• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ' | 17 Απριλίου 2024, 02:58

    Όπως ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ αναφέρεται από την Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης του εν λόγω νομοσχεδίου το πρόβλημα της βραδυπορίας είναι διαχρονικό και όχι χθεσινό προσθέτω εγώ, όπως επίσης και ο όγκος της δουλειάς των Ειρηνοδικείων ίσως αυτή τη στιγμή να είναι διαχειρίσιμος ΞΕΧΑΣΑΜΕ όμως τις αλλεπάλληλες αυξήσεις αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και εντεύθεν με την πιο πρόσφατη και τεραστίων διαστάσεων συνολικά που έγινε το 2011 και το 2012 με την αύξηση της συνήθης αρμοδιότητας (σε 20.000 ευρώ, 600 τα μισθώματα και 5000 τις μικροδιαφορές), επίσης της μεταφοράς ενός πολύ μεγάλου μέρους της Εκουσίας δικαιοδοσίας του Πρωτοδικείου στα Ειρηνοδικεία όπως επίσης διαθήκες , αποποιήσεις, κληρονομητήρια, σωματεία, συναινετικές προσημειώσεις ανεξαρτήτου ποσού και βέβαια την νέα ύλη που προστέθηκε τότε των χιλιάδων Υπερχρεωμένων νοικοκυριών ως αποτέλεσμα της ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗΣ ΠΟΛΥ ΚΑΚΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ που δημιούργησαν μια μη ενάρετη οικονομία πάνω σε ψεύτικές βάσεις. Τώρα που βγάλαν όλη τη λάντζα τα Ειρηνοδικεία ξαφνικά δεν έχουν δουλειά!!!!!!!!!! Τι λέτε σοβαρολογείται;;;;;;;;;;; Δεν υπάρχει καμία μελέτη που να αποδεικνύει την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης με το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση και την κατάργηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δίκης. Οι Δικαστές και οι μεν (του Ειρηνοδικείου) και οι δε (του Πρωτοδικείου) που εκδίδουν αποφάσεις πάνω από τα χρονικά όρια που θέτει ο νόμος θα εξακολουθούν και θα κάνουν το ίδιο. Με την παραμικρή δικαιολογία οι δικηγόροι θα αναβάλουν τις υποθέσεις και δυστυχώς θα απασχολείται η κατά 50% υποστελεχωμένη Γραμματεία με όλα αυτά τα θέματα για τα οποία δεν ευθύνεται και της τα φορτώνουν. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ των ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ. Δυστυχώς ο κάθε θεσμικός-οικονομικός φορέας το βλέπει μόνο από την πλευρά του. Οι μόνοι που δεν θα ωφεληθούν από την ενοποίηση της πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης και τον νέο δικαστικό χάρτη είναι 1)οι πολίτες που θα βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και θα κάνουν πολλά χιλιόμετρα για να βρουν μια δικαστική υπηρεσία!!!!!, 2)το ίδιο το κράτος δικαίου όπως επίσης και 3)πολλοί υπάλληλοι που θα ξεσπιτωθούν. Η παγκόσμια τράπεζα μάλλον θα έχει κάποιο όφελος από αυτό (αλλιώς δεν εξηγείται)!!!, η κυβέρνηση θα πάρει χρήματα μέσω του ταμείου ανάκαμψης χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται ότι θα έχει μελλοντικό όφελος για την πολιτεία, οι δικαστικές υπηρεσίες θα συρρικνωθούν με αποτέλεσμα τα μεγάλα κατά τόπους δικηγορικά γραφεία να ωφεληθούν ακόμη περισσότερο κ.ο.κ. Τα αποτελέσματα αυτής της δημόσιας απορρυθμιστικής κυβερνητικής πολιτικής θα είναι πολλαπλά και πολύ επικίνδυνα για το κράτος δικαίου. Καταρχάς θα υπάρξει μια απόλυτη σύγχυση, μην πω χάος και θα έχουμε ακόμη πιο μεγάλες καθυστερήσεις και καμία βελτίωση στην απονομή της δικαιοσύνης. Δεν θα υπάρξει καμία ορθολογικότερη αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού που υπηρετεί στη δικαιοσύνη διότι απλούστατα δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό συνεπώς δεν μπορεί να υπάρξει καμία βελτίωση χωρίς υπαλληλικό προσωπικό., Τι νομίζουν ότι είναι οι δικαστικές υπηρεσίες τράπεζες και τις κλείνουνε!!!!!!!!!! Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι αυτό το νομοσχέδιο τεχνηέντως μας βάζει και μαλώνουμε μεταξύ μας. Μου είναι αδιάφορο αν μαλώνουν μεταξύ τους οι δικηγορικοί σύλλογοι για το πιο πρωτοδικείο θα κρατήσει την πρωτοκαθεδρία ή όχι εμένα με ενδιαφέρει να μην κλείσει καμιά δικαστική υπηρεσία, να καλύψουν άμεσα με υπαλλήλους όλα τα οργανικά κενά που είναι υποχρεωμένη εκ του νόμου η Διοίκηση να πράξει και να πάρουν όπως είναι το νομοσχέδιο πίσω. Είδαμε και τις ενοποιήσεις στους Δήμους και τα αποτελέσματά τους. Μου κάνει εντύπωση ότι οι κυβερνώντες πάντα ξέρουν τις επιπτώσεις όταν ψηφίζουν έναν νόμο αλλά ποτέ δεν έχει γίνει καμία αξιολόγηση οποιουδήποτε εφαρμοσμένου νόμου εδώ στην Ελλάδα και δυστυχώς αυτή είναι και η Γενική Δημόσια Πολιτική που ασκούνε εδώ στην Ελλάδα. Αυτοί οι κύριοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να καταργούν τη δικαιοσύνη καταργώντας τον πρώτο βαθμό της. Θα έχουν πολύ μεγάλη ευθύνη για το χάος που θα επιφέρουν. Εάν θέλουν να κάνουν μια τόσο μεγάλη αλλαγή στο χώρο της δικαιοσύνης και όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα για μεγάλα κοινωνικά και θεσμικά θέματα ας κάνουν ένα δημοψήφισμα για το τι δικαιοσύνη θέλουμε. Δεν μπορούμε επ' αόριστον να νομοθετούμε χωρίς κανένα έρεισμα, χωρίς καμία επαφή με την κοινωνία και τις ανάγκες της!!!!!!!! Συντάσσομαι με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Κορίνθου και Περιφερείας του Πρωτοδικείου Κορίνθου και την επικροτώ, την οποία και μνημονεύω αυτολεξεί: «ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Κορίνθου και Περιφέρειας του Πρωτοδικείου Κορίνθου λαμβάνοντας υπόψη: α) τη δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου με τίτλο «Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης», β) τα σχετικά στοιχεία που προβάλλονται στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας και γ) την ανάλυση συνεπειών ρύθμισης που συνοδεύει το Σχέδιο Νόμου, εκφράζει τις εξής παρατηρήσεις: 1. Δεν προκύπτει από τα συγκεκριμένα στοιχεία ότι: i. Η χρονική αποτελεσματικότητα της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, καθώς και ο χρόνος έκδοσης δικαστικών αποφάσεων, εξαρτώνται από τη χωροταξία των δικαστικών υπηρεσιών. ii. Η αναφορά στο ότι το 44% των δικαστών πρώτου βαθμού (Ειρηνοδίκες) δικάζουν μόνο το 20% της δικαστικής ύλης των αστικών υποθέσεων πρώτου βαθμού σχετίζεται με τη χωροταξία των δικαστικών υπηρεσιών. iii. Η βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών και των επιχειρηματιών στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον θεσμό της δικαιοσύνης σχετίζονται με τη χωροταξία των δικαστικών υπηρεσιών. 2. Δεν μπορεί να υπάρξει ορθολογικότερη αξιοποίηση, ούτε να παρουσιάζεται στο δημόσιο διάλογο ως επιχείρημα η αναλογία, του έμψυχου δυναμικού που υπηρετεί τη δικαιοσύνη, δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων, τη στιγμή που ΟΛΕΣ οι οργανικές θέσεις των δικαστικών λειτουργών είναι καλυμμένες ενώ την ίδια στιγμή το 40% των θέσεων των δικαστικών υπαλλήλων ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΕΣ χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κάλυψής τους. 3. Η γενίκευση που οδηγεί στο επιχείρημα του κόστους ανά απόφαση ανά Ειρηνοδίκη και ανά Πρωτοδίκη είναι άτοπη και επικίνδυνη γιατί λαμβάνει υπόψη μόνο το κόστος της λειτουργίας της κάθε δικαστικής υπηρεσίας (μισθοδοσία, λειτουργικά έξοδα) και αγνοεί τον πολίτη ο οποίος “συντηρεί” κάθε δικαστική υπηρεσία για να έχει πιο άμεση και με λιγότερα επιπλέον έξοδα πρόσβαση στον φυσικό δικαστή (άρθρο 20 του Συντάγματος). Η πρόσβαση στο φυσικό δικαστή εμπίπτει στις Συνταγματικές διατάξεις που αποτελούν το λεγόμενο στενό πυρήνα του κράτους δικαίου το οποίο, εξ ορισμού και σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία και νομολογία, σημαίνει ότι δεν υπόκειται ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ σε οποιαδήποτε στάθμιση κόστους-οφέλους. Κάθε τυχόν τέτοια στάθμιση μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό της άσκησης του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του άρθρου 20Σ, κάτι το οποίο συνιστά ανεπίτρεπτη παράβαση διατάξεων που συνιστούν τον πυρήνα του συνταγματικά κατοχυρωμένου κράτους δικαίου. 4. Στο άρθρο 6 του Σχεδίου Νόμου ενώ υπάρχει αναφορά στο πώς διαμορφώνεται το πλήθος των εισαγγελικών λειτουργών στους νέους σχηματισμούς δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη αναφορά για τις οργανικές θέσεις των Εισαγγελιών Πρωτοδικών και ειδικότερα για τις περιοχές που δημιουργείται παράλληλο Πρωτοδικείο. 5. Στο άρθρο 11 του Σχεδίου Νόμου δεν υπάρχει αναφορά για την υπηρεσιακή κατάσταση των δικαστικών υπαλλήλων των δικαστικών υπηρεσιών που καταργούνται (αν μπορούν να επιλέξουν να υπηρετήσουν στο περιφερειακό, παράλληλο ή κεντρικό Πρωτοδικείο). Κόρινθος, Δευτέρα, 15/4/2024»