• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΝΙΩΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 7 Δεκεμβρίου 2023, 13:17

    Τα στατιστικά στοιχεία κατά το παρελθόν (πριν την κατάργηση της Δικαστικής Απέλασης) έχουν δείξει ότι πολύ μικρός αριθμός αλλοδαπών κρατούμενων απελάθηκαν πραγματικά με δικαστική απέλαση καθώς η απέλαση δεν γινόταν εφικτή και απολυόταν με όρους να δίνουν παρών. Με το παρών νόμο επαναφέρετε η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΕΛΑΣΗ άλλα Θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν τα προβλήματα και οι δυσκολίες εφαρμογής της προκειμένου να υπάρξει πραγματικά εφαρμογή του μέτρου Αναφέρω παρακάτω τους σοβαρότερους ώστε να ληφθούν υπόψη εάν θέλουμε να δοθεί πραγματικά μια λύση: Αλλοδαποί χωρίς ταξιδιωτικά ή αποδεικτικά έγγραφα. Μεγάλος αριθμός αλλοδαπών δεν κατέχουν ταξιδιωτικά έγγραφα η αποδεικτικά στοιχεία ταυτότητας και της χώρας καταγωγής τους. Πράγμα αδιανόητο να ζουν σε ένα κράτος άτομο χωρίς ταυτότητα. Σε κάθε σύλληψη τους δηλώνουν και διαφορετικά στοιχεία ταυτότητας και χώρα καταγωγής . Βρίσκονται κρατούμενοι σε καταστήματα κράτησής με δύο τρία και παραπάνω ονόματα και δύο τρεις χώρες καταγωγής. Πριν την αποφυλάκιση τους το Κατάστημα κράτησης απευθύνει ερώτημα στην Αρμόδια Αστυνομική Αρχή για το εφικτό η μη της απέλασης. Για να αποφανθεί η αστυνομική αρχή για το εφικτό ή μη θα πρέπει πρώτα να οδηγηθεί ο κρατούμενος στις Αρμόδιες προξενικές Αρχές να δηλώσει εφ όσον επιθυμεί τα πραγματικά στοιχεία ταυτότητας του, να αναγνωριστεί σε μία από τις αρχές να ζητηθεί η έκδοση διαβατηρίου να εκδοθεί το ταξιδιωτικό έγγραφο και κατόπιν η αστυνομία να προγραμματίσει την απέλαση του. Με τον νέο νόμο οι χρονικοί περιορίσιμοι δεν αρκούν για να γίνει όλη αυτή η διαδικασία δεδομένου ότι μπορεί να κρατείται σε κάποιο κατάστημα κράτησης στην επαρχία όπου δεν υπάρχουν πλησίον προξενικές αρχές. Πρότασή μου είναι να υπάρξει πρόβλεψή στο νόμο ώστε οι διαδικασίες αναγνώρισης του προσώπου και έκδοσης διαβατηρίου να ξεκινούν ενώ βρίσκεται κρατούμενος και κατά το χρόνο αποφυλάκισης του υφίσταται ταξιδιωτικό έγγραφο σε ισχύ και να ερωτάται η Αστυνομική Αρχή για το εφικτό ή μη. Κρατούμενος αλλοδαπός υποβάλλει αίτημα ασύλου. Αλλοδαπός κρατούμενος αποφυλακίζεται από το Κατάστημα Κράτησης και παραδίνεται στις Αστυνομικές Αρχές για την απέλαση του. Κατά το χρόνο κράτησης προκειμένου να παρεμποδίσει την προετοιμασία της απομάκρυνσής του υποβάλει αίτημα ασύλου γνωρίζοντας ότι είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και θα του δώσει το δικαίωμα να μείνει στην χώρα υπό όρους . Θα πρέπει να γίνει προβλέψει ώστε εφ όσον επιθυμεί να υποβάλλει αίτημα άσυλο κατά το χρόνο κράτησης του, να εξετάζεται ταχύρυθμα και κατά την αποφυλάκιση του να μην έχει δικαίωμα νέου αιτήματος ή σε περίπτωση που υποβάλλει να παραμένει κρατούμενος καθ όλο το χρονικό διάστημα της εξέτασης του. Επίσης να μην έχει δικαίωμα ασύλου αλλοδαπός κρατούμενος ο οποίος αποδεδειγμένα κατάγεται από ασφαλή χώρα καταγωγής. Κίνητρα για επιστροφή στην χώρα καταγωγής κρατουμένου αλλοδαπού. Μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη στο νόμο για αλλοδαπούς κρατούμενους που επιθυμούν να επιστρέψουν στην χώρα καταγωγής τους να μπορούν να εκτίσουν μειωμένη ποινή. Μετά την έκτιση της μειωμένης ποινής να αποφυλακίζονται και να παραδίνονται στις αστυνομικές αρχές με σκοπό την απέλαση τους. Εάν η απέλαση δεν πραγματοποιηθεί να εκτίουν το σύνολο της ποινής. Απόλυση υπό όρους 1 Να μη δίνεται το δικαίωμα σε αλλοδαπούς που στερούνται ταξιδιωτικού έγγραφου και χωρίς να γνωρίζουμε τα πραγματικά στοιχεία ταυτότητας τους να απολύονται με όρους και να δίνουν παρών κάθε 1 και 15 στο Αστυνομικό Τμήμα. Για να μπορεί κάποιος να αποφυλακιστεί θα πρέπει να αποδεικνύει τα στοιχεία ταυτότητας του και την χώρα καταγωγής του. Απόλυση υπό όρους 2 Η απόλυση με όρους είναι ένα μέσο νομιμοποίησης παράνομων αλλοδαπών καθώς απολύονται από Καταστήματα Κράτησης με όρους (παρών , απαγόρευση εξόδου) και συνεχίζουν την εγκληματική δράση τους (κλοπές , ληστείες , διαρρήξεις ) και δεν μπορούν να απελαθούν καθώς έχουν τους όρους. Νομιμοποίηση Και στο τέλος φτάνουμε στο σημείο όπου ένα άτομο έχει συλληφθεί με δύο , τρία ή και με εφτά , οχτώ ονόματα με κλοπές διαρρήξεις , ληστείες κ.λ.π. και έχοντας αποφυλακιστεί με όρους να δίνει παρών, ζώντας σε ένα κράτος με ψευδώνυμα να καταθέτει αίτημα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται στην Ελλάδα σαν οντότητα αλλά με διαφορετικά στοιχεία και άσχετα με ποινικό παρελθόν να νομιμοποιείται με άδεια διαμονής. Δεδομένου ότι το αδίκημα την ψευδής ανωμοτί στο ποινικό κώδικα έχει καταργηθεί και δεν μπορεί να κατηγορηθεί για το αδίκημα της δήλωσης ψευδών στοιχείων και θα πρέπει εξεταστεί η περίπτωσης επαναφοράς του συγκεκριμένου άρθρου στο παρών νόμο.