Αρχική Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΣΕ ΔΗΛΩΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Άρθρο 3 Υποχρέωση υποβολής Δ.Π.Κ.Σχόλιο του χρήστη Vouliwatch | 13 Φεβρουαρίου 2023, 10:22
Παρά τα όσα αναφέρονται στην ανάλυση συνεπειών ρύθμισης, οι κατηγορίες υπόχρεων ούτε απλοποιούνται ούτε κωδικοποιούνται αλλά απλά «ανακατανέμονται», αλλάζουν τα ονόματα των υπουργείων/φορέων/υπηρεσιών κ.ο.κ. (ούτως ώστε να επικαιροποιηθούν). Δημιουργούνται δε, απορίες σχετικά με το αν οι νέες κατηγορίες/ονομασίες καλύπτουν πλήρως τις κατηγορίες των υπόχρεων που προέβλεπε ο ν. 3213/2003. Ενδεικτικά αναφέρεται πως: α) ο ν. 3213/2003 αναφερόταν σε «δημόσιες επιχειρήσεις» ενώ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο αναφέρεται «ανώνυμων εταιρειών του Δημοσίου της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4972/2022 (Α΄ 181)». Ωστόσο: i) ο ν. 3429/2005 εξακολουθεί να ισχύει (ιδίως το κεφάλαιο Α που αφορούσε τις λοιπές εκτός των α.ε. δημόσιες επιχειρήσεις) και ii) δεν αποκλείεται να υπάρχουν (ή να δημιουργηθούν στο μέλλον) δημόσιες επιχειρήσεις που δεν θα έχουν την μορφή της α.ε. β) ο ν. 3213/2003 ανέφερε «Ο Διοικητής, οι Υποδιοικητές, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι και οι διευθυντές της Τράπεζας της Ελλάδος» ενώ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο αναφέρεται «Tον Διοικητή, τους υποδιοικητές, τους γενικούς διευθυντές και τους διευθυντές της», γ) ο ν. 3213/2003 ανέφερε «Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οργανικών μονάδων δόμησης οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» ενώ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο αναφέρεται «καθώς και τους προϊσταμένους και τους υπαλλήλους των οργανικών μονάδων δόμησης οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) του άρθρου 97Α του ν. 3852/2010 (Α’ 87)», δ) ο ν. 3213/2003 ανέφερε: «Τα μέλη όλων των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου, οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων οποιασδήποτε Υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, το προσωπικό της Διεύθυνσης Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος, καθώς και οι υπάλληλοι των μονάδων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα» ενώ στο προτεινόμενο νομοσχέδιο αναφέρεται «τους τελικούς υπογράφοντες ή τους έχοντες την αρμοδιότητα ελέγχου, όπως ορίζεται από τις οργανωτικές διατάξεις ή τις διατάξεις λειτουργίας κάθε φορέα, στα Σώματα Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου, τις οργανικές μονάδες οποιασδήποτε Υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των λοιπών ν.π.δ.δ., καθώς και στη Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος, καθώς και τους υπαλλήλους των μονάδων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα». Τέλος, στο πλαίσιο του προτεινόμενου νομοσχεδίου δεν ανευρέθηκε κάποια ρύθμιση σχετικά με τα αναφερόμενα στην λζ’ του ν. 3213/2003 υπόχρεα πρόσωπα («Οι Πρόεδροι, Διευθύνοντες Σύμβουλοι, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι και Γενικοί Διευθυντές των αναφερόμενων στις περιπτώσεις ε` και στ` της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 280 Ά) όπως αυτές ισχύουν νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, εφόσον τα νομικά αυτά πρόσωπα είναι φορείς ανάθεσης και εκτέλεσης δημόσιων έργων ή ανάθεσης και εκπόνησης μελετών δημόσιων έργων»). Σημειώνεται πως παρ’ ότι ο ν. 2190/1994 καταργήθηκε εν μέρει με το ν. 4765/2021, το άρθρο 2 του τελευταίου αυτού νόμου αναφέρεται επίσης στην «Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.), η Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.) και οι Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων».