Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 31 Πρακτική άσκηση – Αξιολόγηση – Πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του δευτέρου σταδίου κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Σπουδαστές ΚΖ Σειράς ΕΣΔΙ | 13 Νοεμβρίου 2021, 20:53
Η ρύθμιση αντιβαίνει στην αρχή της αξιοκρατίας και καταργεί την όποια ουσιαστική αξιολόγηση. Η αξιολόγηση έχει πάντα θετικό πρόσημο αλλά η αξιολόγηση και συνακόλουθα η σύνδεση της κατάταξης σε ομάδα επίδοσης περιοριζόμενη σε έναν αριθμό κατατασσομένων ανά ομάδα όχι βάσει ουσιαστικών προσόντων αλλά βάσει ενός αριθμού που αυξομειώνεται ανάλογα με το τυχαίο γεγονός του πόσοι εκπαιδευόμενοι είναι κάθε φορά αντιβαίνει στην αρχή της αξιοκρατίας. Εξάλλου ούτε με κλειστό αριθμό ομάδων επίδοσης επιτυγχάνεται η ουσιαστική αξιολόγηση εκπαιδευόμενων δικαστικών λειτουργών ούτε νοείται ουσιαστική αξιολόγηση όταν αναγκαστικά τυχαίος αριθμός ατόμων πρέπει να καταταχθεί σε ανώτερη η κατώτερη ομάδα επίδοσης ενώ έστω και κατά λίγο υστερούν σύμφωνα με την κρίση του εκπαιδευτή. Η ρύθμιση αυτή προκαλεί μόνο αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ των σπουδαστών λίγο πριν κληθούν να συνεργαστούν ως Δικαστές μετά το διορισμό τους και θα επιφέρει μία κατηγοριοποίηση των δικαστικών λειτουργών που κατά πάσα πιθανότητα θα τους ακολουθεί καθ’ όλο τον επαγγελματικό τους βίο.