Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»ΜΕΡΟΣ Β’ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ Άρθρο 50 Ειδικός διανεμητικός λογαριασμός – Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 2318/1995Σχόλιο του χρήστη Ένας ακόμα Ανώνυμος | 12 Ιανουαρίου 2023, 19:34
Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, επειδή πολλά έχουν γραφτεί, είτε από άγνοια, είτε για δημιουργία εντυπώσεων, και επειδή επιμελητές είμαστε όσοι σχολιάζουμε και υποτίθεται ξέρουμε για ποιο πράγμα μιλάμε: 1) Για το συνάδελφο που αναφέρεται στο ποσοστό παρακράτησης του ΚΕΔΕ, το άρθρο αναφέρει ΕΩΣ 40% όπως και σε όλη την υπόλοιπη ύλη, δεν είναι δεσμευτικό το ποσοστό. Το τελικό ποσοστό της παρακράτησης, θα αποφασιστεί από τις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων και μπορεί κάλλιστα να είναι μικρότερο, ή και διαφορετικό για την κοινή διαδικασία και διαφορετικό για τον ΚΕΔΕ. 2) Οι παρατηρήσεις του κ. ΧΡΗΣΤΟΥ άπτονται θεμάτων και λεπτομερειών που θα καθοριστούν από την υπουργική απόφαση, μετά την απόφαση της κάθε γενικής συνέλευσης και τη σχετική αντίστοιχη πρόταση του ΔΣ. Και η υπουργική απόφαση θα είναι με βάση την απόφαση που θα έχει λάβει η γενική συνέλευση. Δε θα αποφασίσει μόνος του ο Υπουργός ό,τι θέλει. Όπως ακριβώς καθορίστηκαν οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παλιού άρθρου 48 με την υπουργική απόφαση, αντίστοιχα θα γίνει και με το άρθρο 51. Ειδικά για το θέμα της φορολογίας των μερισμάτων, το παρόν νομοθέτημα είναι αναρμόδιο και δεν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη επ' αυτού, καθώς η φορολογία είναι αντικείμενο του Υπουργείου Οικονομικών. Σε κάθε περίπτωση όμως, αρμοδιότητα για την εφαρμογή του άρθρου 51 και καθορισμό όλων των λεπτομερειών και τεχνικών ζητημάτων έχουν οι κατά τόπους σύλλογοι και οι γενικές συνελεύσεις των μελών τους και όχι η ΟΔΕΕ. 3) Οι συνάδελφοι που άφησαν υπόνοιες περί κακοδιαχείρισης προφανώς δεν πρόσεξαν την πρόβλεψη του νομοθέτη στο εδάφιο που αναφέρει ότι η νομιμότητα διαχείρισης του αναδιανεμητικού λογαριασμού θα ελέγχεται από δύο δικαστές και ένα δικαστικό επιμελητή. Αυτό δε συνέβαινε με την εφαρμογή του άρθρου 48, οπότε προβλέεται η ασφαλιστική δικλείδα από πλευράς του νομοθέτη, σχετικά με τη διαφάνεια διαχείρισης αυτών των πόρων. Προκαλεί εντύπωση όμως, πως ενώ για 30 χρόνια που εφαρμοζόταν το άρθρο 48 ήταν όλα καθαρά και ξάστερα και φέτος που πρόχωρησε επιτέλους η τροποποίηση του άρθρου 51, ανακάλυψαν κάποιοι κακοδιαχείριση... 4) Στο συνάδελφο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 2023, αρχικά θα υπενθυμίσω τι δουλειά κάνει. Είναι άμισθος δημόσιος λειτουργός. Δεν είναι ούτε ηλεκτρολόγος, όυτε έχει κομμωτήριο για να ισχύουν οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς, χωρίς κανένα έλεγχο ή δικλείδα ασφαλείας. Αν παρ' όλα αυτά η κατανομή της ύλης στο επάγγελμά μας, γινόταν με βάση τα κριτήρια που αναφέρει, τότε σίγουρα οι συνάδελφοι που έχουν ανάγκη την εφαρμογή του άρθρου 51 για να επιβιώσουν θα ήταν πολλοί λιγότεροι. 'Οπως ακριβώς συνέβαινε στον κλάδο πριν γίνουν μόδα οι «εταιρείες διαχείρισης νομικής ύλης» και οι «εταιρείες παροχής γραμματειακής υποστήριξης». Εκτός κι αν πιστεύει ο συνάδελφος πώς ένας 35χρονος δικαστικός έπιμελητής απόφοιτος Νομικής, που οδηγείται σε παραίτηση επειδή δεν εξασφαλίζει τα προς το ζην, είναι λιγότερο καταρτισμένος νομικά ή λιγότερο εργατικός από έναν 65χρονο απόφοιτο εξατάξιου γυμνασίου, που κάνει 3000 επιδόσεις και 500 εκτελέσεις το χρόνο.. Επειδή όμως τίποτα από αυτά δε συμβαίνει, και επειδή πλέον η κατανομή της ύλης γίνεται σε συνθήκες ακραίου αθέμιτου ανταγωνισμού από μικρή μερίδα συναδέλφων, γι' αυτό η εφαρμογή του άρθρου 51 είναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ και ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του συνόλου των συναδέλφων.