• Σχόλιο του χρήστη 'Παύλος Π.' | 30 Μαρτίου 2021, 16:01

    Δυστυχώς, οι προτεινόμενες διατάξεις του σχεδίου νόμου θα επιφέρουν τεράστιες αλλαγές στις οικογενειακές σχέσεις και δη στις σχέσεις γονέων και τέκνων μετά το διαζύγιο οι σημαντικότερες από τις οποίες είναι οι εξής: Παραγκωνίζεται το συμφέρον του τέκνου που μέχρι σήμερα ήταν ακρογωνιαίος λίθος του οικογενειακού μας δικαίου το οποίο αξιολογείτο από τον αρμόδιο φυσικό δικαστή κατά περίπτωση και καθιστούσε το οικογενειακό μας δίκαιο το πλέον προοδευτικό της Ευρώπης. Με τις προτεινόμενες διατάξεις ο νομοθέτης αποφασίζει τι είναι συμφέρον για όλα τα παιδιά που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια ανεξαρτήτως ατομικής κατάστασης, κοινωνικής και φυλετικής καταγωγής, τόπου διαμονής και οικονομικής κατάστασης. Η ρύθμιση αυτή παραβιάζει βάναυσα τα δικαιώματα των παιδιών. Με άλλα λόγια, οι ρυθμίσεις αυτές ενδέχεται να είναι συμβατές με τα συμφέροντα των παιδιών μόνο στην περίπτωση που μετά το διαζύγιο τα τέκνα φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και μπορούν να μεταφέρονται στα αντίστοιχα σπίτια των γονέων τους με οδηγούς και οι γονείς τους έχουν αμφότεροι οικονομική επιφάνεια. Επομένως είναι ρυθμίσεις για τη μειοψηφία του πληθυσμού. Οι υπόλοιποι (παρ΄ότι πολλοί έχουν παρασυρθεί και θεωρούν ότι τα προβλήματά τους θα επιλυθούν) θα απογοητευθούν και θα εξεγερθούν (ενδεχομένως και σε βάρος των μελών των οικογενειών τους ή θα εξαντληθούν οικονομικά σε ατέρμονους δικαστικούς αγώνες) Επιχειρείται η θέσπιση φωτογραφικού τύπου ρυθμίσεων, για την εξυπηρέτηση του σκοπού των οποίων στο σχέδιο περιλαμβάνονται ψυχολογικές, αόριστες και δυσαπόδεικτες έννοιες όπως η συναισθηματική διατάραξη σχέσεων γονέων και τέκνων. Περαιτέρω,  παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών και των γυναικών όπως αυτά έχουν εκφραστεί μέχρι τώρα από διεθνείς συμβάσεις (ενδεικτικά αποκλεισμός/περιορισμός επικοινωνίας με το τέκνο μόνο σε περίπτωση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης για εγκλήματα σε βάρος του τέκνου). Με τις ρυθμίσεις αυτές, ο κακοποιητικός γονέας θα αξιώνει να παίρνει το τέκνο του για επικοινωνία ακόμη και όταν εκκρεμεί σε βάρος του ποινική διαδικασία για εγκλήματα σε βάρος του τέκνου έως την έκδοση απόφασης από τον Άρειο Πάγο, ήτοι 8-13 έτη ανάλογα με το αν η κατηγορία είναι πλημμεληματική ή κακουργηματική. Επιπλέον, εισάγεται μαθηματικό τεκμήριο του 1/3 του χρόνου του παιδιού για την άσκηση επικοινωνίας με τον γονέα που δεν διαμένει, το οποίο δεσμεύει καταλυτικά τη κρίση του φυσικού δικαστή να κρίνει εξατομικευμένα. Ο νομοθέτης δε παραλείπει να προβεί σε ρύθμιση που θα βελτιώσει το μείζον θέμα της παραβίασης αποφάσεων διατροφής. Σημειώνεται σε ότι με την θέσπιση της κατά τεκμήριο επικοινωνίας τουλάχιστον κατά το 1/3 θα επηρεαστούν άμεσα οι διατροφές (καθώς θα συμψηφίζονται) ενώ ο νομοθέτης δεν μεριμνά για την υποστήριξη των μονογονεϊκών οικογενειών και την ενίσχυση του ενός γονέα όταν ο έτερος δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις διατροφής του.