Αρχική Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 12 Προθεσμία κατάθεσης προτάσεων και αποδεικτικών εγγράφων – Αντίκρουση και συμπλήρωση – Ορισμός δικαστών – Διάταξη περί αποδείξεων – Εξέταση μαρτύρων στο ακροατήριο- Ανάληψη σχετικών – Αντικατάσταση άρθρου 237 ΚΠολΔΣχόλιο του χρήστη Zepos & Yannopoulos | 2 Σεπτεμβρίου 2021, 13:00
Σχόλια επί της προτεινόμενης διάταξης: 1. Η διάταξη της παραγράφου 1 παραλείπει και δεν ορίζει την προθεσμία κατάθεσης των προτάσεων σε περίπτωση που πραγματοποιείται υποχρεωτική αρχική διαμεσολάβηση. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4640/2019 για συγκεκριμένες κατηγορίες υποθέσεων προβλέπεται πλέον ένα στάδιο Υποχρεωτικής Αρχικής Συνεδρίας (ΥΑΣ). Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 4640/2019 αναστέλλονται οι προθεσμίες των άρθρων 237 και 238 ΚΠολΔ με την έγγραφη γνωστοποίηση του διαμεσολαβητή προς τα μέρη για τη διεξαγωγή της ΥΑΣ. Επομένως, ευκταίο είναι να ρυθμιστεί το εν λόγω ζήτημα και στον ΚΠολΔ ώστε να προβλέπεται ρητά ότι η προθεσμία κατάθεσης των προτάσεων για τα διάδικα μέρη αναστέλλεται από την έγγραφη γνωστοποίηση του διαμεσολαβητή έως την πραγματοποίηση της ΥΑΣ, είτε κατά την αρχική ορισθείσα συνεδρία είτε μετ’ αναβολή αυτής. Προτεινόμενη τροποποίηση-προσθήκη : Οι ως άνω προθεσμίες αναστέλλονται στις υποθέσεις όπου διεξάγεται Υποχρεωτική Αρχική Συνεδρία Διαμεσολάβησης από την ημερομηνία της έγγραφης γνωστοποίησης του διαμεσολαβητή προς τους διαδίκους έως και την ημερομηνία διεξαγωγής της Υποχρεωτικής Αρχικής Συνεδρίας. Οι διάδικοι οφείλουν να καταθέτουν την έγγραφη γνωστοποίηση του διαμεσολαβητή και το πρακτικό περάτωσης της Αρχικής Υποχρεωτικής Συνεδρίας. Η γραμματεία του δικαστηρίου βεβαιώνει με επισημείωση στο φάκελο της δικογραφίας το χρόνο αναστολής και τη νέα προθεσμία κατάθεσης των προτάσεων. 2. Στην παράγραφο 2 της προτεινόμενης διάταξης πρέπει να απαλειφθεί η φράση «με την παρέλευση των οποίων κλείνει ο φάκελος της δικογραφίας». Τούτο λαμβανομένης υπόψη της νέας πρόβλεψης της παραγράφου 5 της διάταξης, που επιτρέπει προσθήκη στις προτάσεις το αργότερο είκοσι (20) ημέρες πριν από την ορισθείσα συζήτηση για τους συγκεκριμένους λόγους που αναφέρει. Επομένως, δεν νοείται κλείσιμο του φακέλου μετά την πάροδο της προθεσμίας της παραγράφου 2. 3. Στην παράγραφο 5 της προτεινόμενης διάταξης ευκταίο είναι να διευκρινιστεί ποιοι ισχυρισμοί μπορούν να προταθούν που αποδεικνύονται εγγράφως ή δια δικαστικής ομολογίας, καθώς δεν ορίζεται αν οι εν λόγω ισχυρισμοί πρέπει να έχουν προταθεί σε κάθε περίπτωση με τις προτάσεις, όπως αντίθετα ορίζεται στην παράγραφο 2 της ίδιας διάταξης. Επίσης πρέπει να διευκρινιστεί έως ποια ώρα μπορούν να κατατεθούν η προσθήκη και η αντίκρουση, όπως ρητά συμβαίνει με την αντίστοιχη προθεσμία της παραγράφου 2. Ευκταίο για λόγους ομοιομορφίας να τεθεί η πρόβλεψη της παραγράφου της ίδιας διάταξης. Προτεινόμενη τροποποίηση-προσθήκη : Η κατάθεση γίνεται στον αρμόδιο υπάλληλο της γραμματείας, που βεβαιώνει με επισημείωση τη χρονολογία της κατάθεσης των προσθηκών και των αντικρούσεων. Η κατάθεση των προσθηκών και των αντικρούσεων γίνεται μέχρι τη δωδεκάτη (12.00) ώρα της τελευταίας ημέρας της προθεσμίας για την κατάθεσή τους. Κάθε διάδικος δικαιούται να πάρει ατελώς με δική του δαπάνη αντίγραφα των προσθηκών και των αντικρούσεων των αντιδίκων του και των εγγράφων που έχουν προσκομίσει. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί και από τον δικηγόρο που υπογράφει την αγωγή, την παρέμβαση ή τις προτάσεις ή από τρίτο πρόσωπο εξουσιοδοτημένο από τον δικηγόρο αυτό. 4. Η παράγραφος 6 πρέπει να επαναδιατυπωθεί καθώς δεν νοείται πλέον κλείσιμο της φακέλου της δικογραφίας μετά την πάροδο της προθεσμίας της παραγράφου 2. Προτεινόμενη τροποποίηση-προσθήκη: 6. Μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας της παραγράφου 2, … 7. Με την επιφύλαξη της παρ. 8, μετά τη συζήτηση εκδίδεται η οριστική απόφαση με βάση τα στοιχεία του φακέλου της δικογραφίας.