Αρχική Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών ΛειτουργώνΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΣΧΟΣ | 15 Νοεμβρίου 2022, 11:21
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δημιουργία της Σχολής Δικαστικών Υπαλλήλων δεν είναι τίποτε άλλο από τη σύσταση μιας διεύθυνσης της ΕΣΔΙ για την επιμόρφωση και κατάρτιση νεοπροσλαμβανόμενων δικαστικών υπαλλήλων. Δημιουργούνται ενστάσεις γιατί δεν αντιμετωπίζονται με σαφήνεια ζητήματα τρόπου πρόσληψης, προγράμματος επιμόρφωσης και κατάρτισης νεοπροσλαμβανόμενων και ήδη υπηρετούντων. Υπάρχει αδυναμία εφαρμογής επιμόρφωσης των υπηρετούντων υπαλλήλων λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού. Το γεγονός αυτό τριβή και αντιπαλότητες θα δημιουργήσει μεταξύ των υπαλλήλων εις βάρος της λειτουργίας των υπηρεσιών. Αν λάβουμε υπόψη μια πιθανή αυξημένη μοριοδότηση που και στον πρόσφατα ψηφισθέντα Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων προάγεται, οι αντιπαραθέσεις και οι ανταγωνισμοί θα είναι ατέλειωτες. Η δημιουργία υπαλλήλων «δύο ταχυτήτων» πρέπει οπωσδήποτε να αποτραπεί. Η παράκαμψη του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις δεν διασφαλίζει ούτε την διαφάνεια ούτε την αμεσότητα στις προσλήψεις. Είναι αποδεδειγμένη και αδιαμφισβήτητη λειτουργία του ΑΣΕΠ και δεν πρέπει εύκολα να παρακάμπτεται. Η αποτυχία πρόσληψης υπαλλήλων από τους τελευταίους διαγωνισμούς 1Κ & 8Κ του 2017 δεν οφείλεται στον ΑΣΕΠ αλλά στην έλλειψη ενδιαφέροντος των επιτυχόντων να έλθουν σε ένα κλάδο με εξαθλιωμένες θεσμικές και οικονομικές συνθήκες. Η θεσμική θωράκιση των δικαστικών υπαλλήλων παράλληλα με την βελτίωση των αποδοχών τους περνά μόνο μέσα από την ανεξαρτησία της Γραμματείας και την εφαρμογή και στους δικαστικούς υπαλλήλους κανόνων που σε όλη τη Δημόσια διοίκηση ισχύουν. Η δήθεν ιδιαιτερότητα των δικαστικών υπαλλήλων αναφέρεται μόνο στην δομή των υπηρεσιακών συμβουλίων όπου την πλειοψηφία βέβαια αποτελούν οι δικαστικοί λειτουργοί. Είναι θεμιτή μια τέτοια ιδιαιτερότητα που το μόνο που παράγει είναι μία αυστηρά μονόπλευρη σχέση εξάρτησης και ελέγχου των δικαστικών υπαλλήλων από τους δικαστικούς λειτουργούς σε θέματα που αφορούν την υπηρεσιακή τους κατάσταση και την διοικητική δομή της Γραμματείας των Δικαστηρίων; Οι ίδιοι οι δικαστικοί υπάλληλοι είναι άραγε έτοιμοι να αναλάβουν τις τύχες στα χέρια τους; Η Δικαιοσύνη γενικότερα μόνο κέρδος έχει από έναν Γραμματέα, υπεύθυνο, ελεύθερο και ανεξάρτητο, που ξέρει, γνωρίζει και έχει διάθεση να προσφέρει και εδώ και χρόνια κάτω από αντίξοες συνθήκες, το πράττει. Πέρα λοιπόν από οτιδήποτε άλλο πρέπει μέσα και από αυτό το σχέδιο νόμου να προταχθούν και να θωρακιστούν με κάθε τρόπο η θεσμική και υπηρεσιακή ταυτότητα των δικαστικών υπαλλήλων που πάντως μέσα από τον ασφυκτικό κατά κάποιο τρόπο έλεγχο των δικαστικών λειτουργών δεν προάγεται. Επομένως: - Προσλήψεις μόνο μέσα από ένα αναβαθμισμένο και δεόντως στελεχωμένο ΑΣΕΠ. - Αποτροπή δημιουργίας δικαστικών υπαλλήλων «δύο ταχυτήτων». - Εξ αποστάσεως επιμόρφωση και των ήδη υπηρετούντων. -Ενιαία μοριοδότηση επιμόρφωσης και σεμιναρίων νεοπροσλαμβανόμενων και ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, που πάντως πρέπει να μειωθεί σε σχέση με τα τυπικά προσόντα και στον Κώδικα Δικαστικών υπαλλήλων. -Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας και η οικονομική αναβάθμιση θα αποτελέσουν μοναδικό κριτήριο προσέλευσης νέων υπαλλήλων, για να μην επαναληφθεί ποτέ το μοναδικό φαινόμενο σε όλη τη δημόσια διοίκηση, της άρνησης αποδοχής διορισμού νέων συναδέλφων! ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΣΧΟΣ Δικαστικός Υπάλληλος Πρωτοδικείου Αθηνών