Αρχική MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΆρθρο 20 Βαθμολόγηση υποψηφίωνΣχόλιο του χρήστη Αλικη Κ. | 16 Νοεμβρίου 2021, 16:20
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αναλογία 70% γραπτά-30% προφορικά συνιστά μια οπισθοδρόμηση σε εποχές αναξιοκρατίας και πελατειακών σχέσεων και δημιουργεί εύλογο προβληματισμό για τη σκοπιμότητα που, ενδεχομένως, εξυπηρετεί. Άλλωστε, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, δηλαδή χάριν της διασφάλισης της αμεροληψίας και του αδιάβλητου της επιλογής των υποψηφίων, ο νομοθέτης τροποποίησε τη σχετική διάταξη, το 2016, προκειμένου να ενισχυθούν περαιτέρω η διαφάνεια, η ισότητα και η αντικειμενικότητα κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπλέον, είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι η γραπτή εξέταση παρέχει όλα τα εχέγγυα για την δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση των υποψηφίων αφενός επειδή τα θέματα είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους και αφετέρου επειδή τα ονόματα είναι καλυμμένα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης και της βαθμολόγησης. Αντιθέτως, στην προφορική διαδικασία, ο ελάχιστος χρόνος που δίδεται για την απάντηση των θεμάτων, το επιπλέον άγχος καθώς και οι διαφορετικές ερωτήσεις ανά υποψήφιο, οι οποίες είναι ως εκ των πραγμάτων διαφορετικού βαθμού δυσκολίας, δημιουργούν συνθήκες ανισότητας και διακρίσεων. Εν κατακλείδι, η προφορική αξιολόγηση είτε θα έπρεπε να απαλειφθεί είτε, αν παραμείνει, να έχει ελάχιστη βαρύτητα.