Αρχική Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4871/2021 Άρθρο 17 Βαθμός των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών που τοποθετούνται ως Διευθυντές Κατάρτισης και Επιμόρφωσης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4871/2021Σχόλιο του χρήστη Χαρά | 16 Απριλίου 2024, 21:32
Ο διαγωνισμός πρέπει να αναμορφωθεί ριζικά ώστε να γίνει το πρώτο βήμα για την επιλογή των αξιότερων που θα περιφρουρήσουν και αποκαταστήσουν στη συνείδηση του πολίτη το κύρος, την αμεροληψία και την ίδια την ιδέα της δικαιοσύνης. Οι ρυθμίσεις πρέπει να εξασφαλίσουν ίση πρόσβαση σε όλους, ώστε να διαγωνίζονται οι καλύτεροι, όποιας ηλικίας και αν είναι, να διορίζονται οι αξιότεροι όποιας ηλικίας και αν είναι, να μην αφήνουν κανένα περιθώριο ή υπόνοιες νεποτισμού, αναξιοκρατίας ή μεροληψίας στη συνείδηση των υποψηφίων, των εξεταζομένων αλλά και του απλού πολίτη που δικαιούται μία δίκαιη δίκη που διεξάγεται από πρόσωπα αυξημένου κύρους και στέρεης ηθικοπνευματικής συγκρότησης, που λειτουργούν ως εγγύηση, αλλά και προϋπόθεση για την επίτευξη της. Στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσαν να συμβάλλουν η κατάργηση ηλικιακού ορίου (είτε κατώτατου είτε ανώτατου), η κατάργηση του προφορικού σταδίου αλλά γραπτή εξέταση και σε ερωτήματα θεωρητικού χαρακτήρα , η πρόβλεψη διαδικασίας και οργάνου εξέτασης ενστάσεων ανεξαρτήτως απόκλισης μεταξύ των δύο βαθμολογιών, η δημοσίευση πρότυπων απαντήσεων, ο των προτέρων καθορισμός επιμέρους βαθμών κάθε ερωτήματος, μη προσμέτρηση στη βαθμολογία μεταπτυχιακών, διδακτορικών (οι ακαδημαϊκοί τίτλοι μπορούν να προσμετρηθούν στην επιλογή μελών ΔΕΠ και όχι δικαστών) Αυτά θα ήταν βήματα προς μία αρχή αναμόρφωσης. Η επανάληψη παλαιών ρυθμίσεων αναδεικνύει την αναγνώριση από την πλευρά του νομοθέτη ότι κάτι δεν γίνεται σωστά και έχουμε αυτά τα αποτελέσματα που έχουμε χωρίς όμως ο ίδιος να γνωρίζει τι ακριβώς είναι αυτό που δεν γίνεται σωστά. Ας ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι όντως υπάρχει ανάγκη κοινωνική και πραγματική η δικαιοσύνη να αναμορφωθεί και μετά ας αρχίσουμε να νομοθετούμε με τον σκοπό αυτό και για τον σκοπό αυτό και όχι απλά για να λέμε ότι νομοθετήσαμε.