συνολικός χρόνος επικοινωνίας" στον οποίο προσάπτεται το κλάσμα 1/3; Είναι 10 μέρες και νύχτες το μήνα δηλαδή 120 το χρόνο ή κάτι άλλο που δεν μας διευκρινίζεται; 5. Διαπιστώνω ότι καθιερώνονται και θεσμικά στη ζωή του τέκνου τα ανιόντα άτομα που το περιβάλλουν και ο γονέας δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει ως προς αυτό. Μήπως μέσα στα άτομα αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι εκάστοτε ερωτικοί σύντροφοι του γονέα εντός της οικίας που διαμένει το τέκνο, με τις κάθε λογής ιδιαιτερότητες που δυστυχώς πρέπει να τις υπομένει καθώς είναι αδύναμο και ανώριμο να προβάλει αντιρρήσεις; Επειδή, λοιπόν, ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΟ ΣΤΟ ΠΙΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΚΑΙ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟ ΕΔΑΦΙΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ επιτρέψτε μου, κύριε νομοθέτη, να εισηγηθώ (χωρίς να είμαι νομικός) τα ακόλουθα σχετικά με την τροποποίηση: "Με τη λύση του γάμου ο κάθε γονέας έχει από το νόμο τη φυσική και ηθική υποχρέωση να αναλαμβάνει το 50% του χρόνου διαβίωσης των τέκνων του στην οικία που θα διαμένει αυτός/αυτή ήτοι αναλαμβάνει και στο ήμισυ, βάσει των εισοδημάτων του, τα έξοδα συντήρησης και εκπαίδευσης των ανηλίκων. Ως προς τούτο θα αποφαίνεται η αρμόδια Δικαστική Αρχή που θα εξετάζει κατά περίπτωση την καταλληλότητα καθενός εκ των γονέων ως προς την πλήρωση των απαιτούμενων προϋποθέσεων που προάγουν το όφελος του παιδιού, με βασικότερες τη χιλιομετρική απόσταση και τη σχολική και ευρύτερα εκπαιδευτική του σταθερότητα. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται ή πληρούνται μερικώς οι βασικές προϋποθέσεις που προάγουν το συμφέρον του τέκνου, η ποσόστωση του χρόνου ανατροφής θα μειώνεται έως ελαχίστου ορίου το 1/7 αυτού ήτοι 4 μέρες και νύχτες μηνιαίως, εξαιρουμένων των διακοπών και των αργιών και το υπόλοιπο του χρόνου ανατροφής θα το επωμίζεται ο έτερος εκ των γονέων. Ο τρόπος εναλλαγής της κατοικίας ορίζεται ομόφωνα και από τους δύο γονείς και σε περίπτωση αδυναμίας συνεννόησης αυτών από το αρμόδιο Δικαστήριο. Ο χρόνος των διακοπών των Χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού διανέμεται εξίσου, κατά περίπτωση, και στους δύο γονείς. Ο χρόνος των επίσημων αργιών (Καθαρά Δευτέρα, Πρωτομαγιά, Αγίου Πνεύματος, Τριών Ιεραρχών, Πολιούχοι πόλεων, εθνικές επέτειοι) κατανέμεται εναλλάξ, χρονιά παρά χρονιά και στους δύο γονείς εξίσου. Ο χρόνος ανατροφής δύναται να ελαχιστοποιηθεί έως και να μηδενισθεί εάν ο ίδιος γονέας το επιθυμεί, έχοντας και τη συγκατάθεση ως προς αυτό και του έτερου γονέα ή εάν ο γονέας υποπέσει σε σοβαρά ποινικά αδικήματα και καταδικαστεί πολλάκις ως προς αυτά". Κύριε νομοθέτη, Η θλίψη και η απογοήτευσή μου είναι μεγάλη σε ότι αφορά στις τροποποιήσεις του ΑΚ και χρειάζονται αδιαμφισβήτητα περαιτέρω βελτίωση. Αλλιώς προαναγγέλθηκαν και αλλιώς παρουσιάζονται στο νόμο. Σας θερμοπαρακαλώ να αναλάβετε την ιστορική ευθύνη να βάλετε το μαχαίρι βαθιά και να ξεριζώσετε το απόστημα που δυστυχά γονείς και παιδιά εδώ και δεκαετίες. Η κοινωνία του σήμερα δεν έχει καμμία σχέση με τις παλαιές δυναστευτικές πατριαρχικές δομές του παρελθόντος. Και δεν είναι δυνατόν ορισμένα ομολογουμένως θλιβερά και απολύτως κατακριτέα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας να στερήσουν από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο τα παιδιά τους. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΤΗΜΑ ΚΑΝΕΝΟΣ, ΟΥΤΕ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΠΑΡΘΕΝΟΓΕΝΕΣΗ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΑΓΑΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ! Ήρθε η στιγμή να σταματήσει το απυρόβλητο που παρέχεται απλόχερα στον έναν γονέα και να γίνει συνειδητή η τεράστια συναισθηματική ζημιά, σε επίπεδο εγκλήματος, που διαπράττεται στα παιδιά από την κατάργηση του προτύπου του άλλου γονέα. ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΠΟΤΙΝΑΧΘΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΩΝ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΘΗΚΑΝ, ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΘΗΚΑΝ, ΑΛΛΟΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΥΛΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ, ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΞΕΝΩΜΕΝΟ ΓΟΝΕΑ. Βγάλτε, λοιπόν, από τον πάγο και την ομηρία τον αδύναμο γονέα και αναμορφώστε τον σε ισότιμο ανατροφέα του παιδιού του. Δώστε του τη δυνατότητα να διαπράξει το βιολογικό του καθήκον και να προσφέρει την αρωγή του. Να αποκτήσει ξανά το κύρος, την αξιοπρέπεια και την αξία που του αρμόζει στα μάτια του παιδιού του. Σταματήστε, επιτέλους τα τραύματα στις ψυχές!! Σταματήστε, επιτέλους, αυτήν την κοινωνική τραγωδία!! Χριστοδούλου Χρήστος Βιολόγος εκπαιδευτικός