Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αποσύρετε το, ως έχει. Δεν έχει νόημα να προτείνει κανείς επιμέρους τροποποιήσεις. Αντιλαμβάνεται το Υπουργείο ότι πρόκειται για θεσμικό νομοθέτημα του ελληνικού κράτους; Σε ποιό κράτος με στοιχειωδώς εξελιγμένο νομικό πολιτισμό γίνονται τόσο συχνά αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα; Δυσχεραίνεται το ήδη επιβαρυμένο έργο των Δικαστών που θα πρέπει να συνθέτουν την ευνοϊκότερη διάταξη ανάμεσα στις πολλαπλές τροποποιήσεις που έχουν ισχύσει τα τελευταία 3-4 χρόνια προκειμένου να εφαρμόσουν στις εκκρεμείς ακόμα υποθέσεις. Φυσικά τα γνωρίζουν αυτά στο Υπουργείο αλλά ουδόλως τους απασχολεί αφού κατάντησαν τον Ποινικό Κώδικα μοχλό επικοινωνιακής προβολής του υπουργού Δικαιοσύνης. Αποφασίζονται αλλαγές με άμεσες συνέπειες στη ζωή και τις ελευθερίες των πολιτών με γνώμονα πόσο χρόνο στον τηλεοπτικό "αέρα" και πόσες στήλες στις εφημερίδες θα εξασφαλίσουν τον Υπουργό. Ό,τι έκανε δηλαδή παλαιότερα ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας με τις πανελλαδικές! Μετά από κάθε έγκλημα που απασχολεί την κοινή γνώμη εισάγεται και μια εμβαλωματική (συνήθως και εξαμβλωματική) διάταξη στον Κώδικα. Ντροπή πιά! Προτείνεται έκτιση ποινής για ποινές φυλάκισης από δύο έως τρία έτη. Σε ποιες φυλακές κ. Φλωρίδη; Πόσες καταδίκες έχει η χώρα μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για τις απαράδεκτες συνθήκες κράτησης; Επιτρέπεται μια ευνομούμενη Πολιτεία να τιμωρεί διπλά; Όχι δηλαδή μόνο με τη στέρηση της ελευθερίας αλλά με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης στα σωφρονιστικά καταστήματα; Η έκτιση ποινής σε τέτοιες ζωώδεις συνθήκες θα σωφρονίσει τους παραβάτες αδικημάτων ήσσονος βαρύτητας ή θα τους αποκτηνώσει, θα τους σκληρύνει και θα τους αποδώσει στην κοινωνία έτοιμους να διαπράξουν βαρύτερα εγκλήματα, αφού πλέον θα φέρουν και το στίγμα του φυλακισμένου; Υπάρχει κάποιο στατιστικό στοιχείο για τα ποσοστά υποτροπής σε εγκληματίες που έχουν καταδικαστεί σε ποινές φυλάκισης 2 έως 3 ετών; Έτσι για να γνωρίζουμε εάν το εισαγόμενο μέτρο ανταποκρίνεται σε κάποιο πληροί έστω και επιδερμικά τα κριτήρια της αναλογικότητας. Επενδύετε στα πιο ταπεινά εκδικητικά ένστικτα των λεγομένων "νοικοκυραίων", ενθαρρύνοντας τον ακροδεξιό-φασίζοντα λόγο και δόγμα του "νόμος και τάξη" που θεωρεί τα ισόβια και τη θανατική ποινή πανάκεια σε πείσμα όλων των εμπειρικών δεδομένων και πορισμάτων της εγκληματολογίας. Εν κατακλείδι η αντιεγκληματική πολιτική δεν είναι ποινολόγιο και η αλόγιστη αυστηροποίηση των ποινών δεν έχει επιφέρει πουθενά τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Η ποινική καταστολή δεν μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για την πάταξη της εγκληματικότητας εάν δε συνοδεύεται από μέτρα για την άμβλυνση των κοινωνικών συνθηκών που γεννούν το έγκλημα. Υπάρχουν φορείς που ασχολούνται και παράγουν έργο στην απεξάρτηση, σε κοινότητες όπου υπάρχει πρόβλημα εγκληματικότητας (μεταναστευτικά γκέτο, Ρομά κλπ). Ακούστε τους, προχωρήστε σε έναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και φέρτε έναν ποινικό κώδικα μακράς πνοής.