Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 20 Βαθμολόγηση υποψηφίωνΣχόλιο του χρήστη Σπουδαστές ΚΖ Σειράς ΕΣΔΙ | 13 Νοεμβρίου 2021, 20:27
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εάν προκύπτει περίπτωση αναβαθμολόγησης σε οποιοδήποτε μάθημα, αυτή να γίνεται από επιπλέον 2 βαθμολογητές και όχι μόνο από 1, όπως προτείνεται, και ο τελικός βαθμός να είναι ο μέσος όρος των 4 (δηλ. να παραμείνει η ισχύουσα ρύθμιση). Όσο περισσότεροι οι βαθμολογητές, τόσο πιο δίκαιο και αντικειμενικό το τελικό αποτέλεσμα. Αμφισβητείται κατά πόσο η απόδοση συντελεστή βαρύτητας τριάντα τοις εκατό (30%) στην προφορική δοκιμασία για τον προσδιορισμού του τελικού βαθμού του υποψηφίου εξυπηρετεί την αρχή της αξιοκρατίας. Πρόκειται για ρύθμιση που επαναφέρεται, μετά τη μείωση του ποσοστού στο νυν ισχύον 15% (άρθρο 36 ν. 4509/2017, Α΄ 201), χωρίς να προκύπτει αντικειμενικά η ανάγκη προς τούτο. Ειδικότερα, η ανάγκη διατήρησης του ανωτέρω μειωμένου ποσοστού προκύπτει από τη ratio θέσπισής του, όπως αποτυπώθηκε στην οικεία αιτιολογική έκθεση, σύμφωνα με την οποία: “Λαµβανοµένου υπόψη ότι οι γραπτές εξετάσεις διενεργούνται µε απόκρυψη των ονομάτων των υποψηφίων και µε κοινά ερωτήματα για κάθε κλάδο υποψηφίων, η σχετική αντικατάσταση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να ενισχυθούν περαιτέρω η διαφάνεια, η ισότητα και η αντικειμενικότητα κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών”. Η προφορική εξέταση συνιστά ρευστό κριτήριο, διότι η επίδοση σε αυτή επηρεάζεται από αστάθμητους και υποκειμενικούς παράγοντες, όπως άγχος του υποψηφίου, ερωτήσεις διαφορετικής δυσκολίας προς τους διάφορους εξεταζόμενους κλπ. Επίσης, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο εύνοιας και μεροληψίας προς συγκεκριμένο εξεταζόμενο κατά την προφορική εξέταση από συγκεκριμένο εξεταστή (δυστυχώς έχει ανακύψει σχετικό θέμα στο παρελθόν) δεδομένου ότι στην προφορική δοκιμασία δεν υπάρχει ανωνυμία του υποψηφίου όπως στα γραπτά. Συνεπώς, καλό είναι η συμμετοχή της προφορικής εξέτασης στον τελικό μέσο όρο να είναι κάπως περιορισμένη, διότι το 70/30 αφήνει αρκετό περιθώριο για εντυπωσιακές ανακατατάξεις στον τελικό πίνακα επιτυχόντων που ενίοτε θα οφείλονται στην καλή ή κακή τύχη της στιγμής ή σε άλλες απρόβλεπτες παραμέτρους.