Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 20 Βαθμολόγηση υποψηφίωνΣχόλιο του χρήστη Αναστασία | 16 Νοεμβρίου 2021, 00:42
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με το άρθρο 74 παρ.1 του Συντάγματος θεσπίζεται η υποχρέωση αιτιολόγησης των προς ψήφιση νομοσχεδίων. Ωστόσο, εν προκειμένω, η επιλογή του ποσοστού 70%-30% για τη βαθμολόγηση των υποψηφίων ουδόλως αιτιολογείται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου. Αντιθέτως στις αιτιολογικές εκθέσεις των νόμων 3910/2011 και 4509/2017 που τροποποίησαν τον ν. 3689/2008 για την Εθνική Σχολή Δικαστών οριζόταν ρητά ότι το ποσοστό αξιολόγησης της προφορικής δοκιμασίας μειώνεται για λόγους μεγαλύτερης διαφάνειας και αξιοπιστίας της βαθμολόγησης των υποψηφίων. Συνεπώς κατά τις προηγούμενες τροποποιήσεις του ν. 3689/2008 για την Εθνική Σχολή Δικαστών, ο νομοθέτης συνέδεσε ρητά και ανενδοίαστα την μείωση του ποσοστού αξιολόγησης της προφορικής δοκιμασίας με την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας και αξιοκρατίας για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστών. Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα κινείται και η νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων (βλ. ΣτΕ 1566-70/2016). Παρά τις ανωτέρω ρητές νομοθετικές επιλογές και την πάγια νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων που τάσσονται υπέρ της μείωσης του ποσοστού αξιολόγησης της προφορικής δοκιμασίας, το παρόν νομοσχέδιο επαναφέρει ένα μεγαλύτερο ποσοστό χωρίς να περιέχει ειδική αιτιολογία προς τούτο, δημιουργώντας υπόνοιες αδιαφάνειας και έλλειψης αξιοπιστίας στη βαθμολόγηση. Είναι δε άξιο απορίας το γεγονός ότι στην επισυναπτόμενη Ανάλυση Συνεπειών της Ρύθμισης του παρόντος νομοσχεδίου, το αρχικό άρθρο 13 (νυν άρθρο 20) του νομοσχεδίου περί βαθμολόγησης υποψηφίων προέβλεπε ότι ο τελικός βαθμός του υποψηφίου θα προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των μέσων όρων της γραπτής και της προφορικής δοκιμασίας, ήτοι 50%-50%. Τόσο η αρχική εκδοχή του 50%-50% όσο και η τωρινή εκδοχή του 70%-30% του παρόντος νομοσχεδίου στερούνται οποιουδήποτε δικαιοπολιτικού ερείσματος, απηχούν αναχρονιστικές αντιλήψεις και αντίκεινται καταφανώς στις συνταγματικώς κατοχυρωμένες αρχές της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της αξιοκρατίας που πρέπει να διέπουν την Δικαιοσύνη. Ενόψει των ανωτέρω, η διάταξη αυτή πρέπει να αναθεωρηθεί άρδην και να παραμείνει το ποσοστό 85%-15% που ορθώς θεσπίστηκε με την τελευταία τροποποίηση του νόμου.