• Σχόλιο του χρήστη 'Aristo' | 18 Δεκεμβρίου 2023, 02:11

    ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!! Έχοντας διαβάσει για περιστατικά βιασμών/αποπλάνησης ΔΙΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ, όπου ΑΝΗΛΙΚΑ ΨΕΥΔΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ για να λάβουν το "πράσινο φως" σε σεξουαλικές πράξεις, είδα ότι το νομοθετικό πλαίσιο ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΚΕΝΑ ως προς την προστασία ενηλίκων από τυχών τέτοιων ειδών εξαπατήσεων! Ακόμα και η παρουσίαση ταυτότητας δεν επαρκεί στην πλήρη διαβεβαίωση, καθώς είναι πολύ εύκολο στις μέρες μας κάποιος άνθρωπος να κάνει μια ψεύτικη. Ζητώ σε αυτό το σημείο να καλυφθεί αυτό το κενό για την προστασία των θυμάτων-ενηλίκων, αφού αποδείξουν ότι κάποιο ανήλικο έχει πει ψέματα για την ηλικία του, δηλαδή παρουσιαζόταν ως δήθεν ενήλικας είτε σε πρόσωπα είτε σε οργανισμούς, άτυπους και τυπικούς, να τιμωρείται σε αναμορφωτήριο και να επιβάλλεται πρόστιμο στους γονείς ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα και τις δυνάμεις τους και ο ενήλικας-θύμα να αποζημιώνεται για οποιαδήποτε βλάβη. ------------- Επίσης, ΠΡΕΠΕΙ να υπάρξουν ποινές για όσες/σους κάνουν ΨΕΥΔΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΑΣΜΩΝ! ΕΙΔΙΚΆ αν κατόπιν αυτών τα θύματα έχουν υποστεί ηθικές, υλικές ή άλλων ειδών απώλειες ή ζημιές. ---------------------- Συνεχίζοντας, νομίζω πως η ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ θα πρέπει να έχει μάξινουμ 2-5 χρόνια για κακουργήματα και 3-6 μήνες για πλημμελήματα. Ο νόμος οφείλει να πηγαίνει με το ρεύμα της ψυχολογίας και να μην κρατά μνησικακίες, που θεωρούνται διαταραχή. Ο άνθρωπος που έχει διαπράξει κάποια παράβαση σε οποιαδήποτε μορφή έχει την δυνατότητα μέσα σε χρονικό διάστημα να αλλάξει ακόμα και να έχει μετανιώσει για τις πράξεις του και δεν οφείλει να υπερφορτώνεται η δικαιοσύνη με υποθέσεις που έγιναν πριν από μια 5ετία+. ------------------------- Όσο για τις ποινές θα πρέπει να χαλαρώσουν. Για κακούργημα, αντί για 20 χρόνια ή 15 χρόνια, θα πρέπει να είναι μαξ. έως 5-7 χρόνια και ο κρατούμενος να έχει δυνατότητα τακτικών αδειών ασχέτως πόσα χρόνια έχει εκτίσει την ποινή του. Να αναγνωριστεί επίσης η ηλικιακή ομάδα. Αν ένας νέος 18-35 ετών διαπράξει έγκλημα , να του αναγνωρίζονται ελαφρυντικά βάσει του γεγονότος ότι βρίσκεται σε περίοδο ωρίμανσης. Μιλώντας για κρατουμένους, για την ΒΕΛΤΙΣΤΗ επανακοινωνικοποίηση τους και για την μείωση των ενδεχομένων να διαπράξουν ξανά έγκλημα, αλλά και για να αποφευχθεί να επιβαρυνθεί η ψυχική τους υγεία - που συνδέεται με τις πιθανότητες επανένταξής τους-, θα ήταν ωφέλιμο να εξυγχρονιστουν τα σωφρονιστικά καταστήματα, αντιγράφοντας το Φινλανδικό μοντέλο: Να υπάρχουν ατομικά κελιά για ένα άτομο, εξοπλισμένα με κρεβάτι, γραφείο, τηλεόραση και υπολογιστή (η δραστηριότητα στο διαδίκτυο θα ελέγχεται), να υπάρχουν χώροι για ψυχαγωγικούς, διασκεδαστικούς, αθλητικούς και άλλους δημιουργικούς σκοπούς (κι αν υπάρχουν εν μέρη, πρέπει να αναβαθμιστούν), ευρύτερη κοινωνικοποίηση και τακτικούς περιπάτους. Παράλληλα να υπάρχουν προσβάσεις για να κάνουν καταγγελίες οι κρατούμενοι για κακοδιαχείριση, σε περίπτωση που το περιβάλλον στα καταστήματα είναι ενδεχομένως βλαβερό. Κλείνοντας σε αυτό το θέμα, να καταργηθεί το ποινικό μητρώο, καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι επιβαρύνει την ομαλή επανένταξη του ατόμου στην κοινωνία, εμποδίζεται η διαδικασία στο να βρει εργασία (και η φτώχια ωθεί τα άτομα ορισμένες φορές σε εγκληματικές ενέργειες) και να συνδεθεί με συνανθρώπους του. Η ποινή θα πρέπει να τελειώνει τη στιγμή αποφυλάκισής του ή πληρωμής του προστίμου, αναλόγως. ------------------------------ Αναφορικά με το διαδικτυακό έγκλημα, εκτός κι αν έχουν γίνει απειλές ή άλλου είδους βαριών αδικημάτων (πχ. revenge porn, canceling, διασυρμός, δημοσίευση ιδιωτικών δεδομένων, τρομοκρατία) ή αδικήματα κατ' εξακολούθηση (παρενόχληση, στοχοποίηση), θα πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στα περισσότερα αδικήματα, για να αποφευχθεί ο φόρτος των σωφρονιστικών καταστημάτων και η επιβάρυνση του Έλληνα και της Ελληνίδας φορολογούμενου/ης και μόνο με έγκληση. Τέλος, να κατατγηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και η βουλευτική ασυλία και οι αντιπρόσωποι της χώρας να τιμωρούνται κανονικά στα δικαστήρια και όχι σε επιτροπές.