Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 17 Απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στο διαγωνισμό –Αιτήσεις συμμετοχήςΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΙΑ | 15 Νοεμβρίου 2021, 20:16
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα ελέχθησαν περί της αντισυνταγματικότητας της εν λόγω ρύθμισης με την οποία προβλέπεται η μείωση του ανώτατου ηλικιακού ορίου από τα 45 στα 40 έτη. Πλην όμως διαφωνώ κάθετα με εκείνους και εκείνες που κόπτονται για την αύξηση του κατώτατου ηλικιακού ορίου από τα 28 έτη στα 30 ή και στα 35 έτη, επιχειρηματολογώντας υπέρ της εισαγωγής στο δικαστικό σώμα ΄΄εμπειρότερων΄΄ νομικών κλπ. και θέτω υπόψη τους τα εξής: α) Η ηλικία κάποιου δεν αποτελεί αμάχητο τεκμήριο αρτιότερης γνώσης του νομικού αντικειμένου ούτε σαφώς και μεγαλύτερης εμπειρίας καθώς όπως πολύ ορθώς ελέχθη και σε προηγούμενο σχόλιο ουκ ολίγοι οι υποψήφιοι, ετών 35 ή 40 και άνω οι οποίοι έχουν μέχρι την ηλικία αυτή απασχοληθεί - κυρίως μέσω γνωριμιών και διασυνδέσεων - ως δικηγόροι / νομικοί σύμβουλοι Τραπεζών ή λοιπών φορέων του Δημοσίου Τομέα και εκ των πραγμάτων σε πολύ περιορισμένο νομικό αντικείμενο συγκριτικά με τον 28χρονο ή τον 30χρονο ο οποίος ασκεί σε καθημερινή βάση επί 12 και πλέον ώρες πραγματική, μάχιμη δικηγορία! Να είστε βέβαιοι ότι 5 έτη δικηγορίας σε μία τράπεζα κλπ. ενός 40χρονου ισοδυναμούν με μόλις 1 έτος σκληρής, μάχιμης δικηγορίας ενός 28χρονου σε ένα μέσο δικηγορικό γραφείο όπου δεν ισχύει το 9 - 5 αλλά ο κανόνας ότι ΄΄δουλεύουμε ασταμάτητα όσες ώρες χρειαστεί μέχρι να βγει η δουλειά΄΄… Συνεπώς είναι τουλάχιστον αστείο να επιχειρηματολογούν και δη νομικοί επί μίας νομοθετικής ρύθμισης με αόριστες γενικεύσεις και επιχειρήματα καφενείου του τύπου: ΄΄τι δουλειά έχει το 28χρονο στην ΕΣΔΙ, τι εμπειρία ζωής έχει;΄΄ κλπ. β) Προβλήθηκε ορθώς κατ΄ εμέ το επιχείρημα ότι η αιφνιδιαστική αυτή μείωση του ανώτατου ηλικιακού ορίου από τα 45 έτη στα 40 αποτελεί αντισυνταγματική ρύθμιση για όλους τους λόγους που τεκμηριωμένα εκτέθηκαν στα προηγούμενα σχόλια καθώς και ότι η εν λόγω ρύθμιση θα οδηγήσει σε πλήρη και όλως αιφνιδιαστική ανατροπή της ζωής των υποψηφίων οι οποίοι είναι ήδη 40 ετών, έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για τον επόμενο εισαγωγικό διαγωνισμό βασιζόμενοι στο έως σήμερα νομοθετικά ισχύον ανώτατο ηλικιακό όριο των 45 ετών και ότι η σχετική μεταβατική διάταξη που θα τους επιτρέπει τη συμμετοχή στους δύο επόμενους διαγωνισμούς σε καμία περίπτωση δεν αντισταθμίζει την αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης αυτής. Αλήθεια όμως πείτε μου, μία τυχόν νομοθετική μεταβολή με την οποία θα αυξανόταν το κατώτατο ηλικιακό όριο από τα 28 έτη π.