Αρχική Δίκαιη ΔίκηΆρθρο 24: Τροποποίηση των άρθρων 110, 308, 314, 331, 333, 361, 362, 381, 407 ΠΚΣχόλιο του χρήστη ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ | 16 Δεκεμβρίου 2011, 20:48
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι κατανοητός ο σκοπός του νόμου για την μετατροπή των ανωτέρω αδικημάτων σε πταίσματα. Θεωρώ, όμως για τις περιπτώσεις των άρθρων 333 και 361 Π.Κ. πως διαφεύγει ακουσίως από τους συντάκτες του παρόντος νομοσχεδίου τα εξής: Η απειλή (333 Π.Κ.) και η εξύβριση (361 Π.Κ.) δεν λαμβάνει χώρα μόνο μεταξύ ιδιωτών, αλλά μπορεί να λάβει χώρα και μεταξύ ιδιώτη και φορέα δημόσιας εξουσίας. Συγκεκριμένα, στα πλαίσια δράσης της δημόσιας διοίκησης, ο διοικούμενος οφείλει να ανέχεται τον διοικητικό έλεγχο από όργανα όπως η Εφορία, το ΣΔΟΕ, η Έπιθεώρηση Εργασίας καθώς και από οποιαδήποτε άλλα όργανα των ελεγκτικών μηχανισμών των υπουργείων (π.χ. ΕΦΕΤ, ΙΚΑ, κλπ.). Οι υπάλληλοι αυτοί στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους και κατά την διάρκεια του διοικητικού ελέγχου γίνονται αποδέκτες απειλών, εκφοβισμών, και εξυβρίσεων, με μοναδικό σκοπό ο ελεγχόμενος να αποφύγει ή να αποτρέψει τον διοικητικό έλεγχο και τα αποτελέσματα αυτού (π.χ.διοικητικές κυρώσεις, μηνύσεις κλπ.) Σύνηθες μέσο για την επίτευξη του σκοπού αυτού είναι οι προσωπικές απειλές και εξυβρίσεις κατά των ελεγκτικών οργάνων. Η μετατροπή των αδικημάτων της απειλής και της εξύβρισης για τις ανωτέρω περιπτώσεις, ουσιαστικά δίνει το μήνυμα στους ελεγχόμενους πως δεν έχει μεγάλη ηθικοκοινωνική απαξία να απειλήσουν ή να εξυβρίσουν έναν δημόσιο υπάλληλο που διενεργεί έναν διοικητικό έλεγχο, με αποτέλεσμα να μειώνεται (απαξιώνεται) το υπηρεσιακό κύρος του ελεγκτή και του διοικητικού ελέγχου συνακόλουθα. Στους πραγματικά δύσκολους αυτούς καιρούς για όλους όσους υπηρετούν σε ελεγκτικές υπηρεσίες, οι υπάλληλοι αυτών πρέπει να προστατευθούν και να θωρακισθούν από τις απειλές αυτές, αφενός διότι οι υπάλληλοι αυτοί απλώς ευσυνείδητα κατόπιν νόμιμης εντολής πράττουν το υπηρεσιακό τους καθήκον και συνεπώς δεν έχουν κάποιο προσωπικό πρόβλημα με τον ελεγχόμενο (ο οποίος είναι εκείνος που προσωποποιεί στο πρόσωπο του ελεγκτή την απειλή και την εξύβριση) αφετέρου διότι δεν πρέπει να περάσει το μήνυμα της ασέβειας και της ανυπακοής απέναντι στο κράτος, εκφραστές του οποίου είναι οι υπάλληλοι αυτοί. Θέλω, να υπενθυμίσω στους συντάκτες του παρόντος την αναφορά των εκπροσώπων των δικαστικών κλητήρων πριν από λίγο καιρό σχετικά με επεισόδια προπηλακισμών εις βάρος συναδέλφων τους από πολίτες κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους, τους διάφορους προπηλακισμούς που δέχονται υπάλληλοι του ΣΔΟΕ, της Επιθεώρησης Εργασίας κλπ. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να τροποποιηθεί η προτεινόμενη διάταξη, ούτως ώστε τα αδικήματα των άρθρων 333 και 361 ΠΚ να διατηρήσουν τον πλημμεληματικό τους χαρακτήρα στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η απειλή και εξύβριση κατευθύνεται προς υπάλληλο κατά την έννοια του άρθρου 13 στοιχ. α' Π.Κ.