• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ- ΜΑΓΟΥΛΑΣ / ΜΑΝΔΡΑΣ- ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ/ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ' | 17 Απριλίου 2024, 16:02

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ - ΜΑΝΔΡΑΣ- ΜΑΓΟΥΛΑΣ- ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, την 12η Απριλίου 2024, παρουσία των Βουλευτών Δυτικής Αττικής κ.κ. Γεωργίου Κώτσηρα, Αθανασίου Μπούρα και Ευάγγελου Λιάκου, οι Δήμαρχοι Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Ασπροπύργου, παρουσία και εκπρο-σώπων των δικηγόρων των άνω περιοχών, συναντήθηκαν με τον Υφυπουργό Δικαιοσύνης, κ.Ιωάννη Μπούγα, για να εκφράσουν την αντίθεσή τους για την μη επιλογή της Ελευσίνας ως Περιφερειακής έδρας του Πρωτοδικείου Πειραιά και να του εγχειρίσουν, τόσο το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Ελευσίνας, όσο και το από 8-4-2024 ψήφισμα των Δικηγόρων Ελευσίνας–Μάνδρας–Μαγούλας–Ασπροπύργου. Στα επιχειρήματά τους, που συμπεριλαμβάνονται στο άνω ψήφισμα αντιπαρατέθηκε ο παρευρισκόμενος Δήμαρχος Μεγαρέων με κυρίαρχα επιχειρήματα την από-κέντρωση των υπηρεσιών της Δυτικής Αττικής, από τη πόλη της Ελευσίνας, τον Πληθυσμό του Δήμου Μεγαρέων και την ύπαρξη κατάλληλης υποδομής για την στέγαση των Δικαστηρίων, στα οποία αντέδρασαν δυναμικά οι άνω Δήμαρχοι και η αντιπροσωπεία των δικηγόρων. Πέραν των επιχειρημάτων, που αναπτύχθηκαν από τους δημάρχους των τριών Δήμων Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μάνδρας -Ειδυλλίας και των δικηγόρων παραθέτουμε και τα ακόλουθα: Α. Σύμφωνα με το κείμενο που δημοσίευσε στις 15.5.2013 η Επιτροπή για την ποιότητα της Δικαιοσύνης (Working Group on the Quality of Justice) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Αποτελεσματικότητα της Δικαιοσύνης (European Commission for the Efficiency of Justice, CEPEJ), οργάνου του Συμβουλίου της Ευρώπης και φέρει τον τίτλο «Guidelines on the Creation of Judicial Maps to Support Access to Justice within a Quality Judicial System», δηλαδή «Κατευθυντήριες οδηγίες για τη δημιουργία Δικαστικών Χαρτών με σκοπό την υποστήριξη της πρόσβασης σε ένα ποιοτικό Δικαστικό Σύστημα», όπως έχει μεταφραστεί στην ελληνική γλώσσα από τον Πέτρο Αλικάκο, Δρ.Ν., Πρωτοδίκη, κρίσιμα για την ποιότητα και την επιτάχυνση της δικαιοσύνης είναι τα εξής: • Κάθε κράτος να αναπτύξει ένα δίκτυο δικαστηρίων, περισσότερο ή λιγότερο ευρύ, με σκοπό να φέρει τη δικαιοσύνη όσο πιο κοντά γίνεται στους πολίτες. • Η δημιουργία νέων υποδομών να καθιστά ορισμένες περιοχές πιο προσβάσιμες απ’ ό, τι ήταν στο παρελθόν, όταν ήταν τελείως απομονωμένες. Επιπλέον ρόλο παίζει η ανάπτυξη σύγχρονων μέσων μεταφοράς που καθιστά γρηγορότερη και ευκολότερη τη μετακίνηση από πόλη σε πόλη. • Η δικαστική γεωγραφία αποτελεί ένα ζήτημα ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς παράγοντες: 1. πρόσβαση στη δικαιοσύνη, με την έννοια της εγγύτητας των πολιτών στα δικαστήρια 2. ελάχιστο μέγεθος ενός δικαστηρίου, τόσο ώστε να εξασφαλίζεται η ύπαρξη διαφόρων αρμοδιοτήτων και λειτουργιών 3. μείωση των εξόδων, καθώς οι οικονομικές πηγές της δημόσιας διοίκησης δεν μπορούν και δεν πρέπει να σπαταλώνται 4. μεγιστοποίηση της ποιότητας λειτουργίας των παρεχόμενων υπηρεσιών Παραθέτουμε αυτολεξεί: «Στο παρελθόν