Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 25 Προγράμματα σπουδώνΣχόλιο του χρήστη Σπουδαστές ΚΖ Σειράς ΕΣΔΙ | 13 Νοεμβρίου 2021, 20:32
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αλλαγές που προτείνονται κινούνται καταρχήν προς τη σωστή κατεύθυνση, με τη μείωση της διάρκειας του πρώτου σταδίου κατάρτισης και τις οδηγίες για πρόγραμμα σπουδών πιο πρακτικά προσανατολισμένο. Εξακολουθεί να καλλιεργείται, ωστόσο, κλίμα άσκοπου ανταγωνισμού και ένα αίσθημα στο σπουδαστή συνεχούς και μόνιμης αξιολόγησης, με απώτερο σκοπό όμως τελικά τη βαθμοθηρία και όχι την ουσιαστική γνώση. Η διδασκαλία των μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά με το χειρισμό πραγματικών δικογραφιών, είτε δια ζώσης στο μάθημα, είτε με παροχή ορισμένων ημερών για σχετική προετοιμασία, με εικονικές διασκέψεις και δίκες, περισσότερες της μίας ανά κλάδο, όπως ισχύει σήμερα, και συγγραφή αποφάσεων βήμα-βήμα. Σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση, αν τελικά παραμείνει, θα πρέπει να γίνεται όχι επί επεξεργασίας θεωρητικών ζητημάτων, αλλά αποκλειστικά και μόνο επί χειρισμού πραγματικών δικογραφιών. Η επιλογή των δικογραφιών με τις οποίες θα ασχολούνται οι σπουδαστές θα πρέπει να είναι προσανατολισμένη στα ζητήματα με τα οποία θα κληθούν να ασχοληθούν αμέσως με την ανάληψη των καθηκόντων τους. Οι δε “βασικοί” διδάσκοντες που θα ασχολούνται με την αξιολόγηση θα πρέπει να δρουν στο πλαίσιο κοινής μεθόδου διδασκαλίας και να παρέχουν, μετά την επεξεργασία των δικογραφιών από τους σπουδαστές, ανατροφοδότηση και αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την επίδοσή τους, και ιδίως για τυχόν λάθη ή αδυναμίες, ώστε αυτά να μην διαιωνίζονται και ο σπουδαστής τελικά να μάθει όντως κάτι από την όλη διαδικασία και να μην λαμβάνει απλά έναν βαθμό, χωρίς να γνωρίζει τι αξιολογήθηκε θετικά και τι αρνητικά. Είναι θεμιτή η ενασχόληση ορισμένων διδασκόντων και ως αξιολογητών, και μάλιστα κατά μερική απαλλαγή τους από τα καθήκοντά τους, καθώς τούτο θα τους επιτρέψει να αφοσιωθούν στη διδασκαλία και θα έχουν και περισσότερο χρόνο για προσωπική επικοινωνία με τους σπουδαστές. Επιπλέον, το πρώτο στάδιο εκπαίδευσης θα έπρεπε να γίνει ακόμα συντομότερο και αντίστοιχα να επεκταθεί περισσότερο το 2ο στάδιο της πρακτικής άσκησης.