Αρχική Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ, ΧΡΟΝΟΣ – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ Δ.Π.Κ. ΚΑΙ Δ.Ο.Σ. Άρθρο 17 Υποχρέωση ηλεκτρονικής καταχώρισης κατάστασης υπόχρεων προσώπων και επίλυση αμφισβητήσεωνΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος | 13 Φεβρουαρίου 2023, 13:50
Σημείο 1 Η φράση «1. Το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα για τις Δ.Π.Κ. του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 18 και μέχρι το τέλος Μαΐου κάθε έτους για τις ετήσιες Δ.Π.Κ. ,…». Να γίνει «1. Το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα για τις αρχικές Δ.Π.Κ. και μέχρι το τέλος Μαΐου κάθε έτους για τις ετήσιες Δ.Π.Κ. ,…». Παντού αλλού αναφέρεστε σε «αρχικές ΔΠΚ», «ετήσιες ΔΠΚ» και «ΔΠΚ» (είτε αρχικές είτε ετήσιες). Θα εξυπηρετούσε να κάνετε και εδώ χρήση αυτής της ενιαίας ορολογίας. Σημείο 2 * Πιστεύω ότι πρέπει ο φορέας να ενημερώνει τη διαδικτυακή εφαρμογή ΠΟΘΕΝ ταυτόχρονα δε και τον υπόχρεο, τόσο για τις ετήσιες ΔΠΚ, >>>όσο και για τις αρχικές ΔΠΚ<<< (εντός δεκαημέρου από την έκδοσή τους, διαφορετικά στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα), ώστε σε κάθε περίπτωση ο υπόχρεος, να είναι έγκαιρα ενήμερος για την κρίση της Διοίκησης και να έχει το χρονικό περιθώριο του τριμήνου για την εμπρόθεσμη υποβολή της ΔΠΚ. * Η διαδικτυακή εφαρμογή ΠΟΘΕΝ πρέπει, βάσει των ανωτέρω ενημερώσεων των φορέων, να καλεί άμεσα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους υπόχρεους προς υποβολή ΔΠΚ. (το πράττει σήμερα για τις ετήσιες, δυστυχώς όμως όχι για τις αρχικές). * Η ενημέρωση του υπαλλήλου περί της υποχρέωσης υποβολής ΔΠΚ πρέπει να είναι εκ μέρους της Διοίκησης (τόσο των φορέων όσο και της υπηρεσίας συλλογής και ελέγχων ΔΠΚ) ρητή, σαφής, μη αμφισβητήσιμη. Ο υπόχρεος πρέπει να ασχολείται μόνο με τη συμπλήρωση της ΔΠΚ του και όχι με την πολλές φορές αμφισβητούμενη ερμηνεία των σχετικών διατάξεων. Σημείο 3 Η διαδικτυακή εφαρμογή ΠΟΘΕΝ μπορεί εύκολα να αποκτήσει τη δυνατότητα και πρέπει να υποστηρίξει την κλήση των υπόχρεων προς υποβολή ΔΠΚ και μετά το τέλος της θητείας τους για όσα χρόνια ορίζει ο νόμος.