οι μεγάλες αποστάσεις και τα περιορισμένα μέσα μεταφοράς οδήγησαν στην ανάγκη να δημιουργηθούν αρκετά δικαστικά μέγαρα, στους σύγχρονους καιρούς έχει γίνει απαραίτητο να προσεγγίζονται τα δικαστήρια ως τμήματα ενός δικτύου. Τα δικαστήρια δεν μπορούν πλέον να αποτελούν μεμονωμένες και ανεξάρτητες μονάδες, αλλά τμήματα μίας αλυσίδας, της οποίας οι κρίκοι σχετίζονται μεταξύ τους. Αποτελούν ένα δίκτυο βέλτιστης παροχής υπηρεσιών, το οποίο πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών». «Κατ’ ουσίαν ο αντικειμενικός στόχος διαχείρισης της τοποθεσίας των δικαστηρίων είναι να θεμελιωθούν και να βελτιωθούν οι δεσμοί και ο συντονισμός μεταξύ δικαστηρίων, άλλων υπηρεσιών, επιχειρήσεων και πολιτών. Πρόκειται για μία διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης και διαχείρισης ενεργειών, σχεδιασμένων να βελτιστοποιήσουν τη ροή των υπηρεσιών, τόσο στην ποινική όσο και στην αστική δικαιοσύνη, σε σχέση με όλες τις σχετικές διαδικασίες και ως προς διαφορετικές περιπτώσεις δικαστικών αποφάσεων. Παράλληλα λαμβάνονται υπόψη οι μετακινήσεις που πρέπει να κάνει ο χρήστης μέσα στη γεωγραφική περιοχή, όπου διαμένει, ώστε να υποστηρίξει τη διεξαγωγή των δικών». «Οι αρχές πρέπει να συλλέξουν πληροφορίες από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές: Εφαρμογή τρέχοντος δικαστικού χάρτη και δεικτών Θέση στόχων και κριτηρίων Δημιουργία και υπολογισμός δεικτών Καθορισμός νέου δικαστικού χάρτη 1. Τα υπουργεία δικαιοσύνης και οι άλλες αρχές διοίκησης της δικαιοσύνης πρέπει να ανασύρουν πληροφορίες σχετικά με την απονομή της δικαιοσύνης και συγκεκριμένα την είσοδο νέων υποθέσεων, τις εκκρεμείς υποθέσεις και τις υποθέσεις που ολοκληρώθηκαν. 2. Τα δικαστήρια ή οι υπηρεσίες στατιστικής πρέπει να δημιουργήσουν δείκτες παραγωγικότητας κατά δικαστήριο και κατά δικαστή, όπως και μέσους χρόνους κατά διαδικασία. 3. Ειδικές υπηρεσίες ή και αξιόπιστες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο μπορούν να προσφέρουν στοιχεία γεωγραφικά, στοιχεία για τα μεταφορικά μέσα και τις υποδομές. 4. Ενώσεις ή επαγγελματίες ή αξιόπιστες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο μπορούν να παρέχουν πληροφόρηση ειδική όπως ο αριθμός επιχειρήσεων στην περιοχή, το επίπεδό τους, νομική υποστήριξη κ.λ.π.». Η ικανοποίηση των παραπάνω στόχων δεν πληρούται παρά μόνο με την επιλογή της Ελευσίνας ως περιφερειακής έδρας του Πρωτοδικείου Πειραιά, Γιατί τα επιχειρήματα για επιλογή του Δήμου Μεγαρέων ως Περιφερειακής έδρας του Πρωτοδικείου Πειραιά είναι αδύναμα:  το επιχείρημα της «αποκέντρωσης» τοποθετεί την έδρα του Δικαστηρίου στην άκρη, όχι μόνο της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, αλλά του Νομού Αττικής και όχι μόνο δεν συνάδει με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της επιτάχυνσης της απονομής της δικαιοσύνης και της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών και των παραγόντων μιας δίκης, αλλά ακυρώνει την πρόθεση αυτή.  