Αρχική Κώδικας ΝαρκωτικώνΆρθρο 61 Προγράμματα πρόληψηςΣχόλιο του χρήστη Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης | 20 Σεπτεμβρίου 2011, 11:45
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όπως γνωρίζετε, τα 72 Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα για πάνω από 10 χρόνια, αποτελούν ένα αποκεντρωμένο δίκτυο υπηρεσιών πρώτης γραμμής με στόχο την ενίσχυση και εκπαίδευση του τοπικού πληθυσμού για την αποτροπή κάθε μορφής εξάρτησης και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των πολιτών. Ήδη με τον πρόσφατο νόμο 3966/2011 (Α’ 118/24.5.2011) με τον οποίο προστέθηκε ακροτελεύτιο άρθρο 61 στον ισχύοντα Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά, τα Κέντρα Πρόληψης καθιερώθηκαν και νομοθετικά ως δομές που λειτουργούν με τη συμμετοχή των Δήμων και Περιφερειών όλης της χώρας καθώς και τοπικών φορέων και με την επιστημονική εποπτεία του ΟΚΑΝΑ. Μέσα από θεσμικές συνεργασίες με το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Άμυνας και με την χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Εσωτερικών (μέσω των ΚΑΠ) τα Κέντρα Πρόληψης προσφέρουν πρωτοπόρες υπηρεσίες που έχουν αναγνωρισθεί πανευρωπαϊκά μέσα από τις ειδικές αναφορές στις ετήσιες εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τα Ναρκωτικά και την Τοξικομανία (EMCDDA). Το Σχέδιο Νόμου «Κώδικας Ναρκωτικών» που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 09/09/2011 δεν περιλαμβάνει καμία από τις προϊσχύουσες διατάξεις που ρυθμίζουν την ίδρυση, λειτουργία, χρηματοδότηση, επιστημονική παρακολούθηση και εποπτεία των Κέντρων Πρόληψης καθώς και την διοικητική και λειτουργική τους σχέση με τον ΟΚΑΝΑ. Αν το προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου παραμείνει ως έχει, τότε καταρχάς το πανελλαδικό δίκτυο των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας δεν αναφέρεται σε κανένα άρθρο του – ενδεικτικά αναφέρουμε τα πλέον σχετικά με το αντικείμενο των Κέντρων Πρόληψης άρθρα 54, 59! Το δε άρθρο 61, ως έχει στο παρόν Σχέδιο Νόμου, καταργεί την τροποποίηση του άρθρου 61 του Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά, που ψηφίστηκε προ τετραμήνου και έστω μερικώς (ως καθαρά ιδιωτικού δικαίου δομές) κατοχυρώνει τα Κέντρα Πρόληψης – σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του τότε αρμόδιου Υφυπουργού Εσωτερικών, κου. Ντόλιου, εντός της Βουλής. Κατόπιν των παραπάνω παρακαλούμε όπως το άρθρο 61 του ισχύοντος Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 58 του Νόμου 3966/2011, συμπεριληφθεί και παραμείνει σε ισχύ με την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου «Κώδικας Ναρκωτικών». Περαιτέρω δε να αποτυπώνεται ρητά στο παρόν Σχέδιο Νόμου η πολιτική αναφορικά με την συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης της χώρας και του ρόλου τους στην κοινωνία. Τούτα όλα παρακαλούμε να λάβετε υπ’ όψιν συνεκτιμώντας και τις ρηξικέλευθες παρερμηνείες του Σχεδίου Νόμου εκ μέρους μερίδας των ΜΜΕ, που ήδη ακούμε να αναδιατυπώνονται από εφήβους και που ακόμη πιο επιτακτικά καθιστούν αναγκαία την λειτουργία προγραμμάτων Πρόληψης των Εξαρτήσεων για έγκυρη ενημέρωση και προαγωγή της υγείας της νεολαίας, μέσα από το δίκτυο των έμπειρων εργαζομένων των Κέντρων Πρόληψης. Το Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης