• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΑ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ Β ΑΘΗΝΩΝ' | 18 Απριλίου 2024, 14:35

    Η ευθύνη της πολιτικής απόφασης για την αναδιάρθρωση όχι μόνο του δικαστικού χάρτη, αλλά του δικαστικού συστήματος απονομής πολιτικής - ποινικής δικαιοσύνης, και η συνεπαγόμενη ευθύνη "καλής" νομοθέτησης, λαμβάνοντας υπόψη και σταθμίζοντας τις κοινωνικές ανάγκες, τις επιταγές του ευρωπαϊκού και εσωτερικού δικαίου και τη λειτουργική κατάσταση όλων των εμπλεκόμενων στο σύστημα απονομής δικαιοσύνης φορέων, βαρύνει αποκλειστικά τη νομοθετική εξουσία. Η απαξίωση μερίδας εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών στη συνείδηση των πολιτών, που επιχειρείται μέσω επανειλημμένων δημόσιων τοποθετήσεων του Υπουργού και του Υφυπουργού Δικαιοσύνης, με επίκληση από τους ίδιους ανακριβών στατιστικών στοιχείων, εν γνώσει της ανακρίβειάς τους, δοθέντος ότι αυτή αποδεικνύεται ευχερώς με βάση τα αναρτημένα στην ηλεκτρονική σελίδα του ίδιου Υπουργείου στατιστικά, και με τη συνειδητή διαμόρφωση παραποιημένης εικόνας στη συλλογική συνείδηση αναφορικά με τη θέση, τις αρμοδιότητες, τον φόρτο εργασίας, τα προσόντα, την επάρκεια, τον τρόπο εισαγωγής στο δικαστικό σώμα και τις αποδοχές των υπηρετούντων Ειρηνοδικών ως εν ενεργεία δικαστών του πρώτου βαθμού πολιτικής δικαιοσύνης, καταδεικνύει ότι οι εμπνευστές του νομοσχεδίου έχουν πλήρη επίγνωση της ελαττωματικότητας αυτού. Οι Ειρηνοδίκες είτε κρινόμαστε και αξιολογούμαστε ως ικανοί και επιστημονικά και υπηρεσιακά επαρκείς, περίπτωση κατά την οποία και μόνο είναι νοητή η απονομή σε τέως Ειρηνοδίκες ταυτόσημων με τους Πρωτοδίκες καθηκόντων και αρμοδιοτήτων, δηλαδή η πραγματική ενοποίηση του α΄ βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δικαιοσύνης, που αυτονόητα συνεπάγεται την ίση μεταχείριση όλων των πρωτοβάθμιων δικαστών όχι μόνον ως προς τις υποχρεώσεις, αλλά και ως προς τα δικαιώματα (βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη), είτε όχι, περίπτωση κατά την οποία επιβάλλεται η διατήρησή μας ως υποκλάδου του α΄ βαθμού δικαιοδοσίας πολιτικής δικαιοσύνης, με διοικητική αυτοτέλεια, σαφώς διακριτά καθήκοντα και αρμοδιότητες και διαφοροποιημένες αποδοχές σε σχέση με τον κλάδο των Πρωτοδικών. Με το παρόν νομοσχέδιο καίτοι προβλέπονται ταυτόσημα καθήκοντα, αρμοδιότητα και υποχρεώσεις ως προς το σύνολο των πρωτοβάθμιων δικαστών πολιτικής - ποινικής δικαιοσύνης, ανεξαρτήτως προέλευσης, εντούτοις διατηρείται η διαφοροποίηση των τέως Ειρηνοδικών ως δικαστών του ενιαίου α΄ βαθμού, ενόψει του ότι, όσον αφορά στους εντασσόμενους στην Γενική Επετηρίδα, διαγράφεται αυθαίρετα η έως τώρα προϋπηρεσία τους ως δικαστών του α΄ βαθμού πολιτικής δικαιοσύνης, με συνέπεια αναλόγως του χρόνου εισέλευσης αυτών στη Γενική Επετηρίδα κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης από το ΑΔΣ, να τοποθετούνται σε αυτήν συλλήβδην υπό τον νεότερο κατά σειρά αρχαιότητας Πρωτοδίκη, δηλαδή ακόμα και υπό τον σημερινό φοιτητή Νομικής Σχολής (!!!), όσον αφορά δε στους εντασσόμενους στην Ειδική Επετηρίδα, για τους οποίους ομοίως προβλέπεται επιμόρφωση και ανάθεση επί της ουσίας ταυτόσημων με τους ενταχθέντες στη ΓΕ καθηκόντων, αποκλείεται αυθαίρετα η ταυτόσημη βαθμολογική και, συνακόλουθα, μισθολογική εξέλιξη. Είναι σαφές ότι οι ρυθμίσεις αυτές, παρά τα αντιθέτως υποστηριζόμενα, δεν είναι αποδεκτές από το σύνολο των δικαστών της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης, βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με θεμελιώδεις αρχές, απορρέουσες από το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, και οδηγούν στην καταστρατήγηση κάθε έννοιας δικαίου.