• Σχόλιο του χρήστη 'Σ. ΠΕΡΙΜΕΝΗ' | 26 Οκτωβρίου 2023, 16:03

    Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Κανονισμού κάθε κράτος μέλος ορίζει την αρμόδια αρχή ή τις αρμόδιες αρχές για: α) την έκδοση εντολών αφαίρεσης, β) τον έλεγχο των διασυνοριακών εντολών αφαίρεσης, γ) την εποπτεία της εφαρμογής των ειδικών μέτρων δ) την επιβολή ποινών σύμφωνα με το άρθρο 18 του Κανονισμού. Με το παρόν άρθρο 5, ορίζονται οι εθνικές αρχές που θα ασκούν τις παραπάνω αρμοδιότητες. Ωστόσο οι περ. δ΄ και ε΄ εμφανίζονται προβληματικές διότι: 1) οι εισαγγελικές αρχές είναι αρμόδιες για την ποινική δίωξη των αξιόποινων πράξεων που προβλέπονται στο άρθρο 12, όχι όμως και για την επιβολή ποινικών κυρώσεων, για τις οποίες αρμόδια είναι μόνον τα ποινικά δικαστήρια. Ωστόσο τα τελευταία δεν μπορούν να επιληφθούν αν δεν έχει προηγουμένως ασκηθεί ποινική δίωξη από την αρμόδια εισαγγελική αρχή. Επομένως, για τον καθορισμό των αρμοδίων για την επιβολή ποινικών κυρώσεων εθνικών αρχών, είτε θα πρέπει να αναφερθούν μαζί οι εισαγγελικές αρχές και τα ποινικά δικαστήρια, είτε η αναφορά θα πρέπει να περιοριστεί στα τελευταία. 2) οι διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται από διοικητική αρχή και όχι από τα διοικητικά δικαστήρια, τα οποία επιλαμβάνονται του ελέγχου των διοικητικών πράξεων με τις οποίες επιβλήθηκαν οι κυρώσεις, κατόπιν προσφυγής. Οι δικαστικές αρχές που ελέγχουν είτε τις εντολές αφαίρεσης, κατόπιν προσφυγής των θιγομένων, είτε τις αποφάσεις επιβολή διοικητικών κυρώσεων, επίσης κατόπιν προσφυγής των θιγομένων, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αρχές έκδοσης εντολών αφαίρεσης ούτε αρχές επιβολής διοικητικών κυρώσεων ΑΛΛΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΝΝΟΜΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ. Συνεπώς ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ πρέπει να περιληφθούν μεταξύ των αρμοδίων αρχών του άρθρου 12 του Κανονισμού (σε αντιδιαστολή με τα ποινικά δικαστήρια που εκ του Συντάγματος είναι τα μόνα αρμόδια για την επιβολή ποινικών κυρώσεων).