• Σχόλιο του χρήστη 'Γραμματέας Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης Ε.Κ.' | 17 Απριλίου 2024, 14:55

    Μετά λύπης, δυστυχώς για άλλη μια φορά, διαπιστώνω σε αυτή τη χώρα που επέλεξα να ζω την προχειρότητα με την οποία κατατίθενται σχέδια νόμου και αποφασίζονται μεταρρυθμίσεις, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Συμφωνώ με τους κ.κ. Ειρηνοδίκες και τους γραμματείς που κατέθεσαν ήδη τους προβληματισμούς και τις διαφωνίες τους σχετικά με τις ασάφειες, ανακρίβειες και αδικίες που θα επιφέρει το εν λόγω νέο σχέδιο νόμου. Δεν θα αναφερθώ σε τίποτα που αφορά εμάς τους εργαζομένους γιατί θα στιγματιστούμε για άλλη μια φορά ως οι «βολεμένοι» δημόσιοι-δικαστικοί υπάλληλοι και λειτουργοί που αποτελούμε τροχοπέδη σε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού της οποιασδήποτε διοικητικής-δικαστικής μεταρρύθμισης, παρότι στην πραγματικότητα είμαστε αυτοί που καλούμαστε να μετατρέψουμε τη θεωρία σε πράξη. Θα αναφερθώ, όμως, στην επιβάρυνση του πολίτη, γιατί πρωτίστως σε ένα κράτος δικαίου ΑΥΤΟΣ είναι που θα πρέπει να υπηρετούμε. Αρχικά, δεν έχει ληφθεί υπόψη η πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση την οποία επιφέρει στον πολίτη η επικείμενη εφαρμογή του ήδη ψηφισμένου νόμου 5095/2024, σύμφωνα με τον οποίο η εκπροσώπηση του πολίτη στο Δικαστήριο θα γίνεται πλέον σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (βλ. υποθέσεις κληρονομητηρίου, σωματείου κλπ) από δύο δικηγόρους. Τώρα, με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για την κατάργηση των Ειρηνοδικείων έρχεται να προστεθεί επιπλέον επιβαρυντικό κόστος για τους πολίτες από τα έξοδα μετακίνησης, τα αυξημένα δικαστικά έξοδα (παραστάσεις, γραμμάτια προείσπραξης δικηγόρων λόγω της συγχώνευσης - ενοποίησης των Ειρηνοδικείων σε Πρωτοδικεία) και από την επιβράδυνση της απονομής Δικαιοσύνης, που προσωπικά, ως έμπειρη υπάλληλος 14 ετών στον ιδιωτικό τομέα και 15 ετών στο δικαστικό τομέα, κρίνω, διακρίνω και προβλέπω ότι θα συμβεί. Κλείνοντας, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε ήδη στην παρούσα διαβούλευση από Ειρηνοδίκη, φρονώ ότι σε βάθος χρόνου 2-3 ετών θα διαπιστωθεί και στατιστικά η αναποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης (π.χ. αναλύοντας τον ρυθμό απόδοσης της δικαιοσύνης στην Ελλάδα με τους αριθμοδείκτες εκκαθάρισης/επίλυσης του Cepej: περαιωθείσες προς εισερχόμενες υποθέσεις πολιτικής και ποινικής διαδικασίας).