• Σχόλιο του χρήστη 'G.PK.' | 17 Απριλίου 2024, 13:58

    Το εν λόγω ν/σ βρίθει αντισυνταγματικών προβλέψεων, κύριος άξονας των οποίων αποτελεί προδήλως ο τιμωρητικός χαρακτήρας σε βάρος των ειρηνοδικών, κυρίως λόγω της μη φοίτησης αυτών στην ΕΣΔΙ. Αναφορικά με την ειδική επετηρίδα, όπως είναι διαμορφωμένη, συνιστά «στρατόπεδο συγκέντρωσης» και «Νταχάου» δικαστικών λειτουργών β΄ κατηγορίας, η μη πρόβλεψη εξέλιξης στην οποία αντίκειται στην αρχή της ισότητας, όπως ήδη έχει τονισθεί από συναδέλφους ειρηνοδίκες, καθώς αντιμετωπίζονται διαφορετικά δικαστικοί λειτουργοί που προσφέρουν εφάμιλλες υπηρεσίες. Περαιτέρω, τίθενται και ζητήματα νομίμου δικαστή, καθώς ήδη ο νομοθέτης με το παρόν ν/σ έχει αποφανθεί αυθεντικά για την ύπαρξη δικαστών δύο ταχυτήτων και είναι βέβαιο ότι, στο μέλλον θα διαπιστωθούν πολλαπλά παράπονα από διαδίκους για την εκδίκαση των υποθέσεων τους από κατά τεκμήριο υποδεέστερους δικαστές και προσβολή των δικαιωμάτων τους για έννομη προστασία και δίκαιη δίκη. Επιπροσθέτως, πλήττεται η αρχή της ανεξαρτησίας της δικαστικής λειτουργίας, καθώς καθιστά ένα μεγάλο μέρος της δικαιοσύνης, τους πρώην ειρηνοδίκες, έρμαιο της προσδοκίας νομοθετικής πρωτοβουλίας προς αποκατάσταση της κατάφωρης αδικίας σε βάρος τους, δημιουργώντας υπόνοιες για ύποπτες εξαρτήσεις. Περαιτέρω, αναφορικά με το εν λόγω άρθρο, πέραν του ότι συνιστά κατάφωρη παραβίαση επίσης της αρχής της ισότητας, σύμφωνα με τα ανωτέρω, συνιστά προσβολή του δικαιώματος στην προσωπικότητα, έκφανση της οποίας είναι η προσδοκία στην δίκαιη επαγγελματική/ υπηρεσιακή εξέλιξη, καθώς, ουσιαστικά με τους προβλεπόμενους χρόνους προς υποβολή αίτησης ένταξης στην γενική επετηρίδα και την μη αναγνώριση των ετών προϋπηρεσίας δεν παρέχεται καμμία δυνατότητα ουσιαστικής εξέλιξης στους πρώην ειρηνοδίκες, άποψη η οποία ενισχύεται από το γεγονός ότι, ακόμη και αν ένας ειρηνοδίκης θελήσει να δώσει τακτικές εξετάσεις μέσω ΕΣΔΙ θα υποστεί επαχθείς και δυσανάλογες μισθολογικές συνέπειες. Ήδη, την αντιστοιχία των βαθμών των ειρηνοδικών με εκείνες των πρωτοδικών είχε διαγνωσθεί αυθεντικά με την παρ. 2 του άρ. 55 του ΚΟΔΚΔΛ, αφήνοντας τις λοιπές βαθμολογικές τροποποιήσεις λόγω του χωροταξικού ρόλου που επιτελούσαν μέχρι πρότινος τα ειρηνοδικεία. Το ν/σ αυτό και ο νόμος που θα ψηφισθεί θα καταρριφθεί σαν σαθρό οικοδόμημα, αν όχι σε εθνικό, σίγουρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, εκθέτοντας την χώρα μας για ακόμη μια φορά για καταπάτηση θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών κι αποτελώντας μια από τις πιο μελανές σελίδες της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Συμφωνά απόλυτα με την πρόταση ολομελειών Αθηνών και Θεσσαλονίκης