Αρχική Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών ΛειτουργώνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος | 9 Νοεμβρίου 2022, 03:32
Βλέπω πολλούς να γράφουν πως η ταχύτητα σκοτώνει και άλλα σχετικά. Να υπενθυμίσω σε όλους αυτούς πως στην Γερμανία στα περισσότερα κομμάτια της Autobahn δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, και παρ' όλα αυτά δεν παρουσιάζεται αυξημένος αριθμός ατυχημάτων / νεκρών. Όποιος έχει οδηγήσει σε αυτές, έχει διαπιστώσει την διαφορετική ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ των οδηγών Σε σχέση με την χώρα μας και άλλες. Τα ατυχήματα δεν γίνονται λόγω "υπερβολικής ταχύτητας", αφού τα όρια είναι τόσο χαμηλά που η υπέρβαση τους δεν συνιστά (πάντα) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ υπερβολική ταχύτητα. Και από την άλλη είναι και το "εύκολο" συμπέρασμα των αστυνομικών που συντάσσουν την έκθεση του ατυχήματος, και δεν "μπλέκονται" με πιθανές μηχανικές βλάβες, την απροσεξία του οδηγού κλπ. Και ενώ τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ασφαλέστερα και αποκτούν νέα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, πολλοί προτείνουν νέες μειώσεις ορίων ταχύτητας. Στην πραγματικότητα τα ατυχήματα γίνονται λόγω απροσεξίας, "μαγκιάς", και σε ΛΙΓΕΣ περιπτώσεις λόγω υπερβολικής ταχύτητας. Θα ήταν χρήσιμο να γυριστεί ένα video -με κρυφή κάμερα- στις εθνικές οδούς αλλά και σε άλλες, οδηγών που πάνε με το όριο (ή έστω λίγο πιο πάνω από αυτό). Θα τους δείτε χαλαρούς, να "πηγαίνουν βόλτα", να χαζεύουν δεξιά αριστερά, να συζητάνε κοιτώντας αρκετά τον συνοδηγό τους κλπ. Και δεν λέω για αυτούς που σε επείδειξη ... άπειρης μαγκιάς οδηγούν με το ένα χέρι κραμασμένο έξω από το παράθυρο, ή "βαστάνε" την οροφή του αυτοκινήτου. (είμαι σίγουρος πως δεν έχει κοπεί κάποια κλήση σε υατούς για επικίνδυνη οδήγηση). ΑΥΤΟΙ είναι υποψήφιοι να κάνουν ατύχημα. Και φυσικά ακόμα περισσότερο αυτοί που οδηγούν έτσι αλλά ακόμα πιο γρήγορα. Ο "πραγματικός" οδηγός δεν πάει βόλτα με το αυτοκίνητο, δεν χαζεύει το τοπίο, δεν ... λύνει το Μεσανατολικό / τσακώνεται με τον συνοδηγό του, δεν φωνάζει στα παιδιά του στο πίσω κάθισμα να κάτσουν ήσυχα. Οδηγεί με τις αισθήσεις σε εγρήγορση, "σαρώνοντας" τον δρόμο συνεχώς σε 360 μοίρες μέσω των καθρεπτών του. Έτσι ώστε να δει τον όποιο κίνδυνο εγκαίρως. Και φυσικά έχεί φροντίσει να μάθει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ οδήγηση αυτοκινήτου, ακι όχι απλά τον "χειρισμό" του. Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε ρυθμούς ορίων ταχύτητας, γιατί θα του σπάσουν τα νεύρα. Οπότε ή αθ πάει πιο γρήγορα, ή θα "μετατραπεί" σε έναν από αυτούς τους βαριεστημένους που πάνε με το όριο και ψάχνουν να βρουν πως θα περάσει η ώρα τους μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Αν λοιπόν θέλετε καλύτερους οδηγούς (που προφανώς θα κάνουν λιγότερα ατυχήματα), βγάλτε "επίπεδα" διπλώματος οδήγησης. Οι έχοντες τα "βασικά" -ας πούμε Α- θα μπορούν να πηγαίνουν μέχρι τα υπάρχοντα όρια. Αυτοί που θα εξετασθούν σε πιο δύσκολες καταστάσεις (σήμερα οι προσομοιωτές κάνουν την εξέταση πιο εύκολη) θα πάρουν το Β, που θα "επιτρέπει" ας πούμε +20 χαω. Και μετά το Γ με +40 κλπ (ως προς εθνική οδό), και ανάλογες αυξήσεις στο υπόλοιπο δίκτυο. Φυσικά όποιος οδηγός περάσει με κόκκινο, πατήσει ΛΕΑ κλπ, και έχει "καλό" δίπλωμα θα το χάνει αυτόματα (ή με κάποιο αυστηρό point system). Αυτό θα έχει τα εξής ευεργετικά αποτελέσματα: 1. Πολλοί οδηγοί θα θέλουν να πάρουν το "καλύτερο" δίπλωμα, για να μην "μειονεκτούν", οπότε υποχρεωτικά θα μάθουν να οδηγούν καλύτερα. 2. Οι "κομμένοι" από τα "καλά" διπλώματα (ή αυτοί πουν τόλμησαν να δώσουν εξετάσεις) θα ξέρουν ότι ΔΕΝ είναι καλοί οδηγοί οπότε θα προσέχουν περισσότερο. 3. Αυτοί που θα πάρουν τα "καλά" διπλώματα θα οδηγούν με λιγότερο άγχος (άρα ασφαλέστερα) αφού δεν θα έχουν την αγωνία μήπως υπάρχει κάπου ένα κρυμμένο ραντάρ της αστυνομίας που θα τους γράψει για "υπερβολική".