Αρχική Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»Άρθρο 20 Περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στη Δ.Π.Κ.Σχόλιο του χρήστη Vouliwatch | 13 Φεβρουαρίου 2023, 10:35
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από τις κατηγορίες που θεωρούνταν ως περιουσιακά στοιχεία στο πλαίσιο του ν. 3213/2003 απαλείφονται στο προτεινόμενο νομοσχέδιο οι εξής κατηγορίες: «: …v… Επίσης, το σύνολο των μετρητών, που δεν περιλαμβάνονται στην περίπτωση iv εφόσον το συνολικό ποσό υπερβαίνει τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ…. vi. Κάθε κινητό που η αξία του υπερβαίνει το ποσό των σαράντα χιλιάδων (40.000) ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α....ix… Η δήλωση των παραπάνω υπόχρεων περιλαμβάνει και κάθε οφειλή που προέρχεται από διοικητικά πρόστιμα, χρηματικές ποινές, φόρους και τέλη προς το Δημόσιο και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τέλη προς Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και εισφορές προς οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης και υπερβαίνει τις πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ…». Η μη συμπερίληψη των ως άνω περιπτώσεων στο προτεινόμενο νομοσχέδιο (χωρίς μάλιστα να γίνεται λόγος για το εν υπό κρίση ζήτημα στην ανάλυση συνεπειών ρύθμισης) εκτός από αδικαιολόγητη είναι και ιδιαίτερα προβληματική, ιδίως αν ληφθεί υπ’ όψιν το ότι α) ο εξαγγελλόμενος σκοπός του προτεινόμενου νομοσχεδίου έγκειται η ενίσχυση της διαφάνειας και γενικά ένας εκ των σκοπών που εξυπηρετεί η πρόβλεψη του πόθεν έσχες είναι η αποτύπωση της συνολικής περιουσίας του υπόχρεου, β) οι εν λόγω κατηγορίες είχαν συμπεριληφθεί στο νόμο 3213/2003 προς εκπλήρωση συστάσεων της Greco (βλ. μεταξύ άλλων σελ. 58 της αιτιολογικής έκθεσης του ν. 4389/2016, σελ. 3 και 4 αιτιολογικής έκθεσης του ν. 4571/2018 ), ούτως ώστε να αποτυπώνεται πληρέστερα η περιουσιακή κατάσταση των υπόχρεων σε δήλωση και να επιτυγχάνονται οι αυξημένες απαιτήσεις διαφάνειας (ειδικά για την περίπτωση των υποχρεωτικά ελεγχόμενων προσώπων). Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι προβληματισμούς δημιουργεί το γεγονός ότι στο πλαίσιο του προτεινόμενου νομοσχεδίου αναφέρεται πως «Στην έννοια των δανειακών υποχρεώσεων δεν περιλαμβάνονται οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες», καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες αποτελούν στοιχεία του παθητικού της περιουσίας. Κατόπιν των ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι στο προτεινόμενο νομοσχέδιο θα πρέπει να επανέλθουν οι ως άνω διατάξεις (περί δήλωσης κινητών, μετρητών και παθητικού της περιουσίας) και θα πρέπει να προβλεφθεί η επισύναψη των αντίστοιχων παραστατικών στο πλαίσιο του άρθρου 21. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται και το να συμπληρωθεί (ρητά) στην παρ. 6 του άρθρου 21 ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αποστέλλουν και στοιχεία που αφορούν την κατάσταση των οφειλών των υποχρεωτικά ελεγχόμενων υπόχρεων προς αυτά.