το επιχείρημα του πληθυσμού, καταδεικνύει εξίσου την υπεροχή του Δήμου Ελευσίνας ως περιφερειακής έδρας, καθώς το άθροισμα των πληθυσμών των τριών ομόρων Δήμων Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μάνδρας -Ειδυλλίας, που αποτελούν εν συνόλω μία συνεκτική χωροταξική ενότητα, υπερβαίνει κατά πολύ τον πληθυσμό του τετάρτου Δήμου, ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΜΕΓΑΡΑ - ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ 25,6 ΧΛΜ 26 ΛΕΠΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΚΤΕΛ 2,30 € ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ 7,6 ΧΛΜ 9 ΛΕΠΤΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΙΧ ΌΧΙ ΜΕΓΑΡΑ - ΜΑΝΔΡΑ 22,6 ΧΛΜ 19 ΛΕΠΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΚΤΕΛ 2,30 € ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΜΑΝΔΡΑ 6,3 ΧΛΜ 8 ΛΕΠΤΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΙΧ ΌΧΙ ΜΕΓΑΡΑ- ΕΡΥΘΡΕΣ 53 ΧΛΜ 53 ΛΕΠΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 2,30 € ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΕΡΥΘΡΕΣ 38 ΧΛΜ 40 ΛΕΠΤΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΙΧ ΌΧΙ ΜΕΓΑΡΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ 41 ΧΛΜ 38 ΛΕΠΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 2,30 € ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ 21 ΧΛΜ 25 ΛΕΠΤΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΙΧ ΌΧΙ ΜΕΓΑΡΑ - ΑΘΗΝΑ 41 ΧΛΜ 38 ΛΕΠΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 2,30 € ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΑΘΗΝΑ 21 ΧΛΜ 22 ΛΕΠΤΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΙΧ ΌΧΙ Σύμφωνα με την απογραφή του έτους 2021 (ΦΕΚ 2090/7.04.2024, στον τ.β΄) ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΜΑΓΟΥΛΑ 34.575 ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ 31.420 ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΜΑΝΔΡΑ- ΕΙΔΥΛΛΙΑ 17.822 ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 83.817 ΚΑΤΟΙΚΟΙ Ο δε πληθυσμός των Μεγάρων ανέρχεται στους 38.033 κατοίκους.  Το επιχείρημα της κτιριακής υποδομής, βρίσκει την Ελευσίνα, ΣΗΜΕΡΑ ( ΟΧΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟ ΑΙΡΕΣΗ ) στην δυνατότητα υπόδειξης έξι (6) τουλάχιστον κατάλληλων κτιρίων ωφέλιμης επιφάνειας του καθενός άνω των 1.000 τ.μ. για τα οποία πληρούνται όλες οι σύγχρονες και αναγκαίες προϋποθέσεις (προσβασιμότητα σε ΑμεΑ, χώροι στάθμευσης, πρόσβαση μέσω δημόσιας συγκοινω-νίας)  Το επιχείρημα της ψηφιοποίησης κάποιων υπηρεσιών, δεν αναιρεί την υποχρέωση της φυσικής παρουσίας των δικαστών, δικηγόρων, γραμματέων, διαδίκων, μαρτύρων, αστυνομικών, προσωπικού υποστήριξης μηχανολογικών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών, προσωπικού καθαριότητας  Τέλος η λειτουργία του νέου Σωφρονιστικού Καταστήματος στον Ασπρόπυργο , καθώς και κάποιων ποινικών ακροατηρίων στον χώρο αυτό, ήτοι σε απόσταση αναπνοής από την Ελευσίνας, αποτελεί ακόμη ένα ισχυρό επιχείρημα υπερ της μη απομακρυσμένης Περιφερειακής έδρας του Πρωτοδικείου Πειραιά. Τα παραπάνω αποτελούν σημαντικό μέρος των επιχειρημάτων για την επιλογή της Ελευσίνας ως Περιφερειακής Έδρας του Πειραιά και ενισχύονται από την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των δικηγόρων Αθηνών και Πειραιώς και του νομικού κόσμου , που βρίσκουν εξοντωτική την μετάβασή τους στην προτεινόμενη από το σχέδιο διαβούλευσης Περιφερειακή Έδρα. ΕΠΑΓΡΥΠΝΟΥΜΕ!!!! Ελευσίνα, 14.4.2024 ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ 1. ΑΔΑΜ ΜΑΡΙΑ 2. ΑΛΕΥΡΩΝΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 3. ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΜΗΝΑΣ 4. ΒΡΑΜΠΙΕ- ΣΤΕΡΚΟΥΔΗ ΑΟΥΡΕΛΙΑ 5. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 7. ΓΕΡΟΛΥΜΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ 8. ΓΚΛΙΑΤΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 9. ΓΡΥΠΟΝΗΣΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 10. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ 11. ΔΗΜΟΜΕΛΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ 12. ΔΙΟΛΕΤΗ ΑΡΓΥΡΩ 13. ΔΟΥΒΙΤΣΑΣ ΚΩΣΤΑΓΓΕΛΟΣ 14. ΕΥΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ ΕΛΕΝΗ 15. ΖΩΓΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 16. ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 17. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗ 18. ΚΑΛΑΡΙΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 19. ΚΑΛΥΒΑ ΜΑΡΙΑ 20. ΚΑΜΠΟΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 21. ΚΑΡΑΠΑΤΣΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 22. ΚΑΡΑΠΑΤΣΙΑ ΕΛΕΝΗ 23. ΚΑΡΥΩΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 24. ΚΑΤΑΓΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ -ΜΑΡΙΝΟΣ 25. ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 26. ΚΟΚΚΙΝΙΩΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 27. ΚΟΝΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 28. ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ- ΕΛΕΝΗ 29. ΚΟΤΥΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 30. ΚΟΥΡΕΒΕΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ 31. ΚΡΙΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 32. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ 33. ΛΙΑΠΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 34. ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 35. ΛΥΤΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 36. ΜΑΛΑΧΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 37. ΜΑΡΑΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 38. ΜΕΪΝΤΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ 39. ΜΟΙΡΑ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ 40. ΜΟΥΡΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 41. ΜΠΟΥΓΙΑΚΙΩΤΗ ΜΑΡΙΝΑ 42. ΝΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 43. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ 44. ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ (δικ επιμελητης) 45. ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ 46. ΠΑΡΟΥΣΙΑΔΗΣ ΖΗΣΗΣ 47. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 48. ΠΕΠΠΑ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ (δικ επιμελητρια) 49. ΠΙΣΣΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 50. ΠΙΣΣΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 51. ΠΙΤΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ 52. ΡΟΥΣΣΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 53. ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΥ ΕΙΡΗΝΗ 54. ΣΚΛΗΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 55. ΣΚΟΡΔΑ ΜΑΡΙΑ 56. ΣΚΟΡΔΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ 57. ΣΟΥΡΛΗ ΕΛΕΝΗ 58. ΣΤΑΘΗ ΣΩΤΗΡΙΑ - ΜΑΡΙΑ 59. ΤΡΙΑΛΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 60. ΤΡΙΑΛΩΝΗΣ ΜΙΧΑΗΛ 61. ΤΣΙΓΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 62. ΤΣΟΚΑΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