• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΤ' | 10 Απριλίου 2024, 04:09

    Από την επισκόπηση του νομοσχεδίου, κατά την άποψη μου, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα αντί να τείνει στην επιτάχυνση της Δικαιοσύνης. Ειδικότερα (ενδεικτική απαρίθμηση): 1) Παραμένουν κάποια από τα υπάρχοντα Ειρηνοδικεία με αλλαγή του ονόματος σε Περιφερειακά Πρωτοδικεία (δηλαδή δεν υλοποιείται η σκέψη του σχεδίου της Παγκόσμιας Τράπεζας (ασχέτως του ρόλου της), το οποίο προέβλεπε ενοποίηση ακόμη και δύο πρωτοδικείων σε ένα μεταξύ δύο μικρών όμορων Νομών), με στόχο δηλαδή για λιγότερες δικαστικές δομές. 2) Δημιουργούνται τα Περιφερειακά Πρωτοδικεία χωρίς μέριμνα για την στελέχωσή τους από δικαστές και δικαστικούς υπαλλήλους (δηλαδή παραμένουν ως καταστήματα) , το δε έμψυχο υλικό συγκεντρώνεται στο Κεντρικό Πρωτοδικείο. 3) Αυξάνονται οι μετακινήσεις των ανωτέρω προσώπων συν των δικηγόρων για την εκδίκαση των υποθέσεων (πολιτικών, περισσοτέρων πλέον σε όγκο λόγω της συνολικής υλικής αρμοδιότητας και ποινικών που είναι νέα είσοδος) στο περιφερειακό πρωτοδικείο 4) Δεν γίνεται μνεία το πως θα επανδρώνονται με δικαστές τα περιφερειακά πρωτοδικεία, δηλαδή από τη Γενική ή την Ειδική Επετηρίδα, μόνιμα ή εκ περιτροπής. Δημιουργεί εκ των πραγμάτων Δικαιοσύνη δύο ταχυτήτων, με απαξίωση των πρώην Ειρηνοδικών οι οποίοι χάνουν την αυτοτέλειά τους, για να ενταχθούν σε ένα σχήμα κατώτερο, όπως ο νόμος πλέον θα το ορίζει και όπως θα εφαρμόζεται ενδεχομένως στο Κεντρικό Πρωτοδικείο (με την ανάθεση των "δύσκολων υπηρεσιών" όπως μετάβαση στα Περιφερειακά πρωτοδικεία συνεχώς και χωρίς να υπάρχει ισότητα στην αντιμετώπιση. 5) Αναγκάζει τους Ειρηνοδίκες να υποστούν μια βίαιη μεταβολή των συνθηκών εργασίας και των αρμοδιοτήτων τους, ενώ ενδεχομένως συνειδητά δεν είχαν επιλέξει τον κλάδο των Πρωτοδικών κλπ. Έτσι θα μεταλλαχθούν σε κάτι που απέχει από τη βούλησή τους. Έχω ακούσει και για μικρό Νοσοκομείο που λόγω έλλειψης αναισθησιολόγου, εκτελούσε χρέη αναισθησιολόγου ο πνευμονολόγος-παράλληλες καταστάσεις. Σίγουρα υπάρχουν και Ειρηνοδίκες που βίωναν "δυσφορία" με την ιδιότητα τους και επέρχεται έτσι δια του νόμου "λύτρωση", αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης. 6) Δεν γίνεται καμία αναφορά για την επίλυση της μισθολογικής εξέλιξης των νέων Ειρηνοδικών 7) Διατυμπανίζει την επιτάχυνση και ειδικά στις ποινικές δίκες αλλά δεν μεριμνά με ποιους Εισαγγελείς θα γίνουν αυτές οι παραπάνω ποινικές δίκες. Η αναλογία είναι 200 Εισαγγελείς για 2100 Δικαστές. Κλείνοντας, το νομοσχέδιο δεν διαταράσσει-καταργεί μόνο την υπηρεσιακή κατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού και τη λειτουργία των δομών που υπάρχουν, αλλά υπονομεύει το φρόνημα των Ειρηνοδικών αφού δεν διασφαλίζει την ισοτιμία τους στο νέο χώρο όπου καλούνται να υπηρετήσουν.