Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 19 Χρόνος και τόπος διεξαγωγής των εξετάσεων – Στάδια του διαγωνισμούΣχόλιο του χρήστη Κύρος | 11 Νοεμβρίου 2021, 00:23
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως ακατανόητος ελέγχεται ο προωθούμενος κατακερματισμός του γραπτού εισαγωγικού διαγωνισμού σε δύο στάδια, που ως αναπόδραστες συνέπειες θα επιφέρει την ανάγκη δις μετάβασης των υποψηφίων στη Θεσσαλονίκη, τη συνακόλουθη υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνσή τους (η οποία θα οξύνει περαιτέρω το πρόβλημα της οικονομικής δυσχέρειας που ήδη συνεπάγονται η άπαξ μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη και η προετοιμασία τους), καθώς και τη χρονική επέκταση του όλου διαγωνισμού, που τοιουτοτρόπως θα καταλήξει να καλύπτει διάστημα 6 μηνών, “αιχμαλωτίζοντας” τους υποψηφίους σε μακρά περίοδο άγχους, ανασφάλειας και επαγγελματικής αβεβαιότητας. Έτι πιο ακατανόητες, άδικες και οπωσδήποτε αντικείμενες στον διακηρυσσόμενο σκοπό του Σχεδίου Νόμου κρίνονται η αναιτιολόγητη αναγωγή της εξέτασης των Αγγλικών σε προκριματικό στάδιο του γραπτού διαγωνισμού και η παράλληλη – ομοίως αναιτιολόγητη – θέσπιση του βαθμού 8/15 ως ελάχιστου απαιτούμενου για την προαγωγή στο δεύτερο στάδιο αυτού, ήτοι στην εξέταση των νομικών μαθημάτων και της Έκθεσης, ως προς τα οποία παραμένει ο βαθμός 6/15 ως ελάχιστος απαιτούμενος για τον μη αποκλεισμό του υποψηφίου από τον διαγωνισμό (παράλληλα με την επίτευξη του βαθμού 8/15 ως μέσου όρου από τον συνυπολογισμό της βαθμολόγησης όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων). Η σχολιαζόμενη ρύθμιση ουδόλως πρόκειται να ενισχύσει την ποιότητα και την ταχύτητα της απονεμόμενης δικαιοσύνης, είναι δε καταφανώς άδικη και παράλογη, αφού θα αποκλείει εξ υπαρχής υποψηφίους με υψηλή νομική κατάρτιση μεν, λαμβάνοντες δε βαθμό χαμηλότερο του 8 (π.χ. 7,9) στα Αγγλικά, ενώ αντίθετα θα προάγει στο επόμενο στάδιο εξέτασης υποψηφίους λαμβάνοντες βαθμό τουλάχιστον ίσο του 8 στα Αγγλικά, πλην όμως στερούμενους ενδεχομένως εδραίας νομικής γνώσης. Κάθε άλλο παρά ευκταίο για την αναβάθμιση της Δικαιοσύνης είναι η πρόκριση, για παράδειγμα, ενός υποψηφίου λαμβάνοντος τον βαθμό 8 στα Αγγλικά και δυνάμενου να επιτύχει τον βαθμό 6 ή 8 ή 9 στα νομικά μαθήματα έναντι ετέρου υποψηφίου λαμβάνοντος τον βαθμό 7,9 στα Αγγλικά αλλά δυνάμενου να επιτύχει τον βαθμό 10 ή 13 ή 15 στα νομικά μαθήματα. Άλλοις λόγοις, δεν νοείται να αναβαθμίζονται τα Αγγλικά σε μάθημα βαρύτητας έναντι των νομικών μαθημάτων και πρόκριμα για την εξέταση σε αυτά. Εξ άλλου, με δεδομένο ότι στην εξέταση της Αγγλικής (ή άλλης ξένης) γλώσσας δίδεται το ανωτέρω αξιολογικό προβάδισμα σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου, ανεπίλυτη απορία γεννά ο μη συνυπολογισμός του λαμβανόμενου σε αυτή βαθμού στον μέσο όρο των εξεταζόμενων μαθημάτων μετά το πέρας του διαγωνισμού. Συμπερασματικά, η περί ης πρόκειται ρύθμιση φαίνεται να μετατρέπει την ξένη γλώσσα σε “κόφτη” που θα στερήσει ενδεχομένως την είσοδο στην ΕΣΔΙ από υποψηφίους με υψηλό επίπεδο νομικών γνώσεων. Τούτο εγείρει προβληματισμό σχετικά με τον προσανατολισμό και τη σκοπιμότητα του Σχεδίου Νόμου, παραχωρώντας γόνιμο έδαφος για την καλλιέργεια υπονοιών αναξιοκρατίας έως και διαβλητότητας του διαγωνισμού, καίτοι στόχος θα έπρεπε να είναι η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη διαφάνειά του. Αναγκαία και ωφέλιμη είναι, προφανώς, η ενιαία διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων σε ένα και μόνο στάδιο. Τούτο θα σήμαινε την οικονομική και γενικότερη διευκόλυνση των υποψηφίων, την άπαξ χρήση των υπηρεσιών των εποπτευόντων/επιτηρητών, την ορθή αξιολόγηση της σημασίας των νομικών μαθημάτων εν σχέσει προς εκείνη της ξένης γλώσσας και τη διασκέδαση των εγειρόμενων υπονοιών διαβλητότητας και αναξιοκρατίας στο πλαίσιο του διαγωνισμού. Ευκταία θα ήταν, επίσης, η διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων εκ παραλλήλου και συγχρόνως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (ανάλογα με τον τόπο κατοικίας εκάστου υποψηφίου στη Βόρεια ή Νότια Ελλάδα), ομοίως προς τον σκοπό της οικονομικής ελάφρυνσης των υποψηφίων δια της αποφυγής εξόδων μετάβασης και διαμονής σε άλλο τόπο. Άλλωστε, η εμπειρία της ταυτόχρονης διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων σε περισσότερα του ενός εξεταστικά κέντρα – όπως στην περίπτωση της 27ης και της 28ης σειράς εισαγωγής στην ΕΣΔΙ, λόγω των συνθηκών που διαμορφώθηκαν από την πανδημία του covid – αποδεικνύει περίτρανα ότι η παράλληλη διεξαγωγή του γραπτού σταδίου του διαγωνισμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι απολύτως εφικτή και δεν εγκυμονεί κίνδυνο διαρροής των θεμάτων.