χ. στα 30 ή και στα 35, όπως προτείνατε ορισμένοι και ορισμένες, δεν θα ήταν εξίσου αιφνιδιαστική και αντισυνταγματική για τους 28χρονους που έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για το διαγωνισμό με βάση τα έως τώρα ισχύοντα, δηλ. το ηλικιακό φάσμα των 28 - 45 ετών; Δεν θα κινδύνευε με μία τέτοια νομοθετική μεταβολή να αχρηστευθεί η όλη προσπάθεια του 28χρονου που ομοίως έχει ήδη καταβάλει σε κάποιο φροντιστήριο πολλά χρήματα για την προετοιμασία του, έχει ενδεχομένως διακόψει την εργασία του και σε πέντε έτη από τώρα, όταν θα είναι 33 ετών και θα μπορεί πλέον να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, είναι πολύ πιθανόν τα περισσότερα από όσα έχει ήδη διδαχθεί να έχουν αλλάξει άρδην με δεδομένο ότι στη χώρα μας οι κώδικες και οι νόμοι αλλάζουν πλέον σχεδόν κάθε 6μηνο; Είναι απορίας άξιον λοιπόν το πώς έμπειροι νομικοί επιχειρηματολόγησαν ελαφρά τη καρδία υπέρ μίας αιφνιδιαστικής αύξησης του κατώτατου ηλικιακού ορίου στο πρότυπο άλλων χωρών της Ε.Ε. μη αναλογιζόμενοι αυτό που οι ίδιοι εξέθεσαν ως επιχείρημα κατά της αιφνιδιαστικής μείωσης του ανώτατου ηλικιακού ορίου από τα 45 έτη στα 40 έτη, ήτοι την αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης. Απ΄ ό,τι φαίνεται τα αντανακλαστικά ορισμένων και ο αγώνας τους κατά των αντισυνταγματικών ρυθμίσεων ενεργοποιούνται μόνο όταν πρόκειται να θιγούν τα δικά τους συμφέροντα και δικαιώματα! Αντιθέτως, εάν πρόκειται για τα δικαιώματα των άλλων όλα καλά… Κλασική νεοελληνική νοοτροπία που δυστυχώς απ΄ ό,τι φαίνεται δεν πρόκειται να αλλάξει αλλά αντ΄ αυτού διαιωνίζεται ακόμη και από νέους ανθρώπους που υποτίθεται ότι διαθέτουν μόρφωση και παιδεία… γ) Δεν είναι υποχρεωτικό να αντιγράφουμε και να υιοθετούμε άκριτα ό,τι ισχύει σε άλλες χώρες της Ε.Ε. και ειδικά σε ό,τι αφορά στον κλάδο της Δικαιοσύνης και στα ευαίσθητα ζητήματα που εμπίπτουν σε αυτόν. Γνωρίζουμε μετά βεβαιότητας το πόσο αποτελεσματική είναι στις χώρες αυτές η λειτουργία της Δικαιοσύνης, τις τυχόν παθογένειες των δικών τους συστημάτων εισαγωγής κλπ.; δ) Έχετε αναλογιστεί σοβαρά τι πρόκειται να συμβεί εάν από εδώ και στο εξής εισάγονται στην ΕΣΔΙ κυρίως όσοι είναι άνω των 40 ετών; Να σας πω εγώ λοιπόν: μέχρι να τελειώσει τη Σχολή θα έχει φτάσει περίπου 42 - 45 ετών και σε 20 και κάτι έτη θα έχει δικαίωμα να συνταξιοδοτηθεί, δηλ. θα αδειάσουν τα δικαστήρια της χώρας… Δεν είναι μόνο το ζήτημα πόσο ψηλά επιθυμεί να φτάσει στην επαγγελματική σταδιοδρομία του ο καθένας αλλά και το να διασφαλίζεται η εισαγωγή στο δικαστικό σώμα ανθρώπων που έχουν το ηλικιακό περιθώριο να εξελιχθούν υπηρεσιακά και να διέλθουν ει δυνατόν από όλους τους βαθμούς δικαιοδοσίας ώστε να καταστούν εμπειρότεροι και σοφότεροι δικαστικοί λειτουργοί όπερ πρέπει να είναι και το ζητούμενο! Η ΕΣΔΙ δεν πρέπει να είναι απλώς και μόνο μία εναλλακτική επιλογή για τον 45χρονο που ΄΄δεν του βγήκε ή τον κούρασε η δικηγορία΄΄ και επιθυμεί πλέον να καταλάβει μία θέση στο Δημόσιο για να ΄΄ησυχάσει το κεφάλι του΄΄ και μετά 20ετία στην υπηρεσία να βγει στη σύνταξη…